Liesje84 Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Hi allemaal, Mijn konijntje Lola is afgelopen woensdag gecastreerd.Donderdag heeft ze niks gegeten, vrijdag alleen beetje wilgentak en klein blaadje paksoi.Vrijdag naar DA geweest, die heeft prikje gegeven voor darmwerking, pijnstilling en voor de zekerheid antibiotica.DA dacht dat ze niet veel pijn had en operatie is ook perfect gegaan.Nu eet ze alleen maar af en toe een beetje wilgentak, en wat bladgroente (heel weinig) maar geen hooi of biks.Drinken doet ze alleen als ik in het flesje druk, zelf doet ze het niet.Heb net al wel olvarit wortel dwanggevoerd, maar weet niet echt wat ik nog meer kan doen.Heeft iemand nog suggesties?
Liesje84 Geplaatst: 10 mei 2008 Auteur Geplaatst: 10 mei 2008 Ze heeft tot nu toe 1x pas geplast en heel klein beetje minikeutels gelaten.
kelly1986 Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 heb je ook pijnstilling voor je konijn meegekregen? pijnstilling is na een ingreep het heel belangrijk! een konijn wat pijn heeft zal niet gaan eten! zolang ze niet zelf eet zul je moeten dwangvoeren!
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Ze komt nu met spoed hier heen om extra pijnstilling en siseral te halen.We wonen niet zo ver van elkaar dus dat gaat hopelijk goed komen.Een voedster die net geholpen is zal ook niet uit een drink fles willen drinken van wege de pijn.
Mo-tje Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Mooi dat het opgelost word.. wel beetje raar dat de dierenarts geen pijnstilling heeft meegegeven.. of heeft ie dit wel gedaan?
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Nee alleen injectie gegeven wat dus bij veel konijnen niet voldoende is.En die stoppen dan eenvoudig met eten.
Loesah Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 wat erg zeg, maar cindy je bent weer super weer een konijntje gered mede door jou inzet! enne liesje, sterkte met je voedster!
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Bij Cindy ben je in goede handen hoor!Hopelijk gaat het snel beter met Lola. Succes.Laat je het dan ook even weten?Groetjes van mij,
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Ze is net weer naar huis gegaan met de medicijnen hopelijk komt ze er nu weer boven op.cindy
_Danielle Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Zo jammer af en toe om te horen dat mensen geen pijnstillers mee naar huis krijgen. Ik krijg altijd een flesje en dien het zelf nog een paar keer toe, tot het helemaal goed gaat, dat is toch logisch, dat zouden die dierenartsen toch ook kunnen bedenken of eigenlijk moeten weten?! Ik hoop dat 't snel weer beter gaat met Lola!
Gast Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Wat ververlend dat ze geen pijnstillers heeft mee gehad.Arm konijn. Wel fijn dat Cindy zo snel heeft kunnen helpenBen benieuwd hoe het nu met Lola gaat.
Liesje84 Geplaatst: 11 mei 2008 Auteur Geplaatst: 11 mei 2008 Hallo allemaal, Gisteren inderdaad naar Cindy geweest. Echt top kon meteen langskomen voor extra medicatie. Had van DA niks extra meegekregen alleen woensdag prik en vrijdag prik voor pijnstilling omdat ik terug ben gegaan.Gisteren begonnen met dwangvoeren en medicatie.Vandaag heeft ze beter gegeten al uit zichzelf! Zelfs wat biks en best wat groenten. Keuteltjes zijn nog klein en nog niet helemaal lekker maar geen diarree, en het is tenminste wat. Dit gaat de goede kant op!Nog niet veel (geen) urine dus net weer drie spuitjes vol hooithee naar binnen gewerkt.Ik hou jullie op de hoogte, en wederom bedankt voor de ondersteuning.Zal morgen weer even posten.
_Danielle Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Fijn dat het beter gaat! Wel zielig hoor, beestje had gewoon al die tijd pijn. Maar gelukkig is ze door jullie ondernemingen weer beter aan 't worden!
Liesje84 Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Geplaatst: 12 mei 2008 Update: Lola eet zelf weer biks!Drinken valt nog een beetje tegen, en keutels beginnen een betere vorm aan te nemen!
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Dat is al goed nieuws voorlopig toch een water bak gebruiken en des noods bij dwang voeren met hooi thee voor al met deze hitte.
Aanbevolen berichten