Roely10577 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 ons konijn (Kiko:bunny1:) drinkt bijna niet. Hij eet wel gewoon, zijn hooi, zijn voer, en wortels of ander groenvoer wat hij krijgt. Dus aan zijn tanden kan het niet liggen. Zijn flesje is ook oke, hebben we ook al getest. Hij plast ook heel weinig, wat natuurlijk een logisch gevolg is. Weet iemand iets???
mintaka Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 als kiko veel groenvoer krijgt, kan het zijn dat hij daar voldoende vocht uit haalt en dus niet veel drinkt...ik zie dat hier ook, al hebben ze de afgelopen warme periode toch veeeeeeeeel gedronken!
Annelies Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 ik heb momenteel net hetzelfde probleem. Zijn gewoon voer en groenvoer eet hij allemaal op, alleen het hooi eet hij wat minder. Tot een week terug dronk mijn beestje (Max) op 24 uur tijd heel zijn flesje leeg (300ml) en nu is dat amper 50ml, ik weet ook niet goed hoe ik het moet oplossen
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 je weet het pas zeker als je zijn groen voer minderd of ie daad werkelijk minder drinkt.
Annelies Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Ik ben dat nu al 2 dagen aan het doen, krijgt nu enkel nog zijn droge korrels en voldoende hooi en een paar blaadjes van paardebloemen. Ben naar dierenarts geweest en die heeft mij dit aanbevolen, dat werkt blijkbaar vochtafdrijvend en zou hem automatisch meer moeten laten drinken. Maar heb tot nu toe nog geen resultaat.
Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Heb je het water alleen maar in een flesje??Heb je ook eens een bakje met water geprobeerd??
Mireille Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Hou er rekening mee dat het ene konijn ook gewoon een stuk minder drinkt dan de andere.Hier zie ik konijnen die met de hitte meer gaan drinken, maar ook konijnen die eigenlijk minder drinken en alleen maar de hele dag liggen tot het weer wat koeler wordt.En waarom zou je konijn vocht moeten afdrijven?Resultaat van minder groenvoer is dat ze minder vocht binnen krijgen en wel meer moeten drinken omdat brokjes en hooi droge kost is
Roely10577 Geplaatst: 16 mei 2008 Auteur Geplaatst: 16 mei 2008 bedankt in elk geval voor de reacties al.Kiko drinkt altijd uit een flesje en zijn voer is ook niet veranderd. Dus ook niet qua groenvoer. Ik kan een bakje eens gaan proberen. Eens kijken of dat werkt.
Aanbevolen berichten