Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi allemaal,

Mijn konijntje Lola is afgelopen woensdag gecastreerd.

Donderdag heeft ze niks gegeten, vrijdag alleen beetje wilgentak en klein blaadje paksoi.

Vrijdag naar DA geweest, die heeft prikje gegeven voor darmwerking, pijnstilling en voor de zekerheid antibiotica.

DA dacht dat ze niet veel pijn had en operatie is ook perfect gegaan.

Nu eet ze alleen maar af en toe een beetje wilgentak, en wat bladgroente (heel weinig) maar geen hooi of biks.

Drinken doet ze alleen als ik in het flesje druk, zelf doet ze het niet.

Heb net al wel olvarit wortel dwanggevoerd, maar weet niet echt wat ik nog meer kan doen.

Heeft iemand nog suggesties?

Geplaatst:

heb je ook pijnstilling voor je konijn meegekregen?

pijnstilling is na een ingreep het heel belangrijk! een konijn wat pijn heeft zal niet gaan eten!

zolang ze niet zelf eet zul je moeten dwangvoeren!

Geplaatst:

Zo jammer af en toe om te horen dat mensen geen pijnstillers mee naar huis krijgen. Ik krijg altijd een flesje en dien het zelf nog een paar keer toe, tot het helemaal goed gaat, dat is toch logisch, dat zouden die dierenartsen toch ook kunnen bedenken of eigenlijk moeten weten?!

Ik hoop dat 't snel weer beter gaat met Lola!

Geplaatst:

Wat ververlend dat ze geen pijnstillers heeft mee gehad.

Arm konijn. Wel fijn dat Cindy zo snel heeft kunnen helpen

Ben benieuwd hoe het nu met Lola gaat.

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Gisteren inderdaad naar Cindy geweest. Echt top kon meteen langskomen voor extra medicatie. Had van DA niks extra meegekregen alleen woensdag prik en vrijdag prik voor pijnstilling omdat ik terug ben gegaan.

Gisteren begonnen met dwangvoeren en medicatie.

Vandaag heeft ze beter gegeten al uit zichzelf! Zelfs wat biks en best wat groenten. Keuteltjes zijn nog klein en nog niet helemaal lekker maar geen diarree, en het is tenminste wat. Dit gaat de goede kant op!

Nog niet veel (geen) urine dus net weer drie spuitjes vol hooithee naar binnen gewerkt.

Ik hou jullie op de hoogte, en wederom bedankt voor de ondersteuning.

Zal morgen weer even posten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .