Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

oke.. ik ga even kijken waar ik terecht kan.. ik vind het echt zo zielig.. terwijl ik het idee heb dat het beter met haar gaat, weer wat actiever enz..

maar ik twijfel ook over die kleintjes.. die hadden ook bloed op zich maar dat kan ook komen door er doorheen lopen.

Maar 1 kleintje had wel een beetje donker iets rond zijn kontje.. maar niet zo rood als dit.. maarja.. haha ja sorry voor dit verhaal.. maar ik twijfel daar gewoon over.. omdat de da niks op Belle zag van bloed..

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Loesah...de reden waarom het volgens mij dringend is...ik ken niets van voedsters die geworpen hebben, maar ik ben een voedster kwijtgeraakt aan baarmoederontsteking en die had maar een ieniemienie druppeltje bloed aan haar vagina, was amper een speldekopje en jezag het alleen als je heel goed keek. Die plaste niet eens bloed...

Ik vrees dus da bij jou de situatie nog veel erger is en dat als je niet snel reageert...het misschien wel eens te laat zou kunnen zijn...

Eerlijk gezegd, had ik meteen de DA gebeld als ik zoiets gezien had en niet eerst op BB wat komen posten...

Geplaatst:

ja maar omdat ik er van de week geweest ben.. en alles bekeken is.. heb ik nu zoiets, ff rustig blijven.. vorige keer was k helemaal in paniek enz.. (ze had ook geen koorts ofzo)

het stomme van alles is dat de voedster goed eet en drinkt enz.. en lekker bij haar jongen ligt nu..

ze oogt niet ziek

Geplaatst:

Ik vind het moeilijk om er iets van te zeggen. Zo op de foto vind ik het niet op puur bloed lijken, maar dat kan aan de foto liggen. Het kan ook dat het urine met bloed is, of wat bloederige afscheiding uit de baarmoeder. Al zou het volgens mij ook best hele rode urine kunnen zijn.

Gezien het feit dat er toch iets met de baarmoeder aan de hand was lijkt het me verstandig om vandaag nog met je voedster naar de DA te gaan. Beter even te vroeg actie ondernemen dan te laat zijn en met een dood konijn zitten. Ik weet niet zo veel van baarmoederproblemen bij konijnen, maar ik heb wel begrepen dat ze er heel snel aan kunnen overlijden.

Geplaatst:

Als het bloed er niet weer zou liggen, zou ik denken, er is niks aan de hand.. maar net lag ze dus languit en ik mocht haar helemaal aaien, ze bleef precies zo ligge.. en toen ik verder naar dr achterkant ging trok ze wel haar achterpootje..

mja ik vind het moeilijk.. want de da wist donderdag ook niet precies wat er aan de hand was, die dacht eerst nog dat ze iets aan haar tanden had.. maar dat was ook niet zo..

het is een beetje dubieus allemaal..

Geplaatst:

ik vind het wel een alarmerende situatie!! blijf de dierenarts bellen en eis dat je vandaag nog gezien word.....

ik vind het op de foto namelijk geen typische rode urine.... deze substantie lijkt veel "vaster"...

Geplaatst:

Ik krijg hem nog steeds niet te pakken.. of hem...

de spoed lijn.. waaraan alle dierenartsen uit de omgeving vast zitten en omste beurd dienst hebben..

ik probeer het zo nog eens..

Geplaatst:

kweet niet of dat bij een konijn kan ... maar zou het geen blaasontsteking kunnen zijn ... zit ook zomaar ff wat te denken hoor .. heb hier helemaal geen ervaing mee ..

of dat zij of een van de jonge ergens een klein wondje heeft wat steeds open gaat ...

tis wel een raadsel zo zeg .. gelukkig eet en drinkt ze verder nog wel normaal ...

Geplaatst:

ik kan bij de jongen geen wondjes vinden en de da ook niet bij Belle..

Het is ook echt zo dat het bloed steeds op de mesthoop zit of in de buurt daarvan maar niet gekoppeld aan ontlasting-> keutels..

en aangezien zij dus 3 jongen gehad heeft.. zou dat een verklaring kunnen zijn, dat het van haar afkomt..

mja ik weet he tniet

heb trouwens ondertussen nog een paar keer geprobeerd en ga nu kijken of ik een andere DA kan bellen

Geplaatst:

Hele goede dierenarts!!!

Hij belde me net zelf terug! (zal wel niet op hebben kunnen nemen)

Ik moet morgen ochtend om 8 uur meteen bellen dan kan ze meteen langs komen voor onderzoek.

Hij kon er vandaag niet meer aan doen dan in de gaten houden, omdat ze al aan de antibiotica is, en dat kan ik zelf ook. Opletten dat ze blijft eten en drinken.

Dus morgen ochtend op tijd op staan en bellen voor mij. Mocht het morgen ochtend nodig blijken dat de baarmoeder eruit moet dan kan dit ook meteen gedaan worden.

Geplaatst:

yep,

Ik zat ook echt in dubio..

zo van... ik moet bellen voor dat bloed.. maar om dat vandaag te doen..

ze eet en drinkt enz nog gewoon..

mja toch blij dat ik even gebeld heb en ik ga nu regelmatig kijken bij dr..

ze zat net weer van haar heerlijke antibiotica/hooithee mix te drinken :)

Geplaatst:

ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen aan de dader van al het bloed.. ik keek net in de aller donkerste hoek in het hok.. en wat ik daar zag.. een tweede mesthoopje.. keutels.. (wat eten wat er van de bovenste verdieping in gevallen is) en bloed.. ook tegen de muur!

maar kan een voedster wel tegen de muur aan "plassen"

Er zaten al sporen van de vorige bewoner, een ram.. witte aanslag.. van het sproeien denk ik.. maar nu dus een gesproeid bloed spoor..

ik zet de foto er nog maar even niet op.. maar als iemand het wel zien kan ik hem uploaden..

ik vraag me dus af.. kan de voedster dit wel gedaan hebben?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .