The Email Female Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Geplaatst: 4 juni 2008 Ik weet het weer: syndroom van Guillain-Barré Ik heb het opgeschreven en ga het morgen even vragen... Als ik eerlijk ben denk ik dat ze er al niet meer is, dat gevoel heb ik al vanaf elf uur vanavond...
Petradhd Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Oh jee :( Maar zouden ze je dan niet bellen?Ik heb nog even gezocht naar dat geval van die katten, hier een artikel in Trouw van toentertijd:zaterdag 20 april 1996Kattenvoer oorzaak verlammingVan een onzer verslaggeefsters UTRECHT - Droog kattenvoer is waarschijnlijk oorzaak van de geheimzinnige verlamming die de afgelopen weken honderden katten heeft getroffen. Nadat onderzoekers van de Rijksuniversiteit Utrecht dit gistermiddag bekendmaakten, besloot fabrikant Spillers Petfood direct de produktie in Etten-Leur te staken.Katteneigenaren kregen direct het advies de verdachte pakken niet meer te gebruiken. Het gaat om Felix droge brokjes, Tom Poes Variantjes en Professional 3-mix. In overleg met Albert Heijn en Aldi zijn ook Albert Heijn 4-mix en Aldi Lucky Cat uit de handel gehaald. Directeur C. Jas van Spillers Petfood benadrukte dat deze laatste twee “op geen enkele wijze in verband met de zieke katten zijn gebracht”, maar ze worden ook door Spillers geproduceerd.In een toelichting zei onderzoeker J. van Nes gisteren, dat de exacte oorzaak nog niet geheel duidelijk is. Het meest waarschijnlijk is een schadelijke stof in één van de grondstoffen in het voer, maar het zou ook nog de verpakking kunnen zijn. Het hele productieproces wordt nu verder onderzocht. Omdat het bedrijf voortdurend nieuwe partijen grondstoffen, zoals granen, vlees of mengvoer gebruikt, is de bron moeilijk te achterhalen. Van Nes waarschuwde ervoor, het voer uit de buurt van kleine kinderen te houden, omdat die nog wel eens in het etensbakje willen graaien.Begin april kwamen de eerste meldingen van katten met de ziekte acute polyneuropathie binnen. Sinds 15 april is er sprake van een epidemie. Inmiddels zijn er in totaal 500 verlammingsgevallen bekend, een klein aantal katten is overleden. Er zijn geen medicijnen om de dieren van de aandoening aan het zenuwstelsel in de ledematen te genezen, maar de meeste komen er na enkele weken weer bovenop.De fabrikant heeft een marktaandeel van 60 procent in Nederland. De consumenten-lijn die geopend werd (06-0225775) stond gisteravond roodgloeiend. ,Het belangrijkste is nu de gezondheid van de katten. De consument moet weer op kattenvoer kunnen gaan vertrouwen'', aldus directeur Jas.
The Email Female Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Geplaatst: 4 juni 2008 Wat super dat je het opgezocht hebt! Ik denk niet dat ze zo laat gaan bellen... Waarschijnlijk hoor ik pas morgenvroeg iets.
Aniek Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Als het een tumor is, kan het dan zo snel toeslaan? Vanmorgen was alles nog prima in orde met haar... En draaien de oogjes bij konijnen dan niet?Dat hoeft niet, maar ik weet weinig van tumoren af. Het is alleen iets wat ik meegemaakt heb met die kat. Die reageerde niet op prikkels, maar er was nog wel wat beweging.Ik denk dat ze je wel bellen als ze er niet meer is? Laten we positief proberen te blijven.
The Email Female Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Geplaatst: 4 juni 2008 Ook zo laat nog? ik hoop het, dan is geen nieuws "goed" nieuws.Ik probeer het postief in te zien, maar het gevoel is niet goed. Zeker de manier waarop haar oogjes stonden maakt me ongerust. We hebben haar met haar zusje in een dierenwinkel gekocht. Haar zusje was na een dag dood... Vlak voor ze dood ging stonden haar oogjes ook zo leeg en keek ze in het niets.Toen we Hummel moesten laten inslapen keek ze ook al zo...
The Email Female Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Geplaatst: 4 juni 2008 Ik laat het jullie meteen weten morgen als ik iets weet.Bedankt voor al jullie steun en reacties vanavond!
Petradhd Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Om heel eerlijk te zijn heb ik hier ook geen goed gevoel over. Maar ik hoop dat mijn gevoel het fout heeft, ik ben best wel een doemdenker van nature dus daar kan het ook door komen. Ik ga nu slapen, ik hoop echt zo erg dat ik morgen goed nieuws lees hier!
YvonneH Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 He, wat vervelend zeg! Net nu ze bijna thuis zouden komen, Ik hoop dat je morgen beter nieuws hebt. Heel veel succes!
Lani_Nessa Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Oh wat erg. Ik hoop dat je gevoel verkeerd was... Veel sterkte. en ik hoop dat je straks beter nieuws hebt.
Micky Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Ik lees dat je nog lang door bent gegaan gisteren. Ik zou ook niet kunnen slapen. Over een klein uurtje weet je hopelijk meer en ik duim voor je..
andremiranda Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Ik wacht hier ook met spanning af.....Dacht, snel op mn werk even kijken of er nog nieuws is....
handschoen Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Ja, hier hetzelfde...Ik hoop dat Snuffel deze nacht wat is opgeknapt..
Yvet Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 kan het niet gewoon door de stress komen?Vreemde omgeving,koppeling..Allemaal een beetje teveel van het goede voor je nijn???Het ene konijn reageerd anders dan het andere he...Teken leven niet alleen in het gras,ze vallen uit bomen,struiken..Heel veel sterkte met je nijn,hoop dat er snel duidelijkheid voor jullie beide is,en dat er met de juiste behandeling begonnen kan worden... yvet
KonijntjeDizzy Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Hallo, weet je al wat meer? Ik lees het topic nu pas omdat ik me sinds gisteren super beroerd voel en vanaf toen al in bed lig!Ik schrik hier echt van.. het gelukkige koppeltje zou vandaag naar huis komen. Ik hoop dat alles goed komt met snuffel.. heel veel sterkte!
anouk Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 ik less ook je tpoic nou ps ,en hoop en duim mee dat het snel beter gaat me lieve nijn ,sterkte
Caroline Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Ik vind het moeilijk om hier iets op te zeggen...bij zulke verlammingsverschijnselen is de kans groot dat ze door een verkeerde beweging iets in haar rug beschadigd heeft...misschien een hernia? Alleszins het feit dat de darmen goed waren , is voor mij een indicatie dat ze daar nog niet echt lang zo lag en de kans is groot dat het heel plots gekomen is... Maar om hier uitspraken over te doen...moeilijk...Ik zal dadelijk eens kijken of ik nog info vind en die doorgeven.
Caroline Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Lijst met diagnoses verlamming bij konijn: Medirabbit Ik duim voor jullie natuurlijk...
Micky Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Nog geen Snuffel nieuws? Zit er al heel de ochtend mee in mijn maag (Kan me niet voorstellen hoe dat dan voor het baasje is..) maar moet nu echt weg. Hopelijk snel goed nieuws..
The Email Female Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Geplaatst: 5 juni 2008 Mijn gevoel klopte... Ze is gisternacht overleden.Vanmiddag post ik meer (ik sta nu voor de klas).
andremiranda Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 oh, wat erg meis! Wat een schok!Weet ook niet zo goed hoe hier op te reageren,Kan je niet meer dan sterkte wensen....... ongelooflijk.....
Lani_Nessa Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 ai .veel sterkte. echt spijtig om dat te horen.
handschoen Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 :( Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wens je heel veel sterkte! :(
KonijntjeDizzy Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Wat erg zeg!!! zo plotseling .. en hele andere plannen...ik Wens je super veel sterkte!!! Snuffel speel maar fijn op de regenboogbrug.. hoop niet dat je veel pijn hebt gehad!!
Aanbevolen berichten