Miekuh Geplaatst: 21 mei 2008 Geplaatst: 21 mei 2008 Hoi,Mijn vlaamse reus heeft wit vlies in zijn ooghoeken. verder is ie super vrolijk en loopt de hele dag te rennen, hij lijkt er geen last van te hebben. Bij de dierenarts zeggen ze dat ze 't kunnen opereren, maar is dat echt nodig?? Als het niet nodig is wil ik 'm niet onnodig tot last zijn!
The Email Female Geplaatst: 21 mei 2008 Geplaatst: 21 mei 2008 Waarom wil de dierenarts het weghalen? Heeft hij niet gezegd of het nodig is?
Miekuh Geplaatst: 21 mei 2008 Auteur Geplaatst: 21 mei 2008 Hij zegt dat ie daardoor minder goed ziet (wat natuurlijk wel waar is) maar ja...
Lani_Nessa Geplaatst: 21 mei 2008 Geplaatst: 21 mei 2008 hebben alle konijnen niet een wit vlies? dat voor de ogen schuift?Of is dat hier constant voor het oog?
Evee Geplaatst: 21 mei 2008 Geplaatst: 21 mei 2008 Het witte vlies is gewoon het 3e ooglid!! Dit is heel normaal hoor bij konijnen!!! Bij sommige rassen zie je het gewoon beter (franse hangoor, vlaamse reus). Maar het is niet nodig dit te verwijderen (tenzij er natuurlijk iets mis mee is)!Overigens een tip: kies een andere dierenarts, dit is toch echt iets wat een konijnkundige dierenarts hoort te weten!Overigens zijn er veel meer dieren met een 3e ooglid, niets geks dus!
Miekuh Geplaatst: 25 mei 2008 Auteur Geplaatst: 25 mei 2008 Goed om te horen dat het niets is. Ik zei gelijk al tegen de DA dat ik het onzin vond want hij is verder zo vrolijk als wat, de oogjes zijn altijd schoon etc. Thanks! ik ben er een stuk geruster op! :bow: Grtz. Mieke
Reusje Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Hallo,Geen paniek hƩƩl veel grote rassen krijgen dat . Wij fokkers noemen dat "spekogen" en op de tentoonstelling is dat een fout, maar je lieveling heeft daar zelf weinig last van.
Loesah Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 mijn Belle heeft het wel eens.. soms zie je het ineens en soms niet..
ZaZa Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Hou wel in de gaten dat het ook een lichte ontsteking kan zijn..Even vragen dus als je eens bij de dierenarts zit. Verder hebben Polle(Vlaam) en Pleun(FH) het ook.
Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 (aangepast) Let inderdaad goed op dat het niet gaat ontsteken..Wij hebben het bij Arie gehad (Vlaamse Reus) en heeft hier een minescuul oog aan over gehouden.Wat dus wil zeggen dat zijn oogbol zo klein is geworden (door de ontsteking) dat zijn derde ooglid heel erg dik is geworden en niet meer terug kan schuiven.Uiteraart kan hij dus nu ook niets meer zien door dat oog. 25 mei 2008 aangepast door Vlaamse ArieSyl
Loesah Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 ahh gossie dat is wel erg.. maar word het dan ook rood? als het een ontsteking is?
Peacefull Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 de vader(Vlaam) van Chimsee had dat ook, en Quintis(lotharinger) ook duidelijk zichtbaar, maar bij Romeo(lotharinger) zie ik het niet
Marietje83 Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik haal dit topic even omhoog. Ik zag dit derde ooklid bij Muis ook, maar hoe groot mag zo'n lid zijn? Er zitten ook rode aders in. Verder hebben ze vaak vieze prutjes bij hun ogen, alsof ze net wakker zijn...(dan hebben wij ook van die opgedroogde prutjes). Moet ik me zorgen maken?
wupsie Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 volgens mij nietdit heeft gijs ook heel vaak, al zolang hij bij me is
Saf Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 mijn reuzen hebben het ook, vooral als ze aan het eten zijn of zich druk aan het maken zijn. Trekt bij mijn nijnen altijd weer vanzelf weg. Mocht het niet wegtrekken zou ik er even mee naar de DA gaan. Heb er in het verleden ook eens een topic over aangemaakt. Met foto's erbij. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/22115-raar-oogje.html
ZaZa Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Dit is een oud topic..Hier gaat een slotje op.. Als je vragen hebt en je kan het antwoord niet bij de topics vinden, is het verstandiger om zelf een topic aan te maken i.p.v een hele oude omhoog te halen.
Aanbevolen berichten