Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

helder.. en niet zo rood als toennet.. maar heel die mesthoop in die hoek ziet roodachtig.... :(

mja.. morgen meteen da bellen om 8 uur..

@ Cindy, Ik heb je gemaild..

aangepast door Loesah
  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ja advies morgen snel naar da en neem urine en ontlasting met het bloed er op mee.kunnen verschillende oorzaken zijn....................

1 reactie op ab wat ze al krijgt omdat het ook met de plas mee komt

2 baarmoeder ontsteking

de da zal het uitwijzen.

Geplaatst:

ja het bloeden deed ze al heh.. maar de da zei wel dat het haar baarmoeder kon zijn.. en dat de baarmoeder nog open was en dat dat wel goed was.. omdat "het" er dan "uit" kon.. mja.. weet niet of ik dan meer bloed moet krijgen..

maarja.. ik ga morgen alles vragen en laten kijken. Waarschijnlijk word er wel een echo gemaakt want daar had ze het donderdag ook al over..

Geplaatst:

ik heb vanmorgen om 8 uur mijn DA gebeld. Gelukkig was hij er zelf weer (vorige week was een invaller omdat hij op vakantie was)

En wonderbaarlijk genoeg kwam hij, door de telefoon, met een hele andere diagnose dan de DA waar ik vorige week geweest ben.

Een diagnose die mij veel logischer lijkt nu ik het gehoord hebt..

Ik weet niet meer hoe hij het precies noemde maar ze zou iets van kiestes in haar blaas kunnen hebben wat het bloeden veroorzaak.

Aangezien de die andere da vorige week niet echt iets kon vinden en dan maar over de baarmoeder begon... vind ik het gek dat ze niet over kiestes begon.. nahja moeilijk uit te leggen maar ik heb het idee, (als het echt kiestes zijn) dat zij niet echt konijnen-kundig is..

ik moet vandaag om 15:00 bij de da zijn.

Geplaatst:

Het verschil tussen blaas- en baarmoeder-problemen bij voedsters is zéér moeilijk te bepalen. Kan eigenlijk alleen door echo of radio. De 2 organen liggen nl te dicht tegen elkaar om dat te voelen.

De DA die jij vorige week gezien hebt, heeft het volgens mij niet slecht gedaan. Die antibiotica helpt zowel bij een baarmoeder- als blaasontsteking. Het was dus afwachten of die aansloeg en vermits dat niet het geval is,moeten ze nu op zoek naar een andere verklaring.

Ik duim alvast, succes!

Geplaatst:

Achja, ik hoor het inderdaad ok wel, maar zij heeft er nog niet eens over gesproken.. het was ook een beetje raar.. ze bekeek het gebit van Belle, omdat dat vaak ook de problemen die belle had zou kunnen veroorzaken.

omdat het gebit er goed uitzag en de temparatuur van Belle goed was, begon ze over de baarmoeder, maarja.. het is wel goed dat ze antibiotica mee gegeven heeft maar als er stenen ofzo in de blaas zitten, dan moeten die operatief verwijderd worden anders blijft het probleem ontstaan..

maargoed..

ik wacht vanmiddag even af..

Geplaatst:

ik vind de gedaschtegang van je dierenarts van vorige week ook niet vreemd... en zeker niet gezien het feit dat belle net jongen heeft gehad.....

ik denk dat alleen een echo uit kan wijzen of er iets mis is met de baarmoeder en die zelfde echo kan je dan gelijk vertellen of er cystes te zien zijn in de blaas.

succes vasnmiddag

Geplaatst:

nieuw nieuws... ik kom net bij de kleintjes.. dus ik pak ze op en zet ze in de ren.. wil ik bruintje oppakken.. begint hij te spartelen dus ik terug gezet in zijn hok.. snelt hij naar de mesthoop toe (die helemaal rood achtig is) en gaat daar in een positie zitten van ik doe mijn behoefte... Dus ik kom even later terug.. zit hij te drinken.. dus ik even wachten, en pak hem alsnog om in de ren te zetten, kijk ik naar zijn kontje.. helemaal viezig.. pootjes helemaal oranje achtig.. (van de andere kleintjes niet echt, misschien een beetje...

Dus tijdje later zet ik ze terug, ik zet bruintje in het hok, hij snelt naar de mesthoop, gaat hij daar weer zitten van: ik doe mijn behoefte.. ik zet de andere ok terug.. en bruintje zit weer te drinken. Toen gingen bij mij alle alarm bellen rinkelen.

Kan het niet zo zijn dat bruintje blaasonsteking ofzo heeft?

ik neem bruintje dadelijk dus ook even mee naar de da.. samen met Belle.. dan laat ik de dierenarts maar even kijken..

Maar het feit dat ik hem tot 2 keer toe op de mesthoop zie en meteen daarna zie drinken.. is voor mij reden tot onderzoek door de DA.

ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst:

ja dat sproeien kan zo een kleintje natuurlijk nog niet.. maar het feit dat hij wel steeds op die "rode" mesthoop zit en de anderen eigenlijk niet (die hebben allemaal geen oranje/rode pootjes) en gekleurde pootjes heeft.. ik neem hem ff mee. Kan ik ze gewoon samen in een reismand doen?

Geplaatst:

Misschien dat mams hem dan zou pletten :P weet ik het joh ;) haha

maar we zijn weer terug..

kleintje was niks mis mee..

Belle heeft nog een keer de antibiotica mee gekregen. De DA heeft haar helemaal nagevoeld.. haar buik dan. blaas enz. Maar was niks van een onregelmatigheid of wat dan ook te voelen. Het zou kunnen dat het haar baarmoeder is maar daar was nu ook niks aan te voelen of aan te merken bij Belle. Omdat ze gewoon eet en drinkt moet ik nog een week antibiotica geven, mocht het dan nog niet over zijn dan word er een echo gemaakt.

Geplaatst:

Durf je wel zo lang te wachten? Ik zou er niet lekker op zitten, het is toch niet niets. Ze verliest echt veel bloed, ik zou toch nu een echo willen...stel dat je straks te laat bent, het kan zo snel gaan..

Geplaatst:

Een week lang...Jeetje...

Zou hetzelfde hebben als de bovenste 2 reacties..

Gewoon willen weten hoe het er van binnen uitziet, misschien juist om iets uit te sluiten..

(je kan namelijk zoeken wat iets wel is, maar ook naar wat iets niet is)

Geplaatst:

ik vind een week weer wachten ook wel erg lang hoor..... je konijn verliest bloed... en dat is absoluut niet ok....

helaas heeft een dierenarts ook geen rontgen ogen en kan ie dus ook niet in je konijn kijken.... alleen een echo kan uitsluitsel geven.

ik zou er zelf gee rust bij hebben dit wéér een week te laten wachten....

Geplaatst:

ik snap jullie reacties wel.

ik wil er wel bijzeggen, dat bloed van de foto is wel het ergste geweest wat ze gehad heeft! Het is niet elke dag zo als het op die foto is.

En vandaag heb ik weer geen bloed gezien.

Daarbij komt dat ze al wel veel minder ligt en meer met de kleintjes bezig is.

Kijk jullie zien haar niet elke dag in real.. het is niet zo dat ze er ziek uit ziet.. of niet meer geknuffeld wil worden.. of wat dan ook.

Ik ga gewoon super goed op haar letten en mocht er ook maar iets veranderen dan sta ik meteen weer op de stoep bij mijn DA.

Geplaatst:

Hou er wel rekening mee dat je automatisch (onbewust) je eigen grenzen aan het verleggen bent.

Jij raakt nl gewend aan een situatie..pas daar heel goed mee op, want voor je het weet ben je een grens over en kan je niet meer terug.

Foto's van ons konijn (Kobus) tijdens zijn ziekzijn zien er gewoon heel akelig uit. Op het moment dat je er mee bezig was..en het betrekkelijk langszaam slechter werd, viel het echt niet op hóe erg het eigenlijk was en dat het er zo uit zag..

Als ik er nu naar kijk denk ik toch wel: Hoe heb je ooit kunnen hopen dat het misschien nog goed kwam...

Overigens zie je dat ook bij mensen..

Vergis je daar niet in.

Geplaatst:

ik sluit me bij zaza aan.... je ziet je eigen konijn iedere dag dus begint aan bepaalde dingen te "wennen..."

caroline heeft hier als een gepost dat ze een voedster verloren is aan een baarmoederontsteking... en daar waen geen plassen bloed bij te zien... enkel een miniscuul speldenknopje bloed aan dr geslachtsorgaan....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .