Rian Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Mijn ram van 1,5 heeft sinds een aantal weken plukken uit zijn vacht, op zijn rug. Hij is flink in de rui geweest, dat is nu ver voorbij. De voedster heeft een aantal keren tijdens het rijden plukken uit zijn vacht gehaald, waardoor hij die kale plekken waarschijnlijk heeft. Nu valt me echter op dat hij ook wat magerder lijkt te zijn, boven zijn heupen is hij wat ingevallen, dat had hij eerst niet. Hij eet prima, ze krijgen samen 100 gram biks per dag en groenvoer en hooi. (wegen allebei 2 kg) en hij eet evenveel dan de voedster. Ook hij is actief en vrolijk. Ze rennen allebei veel rond, dus dik worden zullen ze sowiezo niet snel.Kan het magerder worden nu liggen aan het veranderen van vacht? Of kan er een andere reden zijn?
Petradhd Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Dat hij wat magerder lijkt kan best komen doordat hij nu een minder dikke vacht heeft. Om te weten of je ram afvalt zul je hem moeten wegen.
Rian Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Geplaatst: 31 mei 2008 Ok, thanx, dat stelt me een beetje gerust. Ik ga een poging doen om hem te wegen, maar hij laat zich niet oppakken dus denk dat ik dat het beste even bij de DA kan laten doen.
Petradhd Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Het makkelijkste om een konijn te wegen is om hem in een reismand op de weegschaal te zetten. Niet vergeten om het gewicht van de reismand van het totaal af te trekken natuurlijk
Rian Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Geplaatst: 31 mei 2008 Ja anders is ie meteen zo zwaar he Kan ik idd net zo goed zelf doen, zo doen ze t bij de DA immers ook :slap:Thanx voor de tips
angel_michelle Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Misschien is de voedster schijn zwanger.Dan plukt ze haren uit haar zelf, en soms ook uit andere konijnen.En dat dunner worden, dat zou wel komen omdat zijn vacht eruit is geplukt.Weeg hem gewoon dagelijks en als hij dan echt veel gewicht verliest even langs de dieren arts gaan. Succes!
Aanbevolen berichten