Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb voor mijn voedster een antibiotica.. ik krijg het alleen niet toegedient..

ze is zoo eigenwijs..

Het moet via haar mondje..

weet iemand hoe je het "stiekem" toch toe kunt dienen?

ik heb het met zo een spuitje geprobeerd..

Geplaatst:

Ik neem aan dat het vloeibaar is?

Je kan het dan aan haar neus smeren zodat ze het oplikt, maar om de exacte hoeveelheid erin te krijgen denk ik dat gewoon forceren toch het beste is. Moet je het lang geven en hoe vaak per dag? Kwestie dat je nog armen hebt nadien...

Geplaatst:

ja heeel grappig.. die eigenwijze muts wil het gewoon echt niet en toen kon k eindelijk 1 druppel toedienen ging ze heel raar doen :P dus ze vind he heel vies.. en zodra ik in haar buurt kom met dat ding wil ze weg.. had al een beetje op een paardenbloem blaadje gedaan.. maar daar trapte ze niet in..

het moet 2 maal daags.. 0,7 (wat is de eenheid :) ) maar in ieder geval.. geen andere oplossing?

wil wel elke keer een druppel op dr neus doen.. mja.. is wel geduld voor nodig...

Geplaatst:

tis voor dr eigen bestwil dus dan zal het helaas, hoe vervelend ze het ook vind, toch even moeten.

je kunt r het beste in een handdoek wikkelen. zorg daarbij dat dr pootjes achter de rand van de handdoek zitten. vervolgens houd je dr als een baby op de rug en zet je het spuitje aan de zijkant van dr mond en spuit je het erin.

een andere methode is op je knieen gaan zitten en Belle er even tussen klemmen, spuitje aan de mond en erin.

het klinkt cru en hard en vervelend... maar t kan beter even snel dan is ze er het snelst vanaf.

succes

Geplaatst:

hoe bedoel je de pootjes achter de rand?

Het is me trouwens voor vandaag gelukt.. ik was slimmer dan Belle :)

Had een paardenbloemblaadje om het spuitje heen gedaan (gaat in gemaakt en er omheen getrokken), dus om het stukje wat in dr mond moet.. hier ging ze natuurlijk aan knabllen dus ik manoevreer het spuitje zo in haar mond, en heb het in 1 keer leeg gespoten.. dus niet TE langzaam want dan zou ze alweer weg zijn.

Met als gevolg dat ze even niet wist waar ze het zoeken moesten.. ze vond het echtheeel vies denk ik ;) (had ik toestraks al gemerkt toen ze 1 druppel binnen kreeg ;))

Maargoed, voor nu is het gelukt :)

Geplaatst:

okej :) morgen word dat de nieuwe manier :) ik hoop dat het dan gemakkelijker gaat.

Maar als ze dan net zo "in paniek" raakt van de smaak als net, moet ik haar dan los laten?

Geplaatst:
hoe bedoel je de pootjes achter de rand?

Het is me trouwens voor vandaag gelukt.. ik was slimmer dan Belle :)

Had een paardenbloemblaadje om het spuitje heen gedaan (gaat in gemaakt en er omheen getrokken), dus om het stukje wat in dr mond moet.. hier ging ze natuurlijk aan knabllen dus ik manoevreer het spuitje zo in haar mond, en heb het in 1 keer leeg gespoten.. dus niet TE langzaam want dan zou ze alweer weg zijn.

Met als gevolg dat ze even niet wist waar ze het zoeken moesten.. ze vond het echtheeel vies denk ik ;) (had ik toestraks al gemerkt toen ze 1 druppel binnen kreeg ;))

Maargoed, voor nu is het gelukt :)

:lol: ik kan me het levendig voorstellen!

Maar denk maar niet dat je dat een 2 keer lukt!!! :lol:

Is het als water of eerder als tandpasta van consistentie?

Geplaatst:

* Samen met de antibiotica ook een beetje siroop opzuigen in je spuitje....

* Iemand die je konijn vasthoudt, de ander dient het toe

* Antibiotica op een stukje brood..

* Antibiotica op een stukje komkommer of een biksje, even in laten trekken en dan geven of foppen door er eerst een stukje zonder AB voor zijn neus te houden en als hij hapt, snel het stukje met erin te stoppen

Geplaatst:

ik heb dat ook ik moet mijn nijn baytril toedienen

ik hou hem zeg maar heel dicht tgen mij aan en m vriend gaat et toedienen

je moet goed ze koppie vastpkken en eventueel je handen oven ze ogen doen daar

worde ze vaak rustig van dat heb ik van mijn dierenarts angel sparteld ook onwijs tegen en vnd het als jou konijn ook vies maar goed vast pakken en er in 1 keer in spuiten.

kwam een keer ook op de borstje een beetje maar dan likt ze zich vanzelf schoon!

hoop dat et lukt succes.!

Geplaatst:

Hmm.. goede tips :) dank je wel :)

ik had het dus wel op een paardenbloem blaadje gedaan.. echt erop.. en daar eentje zonder opgelegd.. maar ze wist precies welke ze wel en niet moest eten.. dus weet niet of het brood en de komkommer lukt :)

en met siroop, wat voor een siroop?

Misschien is het wel een hele goede, als ze iets proeft wat ze lekker vind doet ze dat ding wel een stukje in haar mond.. dan is het voor mij een kwestie van spuiten..

Had het ook geprobeert door het uiteinde in was gras te draaien en te doen, zodat er een beetje grassap aan zat. maar dat pikte ze ook niet :P haha

Geplaatst:

Nee klopt angel had het ook gelijk door dat er vies spul opzat dan zullen ze het ook echt niet eten.

je kan het proberen maar hahah konijnen zijn niet dom:)

en anders toch echt met 2 man proberen en der dan maar even stevig vastpakken en doe een dicht truitje aan want je zit helemaal onder de krassen haha:)

Geplaatst:

haha ja ik ga wat anders proberen morgen, maar eerst nog eens zoals vandaag , als het nog een keer werkt, is dat wel het minst stressvol..

anders even de handdoek techniek.. of met siroop..

maar vroeg me nog wel af,

wat voor een siroop?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .