Ga naar inhoud

Witvlies in ooghoeken: Vlaamse REUS


Miekuh

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn vlaamse reus heeft wit vlies in zijn ooghoeken. verder is ie super vrolijk en loopt de hele dag te rennen, hij lijkt er geen last van te hebben. Bij de dierenarts zeggen ze dat ze 't kunnen opereren, maar is dat echt nodig?? Als het niet nodig is wil ik 'm niet onnodig tot last zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het witte vlies is gewoon het 3e ooglid!! Dit is heel normaal hoor bij konijnen!!! Bij sommige rassen zie je het gewoon beter (franse hangoor, vlaamse reus). Maar het is niet nodig dit te verwijderen (tenzij er natuurlijk iets mis mee is)!

Overigens een tip: kies een andere dierenarts, dit is toch echt iets wat een konijnkundige dierenarts hoort te weten!

Overigens zijn er veel meer dieren met een 3e ooglid, niets geks dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat het niets is. Ik zei gelijk al tegen de DA dat ik het onzin vond want hij is verder zo vrolijk als wat, de oogjes zijn altijd schoon etc. Thanks! ik ben er een stuk geruster op! :bow:

Grtz. Mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let inderdaad goed op dat het niet gaat ontsteken..

Wij hebben het bij Arie gehad (Vlaamse Reus) en heeft hier een minescuul oog aan over gehouden.

Wat dus wil zeggen dat zijn oogbol zo klein is geworden (door de ontsteking) dat zijn derde ooglid heel erg dik is geworden en niet meer terug kan schuiven.

Uiteraart kan hij dus nu ook niets meer zien door dat oog.

aangepast door Vlaamse ArieSyl
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik haal dit topic even omhoog. Ik zag dit derde ooklid bij Muis ook, maar hoe groot mag zo'n lid zijn? Er zitten ook rode aders in.

Verder hebben ze vaak vieze prutjes bij hun ogen, alsof ze net wakker zijn...(dan hebben wij ook van die opgedroogde prutjes).

Moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .