Rian Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Een van mijn nijntjes is de laatste weken behoorlijk aan het niezen. Ze graaft veel en vooral dan niest ze zich suf, best zielig. Gelukkig zie ik geen snot en is ze verder levendig en eet goed. Dierenarts voor de zekerheid gebeld, deze gaf aan dat ik eens moest proberen met een andere bodembedekking. Heb nu dus aubiose (hennep) op de bodem van het hok gelegd, en ze niest bijna niet meer. Het moet dan wel een of andere allergie zijn. Ook stof in huis laat haar behoorlijk niezen.Heeft iemand hier ook ervaring mee? Overigens heeft de andere nijn nergens last van, ze zitten samen.
kelly1986 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 het kan idd voorkomen dat konijnen een allergie hebben door hun bodembedekking... dat is wel al eens meer voorgekomen. aubiose is een goed middel omdat dit stofvrij is en tot vijf keer zijn eigen gewicht akn opnemen!een goede keuze dus om deaarvoor te gaan!
Rian Geplaatst: 16 mei 2008 Auteur Geplaatst: 16 mei 2008 en kan het kwaad als ze hier af en toe een stukje van eet, ze lijkt het wel smakelijk te vinden...
kelly1986 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 nou ja.... tis natuurlijk niet de bedoeling dat ze de aubiose op eten..... af en toe een stukje kan geen kwaad. maar ze moet natuurlijk niet dagelijks een hele bodembedekking weg kauwen
Rian Geplaatst: 16 mei 2008 Auteur Geplaatst: 16 mei 2008 Okido...ze neemt hier en daar een klein hapje maar volgens mij doet ze dat uit nieuwsgierigheid, ben wel heel blij dat ze stukken minder niest want het was echt zielig om te zien! Denk dat ik wel elke dag moet blijven stofzuigen..nooit geweten dat dit bij konijntjes voor zou komen!
The Email Female Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Ja gek hè? Bij de opvang zit een rammetje dat al begon te niezen toen ik de andere konijnen hooi gaf.
Cynthia Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Hier is Saartje ook begonnen met niezen sinds ik stro in haar hok heb gedaan(voor het nestje) misschien is ze ook allergisch en wilde ze daarom per se haar nestje niet in het stro hebben?:blink:
Rian Geplaatst: 17 mei 2008 Auteur Geplaatst: 17 mei 2008 Ja ik vind het ook gek, ineens kreeg ze het, in de dierenwinkel gaven ze aan dat het steeds vaker voor schijnt te komen bij konijntjes, net zoals mensen ook steeds vaker allergieen ontwikkelen. Tja, het is in ieder geval een geluk dat ze het erg goed doet op de aubiose bodembedekking, ook als ze graaft niest ze nog maar zelden!
Cynthia Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Het verbaast me eigenlijk niet... Heb de stro eruit gehaald.. Haar nestje zit nu toch ergens anders.. Heb dr ook niet meer zoveel horen niesen.. Gelukkig dat er genoeg alternatieven zijn he:)
Rian Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Geplaatst: 18 mei 2008 Ja ik zie me al achter haar aan lopen met neusspray enzo ;-)
Aanbevolen berichten