Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem!

mijn voedster heeft bloed verloren.

Ze heeft 3 weken geleden jongen gekregen en ik zag net wat bloed vlakbij de mesthoop liggen. Het kan zij dat ze dit al eerder ook gehad heeft (bloedverlies) maar toen kon het ook hele donkere unrine zijn, dacht ik toen.

Maar omdat ik nu bloed op haar pootje zag, dacht ik OHNEE!!

wat moet ik doen?

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik heb geen idee.. Als je voedster echt bloed verliest, lijkt het mij wel ernstig, maar ik heb dr ook totaal geen ervaring mee. Misschien kun je eventjes de reacties van anderen afwachten, maar anders zou ik toch voor de zekerheid naar de dierenarts gaan.

Geplaatst:

Mijn voedster heeft 2 weken geleden ook bloed verloren. Eerst bijv; 10 druppel urine en 1 bloed druppel. Na 3 uur was het puur bloed. Dus wij snel naar een vervangende Dierenarts, die zei dat het een blaasonsteking was. Daarna hebben wij een medicijn gehad, die hielp perfect, na 5 dagen moesten we stoppen. Een week daarna -dus vorige week- begon het weer. Nu alleen zonder bloed.

En het was bij elke pas/sprong dat ze zette een druppel urine.

Net of ze incontinent werd. :s.

Maar het is nu weer minder/gestopt.

Geplaatst:

ik kon net zo 1 2 3 geen wond zien en ze gedraagd zich ook niet anders dan anders.. springt gewoon nog overal op enz

mja.. ik zal zo nog eens bij haar gaan kijken.. want heb net de mesthoop en alles eromheen schoongemaakt (waar ik dus een beetje bloed had gezien) dan kan ik zien hoe en wat!

Geplaatst: (aangepast)

ik kijk net op de site van de DA wat als spoed aan te merken valt.. en daar stond dit:

sorry kan de tekst hier niet invoegen,

maar er staat dat het geen spoedgeval is maar wel contact op moet nemen met de da.. maarja die is pas weer dinsdag open...

aangepast door Loesah
Geplaatst: (aangepast)

ik heb net gebeld,

de man zei, omdat ze nog steeds geen goede ontlasting heeft dan, veel hooi geven.

En het bloeden in de gaten houden en als ik het niet vertrouw, of het wordt erger even terug bellen..

hij zei ook dat de urine van een konijn nu heel donker kan zijn, ook echt lijkend op bloed, omdat ze de hele dag ligt met dit warme weer enz.. maarja.. ik weet eigenlijk bijna zeker dat het echt bloed is..

en hij zei ook dat het misschien nog wel kon zijn omdat ze jongen gehad heeft.. toen zei ik, maar dat is wel laat dan.. 3 weken.. "ja ja zei hij, het KAN wel"

dus ja.. ik weet niet goed wat ik nu moet doen.. het was volgens mij ook niet mijn eigen DA gewoon een dienstdoende denk ik..

aangepast door Loesah
Geplaatst:

konijnenbloed ziet er gewoon uit als mensenbloed, en rode urine kan je daar volgens mij toch van onderscheiden...

nadeel is wel dat, als je met haar gaat, het natuurlijk erg duur is in weekend- en avonddienst... maar ik zou het niet vertrouwen, denk ik...

kan je geen foto maken en posten?

Geplaatst:

Als het een echte baarmoederontsteking is, heeft ze pijn en stopt ze met eten.

Ik kan de redenering van je DA dus wel begrijpen...maar zou net als jij ongerust zijn.

Geplaatst:

ja ze eet, knabbelt op hooi enz.. ze is niet anders dan anders..

dus ik kijk dadelijk even of er nog wat is..

maar het was wel echt bloed.. op haar pootjes.. maar het was ook zo rood dat het niet bij haar urine kan hebben gezeten bijna. want dan zou het verdunt zijn en dus lichter..

misschien is ze ongesteld ;)

nee nou maak ik wel een geintje maar het is ff serieus.. ik ga heel goed op haar letten en als ik morgen weer wat vind dan bel ik opnieuw.. of als ze ineens veranderd in gedrag enz..

mja zolang ze eet en drinkt heeft ze dus geen pijn lees ik van caroline.. ik hou me ff rustig :)

Geplaatst:

kleintje zitten nog bij haar ja. Maar heb ze allemaal gecheckt en zie helemaal geen gekke dingen bij ze.

Het komt echt van mams af.

Ik ga dinsdag even langs de DA om haar even na te laten kijken. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik bedoel, ivm de kleintjes?

Geplaatst:

De kleintjes worden toch maar twee keer per dag gevoed? Ik denk dat je mams dus gewoon mee kunt nemen naar de dierenarts.

Bij de opvang zit een voedster die haar achterpoten niet kan gebruiken en dus ook weer naar de dierenarts moest. De kleintjes zijn gewoon in het hok gebleven. Ik bleef om de hokken schoon te maken en merkte dat de kleintjes gewoon lekker bleven liggen en af en toe rond hopsten, ze werden er niet onrustig van.

Geplaatst:

oke.. dan doe ik dat.

Ik moet toch van te voren even bellen over wanneer ik langs kan komen en het is vlakbij dus als alles mee zit ben ik met een half uur weer terug...

maarja, dat dinsdag dan dus, en als mams mocht stoppen met eten of wat dan ook dan bel ik de spoedlijn

Geplaatst:

ja poepen doet ze wel maar is niet zoals het hoort, heb haar daarom ook maar weer aan de hooithee gezet want dat werkte wel naar mijn idee.

Verder eten en drinken doet ze prima en aan haar gedrag is ook niks te merken.

Maar voor de zekerheid bel ik idd even dinsdag voor een afspraak met mijn eigen DA.

Geplaatst:

ze heeft er destijd 5 "gebaard" zeg maar..dus ja.. dat is al veel volgens mij.

Maar hoe zou ik daar achter kunnen komen dan? zou ik dat kunnen voelen?

en zou ze dan qua gedrag niet anders meoten zjn? en pijn moeten hebben enz..?

Geplaatst:

de DA kan dat voelen, ik had destijds een poes die op de uitgerekende datum bevallen is van een kitten dat al in het begin van de zwangerschap gestorven was. De DA voelde direkt dat er niks meer in zat.

Ik zou ook denken dat ze ziek zou zijn, maar misschien is het toch iets om rekening mee te houden

Geplaatst:

het voornaamste is dat Belle nu ff blijft eten en drinken, en dat doet ze als een gek! hele tijd knabbelen en wat drinken enz.. en de kleintjes doen het ook goed, die zaten net mee te eten. Dus ik hoef me nog geen ernstige zorgen te maken. Ik vind alleen wel dat het belangrijk is dat er ff naar haar gekeken wordt. Dus daarom dinsdag ff DA.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .