Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik uit een oeps-nestje 1 konijntje over gehouden: Lilly.

Zij is altijd de kleinste van het stel geweest en ik heb haar ook op de 4e dag naast het nest gevonden, op moeten warmen en terug gelegd.

Gelukkig heeft ze het gered maar toch maar ik me een beetje zorgen.

In het begin was ze altijd wat lichter dan de andere 2. Later leek ze het wel in te halen, haar achterstand. Maar toen zwartje met 7,5 week weg ging was hij al 800 gram. Bruintje was ruim 730 gram en uk nog net geen 600. Ik heb het idee dat ze ook vrij dun is en ik kan haar ruggengraat en "dijen" (weet niet hoe dat daar heet) ook goed voelen (de botten).

Ik maak me dus wel wat zorgen.

Zou iemand me hierin gerust kunnen stellen? of informatie kunnen geven of dit eventueel zorgelijk zou zijn?

Geplaatst:

De kleinste van het nest is meestal degene die het minste melk te pakken krijgt,

en hierdoor een achterstand opbouwt.

In sommige gevallen is het ook zo zodra ze aan biks beginnen,

dat zij het minste krijgt, of ondertussen minder gewend is.

Zodra ze, zoals nu, zonder haar broertjes en zusjes zit,

en wat ouder wordt, hoeft dit niets meer te betekenen,

en trekt ze hoogstwaarschijnlijk gewoon bij :)

Geplaatst:

Ze drinkt nog steeds bij haar moeder. Ik zag haar zaterdag nog drinken. Erg schattig. Ze eet ook wel gewoon voor zover ik dat kan volgen. Als ik haar een staafje SS aanbied eet ze dat lekker op en ook witlof eet ze lekker mee. Maar ik kan dat niet de hele dag in de gaten houden omdat ze bij mijn ouders woont...

Ik zal haar weer eens wegen.. en dan na een week nog een keer...

Mja omdat ze dus in eerste instantie achterliep en toen weer bijna bij was.. en nu weer achterloopt.. daarom maak ik me een beetje zorgen..

Geplaatst:

Haar broertje en zusje zijn trouwens niet tegelijk weg gehaald, 1tje op woensdag en de andere op zaterdag..

ik heb inmiddels contact gehad met een lid hier.. zij adviseerde me onder andere haar ruimte wat kleiner te maken omdat ze heel ruim zit. Hierdoor moet ze wel bij de moeder weg.. wat ik heel jammer vind.. Ook omdat ze nog bij mams drinkt..

Maar dan kan ik de moeder vast proberen te koppelen aan de gecastreerde vader.

Maargoed buiten die tip heb k nog wat andere tips gehad. Ik ga er dadelijk naartoe (ze zit bij mijn ouders) en dan weeg ik haar even en ga ik kijken wat ik het beste kan doen.

Geplaatst:

Nou cira vandaag gewogen, 670 gram. Wel netjes dus tegenover vorige week

van 593 naar 670 gram gegaan.

Misschien tot omdat haar broertje en zusje nu weg zijn...?

Ik hou haar extra in de gaten en weeg haar volgende week weer.

Geplaatst:

pff danja hahaha inderdaad Lilly

ik moet ook niet s avonds met meerdere dingen tegelijk bezig zijn haha

cira was op dat moment mij aan het vervelen op de bank dus ik zat hele tjd "cira niet doen" te zeggen hahahaha.. wat een muts!

Nouja dus Lilly woog gisteren 670 gram

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .