dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Hallo, Ik heb gisteren 3 nieuwe franse hangoor voedsters bij mijn 2 (ex) rammen gezet. Ik ben ze net aan het controleren blijkt de jongste op zijn boven been een open wond te hebben.De randen erom heen lijken wel uitgedroogd ook sit er wittig spul in. Heb al drie dierenartsen gebeld en weten niet wat het is. Moet ik hem nu bij mijn andere nijnen halen ook zit hij zo stil voor zich uit te kijken.Hij eet wel hooi e.d. Help weet niet meer wat ik moet doen dalijk wordt de rest ook ziek. Ik wil ook de vrouw bellen waar ze vandan komen alleen haar nummer heeft ze van internet gehaald. Groetjes Dennis
YvonneH Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 (aangepast) Misschien hebben ze wel gevochten en is de wond geinfecteerd?2 mannen samen gaat nl meestal niet goed en met een voedster erbij al helemaal niet. Ik zou vlug een konijnkundige da zoeken en er heen gaan, succes! Stilzitten is over het algemeen niet zo'n goed teken maar hij eet nog wel dus dat scheelt. 12 juni 2008 aangepast door YvonneH
Angel*** Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Meestal als je nieuwe konijnen bij je andere konijnen gaat zettenmoet je ze eerst koppelen om te kijken of het wel klikt.want anders gaan ze hun terrortorium bewaken en kunnen ze gaan vechten. Hebben de dierenarten de wond gezien.Lijkt me raar als de artsen zeggen ik weet niet wat het is als ze het niet zien er moet neem ik aan een behandeling komen. Ja sorry ben leerling verpleegkundige haha dus wondjess kom maar op.
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 ik zal me straks even voorstellen.Maar mijn rammen zitten al 1,5 jr samen en gat altijd goed hebben namelijk flink de ruimte, Het zijn Franse Hangoren. En een van de drie voedsters gaat het om. En kan het zo zijn dat dat zo snel gaat infecteren. Ook heb ik al drie dierenartsen gebeld en de een zegt mischien een antibiotica en de ander weet het weer niet. Ben daardoor echt onzeker. Groetjes Dennis
Angel*** Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Jaa kan snel gaan infecteren er komt toch snel rotzooi inkijk maar als je zelf een wond heb, dan moet je dat altijd schoonmaken Mij lijkt het logischer dat de DA ze gewoon even moet zien
YvonneH Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Ik zou toch gewoon langsgaan zodat ze het kunnen zien. Dat lijkt me toch duidelijker! ah, tegelijk
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 (aangepast) dank je wel. , wel leuk om te vertellen ben net wezen kijken en iedereen eet samen uit het hooi ruifje. Hopen dat het goed gaat.De fokster zei ook dat het wel kon bij mij twee rammen en drie voedsters. Heb even naar de wond gekeken, en mischien had ze hem gisteren al wel, waarom heb ik ook niet beter gekeken.Mischien heeft die vrouw het wel achter gehouden, ze vertelde me ook dat ze weleens een konijn eerder heeft gehad met allemaal abcessen. Als ik vanavond naar de DA gaat is dat dan snel moet nu naar mijn werk. GR 12 juni 2008 aangepast door dennishendriks
Angel*** Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Jaa als ze maar niet veel pijn heeften dat ze daardoor stopt met eten Maar denk dat vanavond dan wel goed is, wel vanavond sowiesoomdat he al aangeeft wie weet hoelang ze die wond al heeft
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 kan het ook geen abces zijn??Die heeft die vrouw al mischien opengemaakt, ik moet nu naar mn werk maar zit er heel erg mee. Wat moet ik nu???
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 waar kan ik zo,n konijn kundige da vinden, woon in Vlissingen???
Angel*** Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Ja lastig abces zou het kunnen zijn jaa.Maar dan nog moet er een behandeling komen of inderdaad misschienantibiotica en als de nijnen buiten zitten wie weet wat voor vliegen enzo erop kunnen zitten Heb je avonddienst dan dus dan zou je vanavond ook nog niet naar een dierenarts kunnen?is er niemand anders die voor je kan gaan
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 heb net een kundige DA in middelburg gebeld, en heb het uitgelegd, Ze gaan er vanavond naar kijken en dan behandelen hoop echt dat het niks ernstigs is. Ik ga om half 7 Gr Dennis
Angel*** Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Okee dat is fijnnou veel succes dan en laat maar weten hoe het is gegaan
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 dat niet alleen pas op met maden !!!vliegen zullen daar in hun eieren leggen dan heb je binnen 48 uur een probleem................dus ik zou snel naar da gaan.Maar je bent er zeker van dat er niet gevochten word..............en waar komen die fransen voedsters van daan uit duiven?
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 ja ben er zeker van dat er niet gevochten wordt. Ik ga nu maar thuis werken maak me namelijk nogal zorgen. Hopen ja dat er geen maden in komen, ik ga vanavond naar de dierenarts. Hopelijk is dat op tijd.
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 nee en komen niet uit duiven komen uit zeeland, wil verder geen namen noemen, best wel vervelend als het niet zo is en die vrouw helemaal niks gezien heeft.
Peacefull Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 veel sterkteik duim dat het allemaal goed komt
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 ja hoop het ook , ben er echt ziek van, wil namelijk niet gaan dokteren met zo,n kleintje.Zo zielig verder is hij wel actief ben bang dat het wel een abces is die zij heeft opengemaakt omdat er wit spul in zit plakt ook aan de haartjes namelijk. GR
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Ik ben zelf fokker van franse hangoren vandaar....maar als de bewuste fokster een website heeft dan staat of kan de behandeling daar op staan.Een fokster uit zeeland heeft dat namelijk.Maar dan zou het inderdaad raar zijn als ze niks heeft verteld.Ik ben benieuwd wat de da zegt en sterkte.Ik duim dat het goed gaat komen met je fransoos.........
dennishendriks Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 nou ben net van de dierenarts, hij heeft een oude wond met een soort van kauwgom achtige substantie erin. de DA kreeg het er niet uit wel AB geahd en verder schoon gemaakt de kleine heeft ook 40 graden koorts. Heb ze maar binnnengehaald en volgende week woensdag terug hopen maar dat hij het haalt.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Jeetje wat een verhaal weer.Goed dat je naar de DA bent gegaan.Succes, en houd je ons op de hoogte?
Caroline Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 nou ben net van de dierenarts, hij heeft een oude wond met een soort van kauwgom achtige substantie erin. de DA kreeg het er niet uit wel AB geahd en verder schoon gemaakt de kleine heeft ook 40 graden koorts. Heb ze maar binnnengehaald en volgende week woensdag terug hopen maar dat hij het haalt. Koorts? Ben je daar helemaal zeker van? een konijn zijn normale lichaamstemp zit daar nl héél erg in de buurt...iets van 39.5 dacht ik... Die pus moet er allemaal uit denk ik...is zoals met abces en dan spoelen ze de wonde meestal. Dadelijk komt er wel iemand online die hier eravring mee heeft. Mij is dat tot nu toe gelukkig bespaard gebleven.
Aanbevolen berichten