Rickyboy Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 (aangepast) Hallo,Ik ben hier net nieuw, We hebben 2 maanden geleden een konijn gekregen toen is ie naar 3 a 4 weken overleden we hebben DA gebeld en zij dat hij het niet ging redde :(.3 weken later hebben we een nieuwe gekocht, is nu 2 maanden en 4 dage oud.Nu lijkt deze wel super snel te ademen maar omdat het andere konijntje is overleden zijn we nu nog al bezorgd.Kan het zijn dat hij te snel ademt? Zo ja wat kan je dan het beste doen? Hoop graag op reacties,Mvg Rick 19 juni 2008 aangepast door Rickyboy
Caroline Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Te snel ademen kan verschillende oorzaken hebben, die vaak aan het hart of de longen gelinkt zijn.Je kan het beste een DA bezoekje plannen en hem eens goed laten nakijken. Begrijp ik het goed dat je bij het vorige konijn de DA alleen gebeld hebt? Of ben je er toen geweest?
Rickyboy Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Geplaatst: 20 juni 2008 Heb alleen gebeld, maar er was en jongen en die zij wat verschijnsellen en dat heeft me moeder opgenoemt en toen zei de DA dat hij het waarschijnlijk niet zou redden :(.
Rickyboy Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Geplaatst: 20 juni 2008 Maar ademt een konijn ongeveer het zelfde als een mens?Het lijkt wel om de sec uitademen en in weer.... MVG, Rick
Caroline Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Tja...die reactie van een DA... dat kan niet zonder dat ze het dier gezien hebben. Je moet dus op zoek naar een andere KONIJNKUNDIGE DA en gewoon eens op controle gaan met je konijn. Ze horen niet altijd zo snel te ademen,neen...
Rickyboy Geplaatst: 22 juni 2008 Auteur Geplaatst: 22 juni 2008 Mijn broertje zij laatst dat is zijn hartje die klopt, Weet iemand om de hoeveel sec. dat hij klopt ofzo? Want anders is het volgens mij niks Mvg, Rick
The Email Female Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Ik denk dat je het beste een konijnkundige dierenarts kunt zoeken en er even heen kunt gaan. Op deze manier weet je meteen of er iets aan de hand is. En zo niet, heb je rust Wat je ook kan doen is even een filmpje maken van je konijn. Dat is wat duidelijker dan alleen tekst.
Rickyboy Geplaatst: 23 juni 2008 Auteur Geplaatst: 23 juni 2008 Ja een filmpje kan ik strax wel ff proberen maar hoe zit ik die hier neer? Mvg, rick
Loesah Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 mja.. mijn konijn ademt ook wel eens heeeel snel ineens.. als ze languit ligt.. maar buiten dat is ze verder gewoon levendig en eet en drinkt gewoon.. dus of je dan zorgen moet maken?als dat zo is mag ik dat ook vast gaan doen...
Rickyboy Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 Ja hij heet/drinkt ook gewoon normaal enz beetje rondjes rennen enz... Mvg, Rick
veerleke Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 mijn konijn doet dat ook, die heeft wel een nestje nu, weet niet of dat er iets mee te maken heeft...ma ze eet en drinkt goed, en is levendig, dus maak me niet direct zorgen...
dinges Geplaatst: 29 juni 2008 Geplaatst: 29 juni 2008 mijn konijn doet dat meestal ook als ie languit ligtdacht in het begin ook dat er misschien iets mis is, maar het valt me juist alleen op als ie juist relaxed is en dan dus lekker languit ligt
woezel is lief Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 mijn konijn doet dat nu oppeens ook heeeel erg ! en ja hij ligt de hele tid verder wel gezond hoor!
smurfkuh Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 even tussen door het is in 1x erg warm geworden, dan kunnen ze ook sneller gaan ademen.
jrjsieben Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Het is een heel erg oud topic volgens mij even tussen door het is in 1x erg warm geworden, dan kunnen ze ook sneller gaan ademen.
Aanbevolen berichten