Loesah Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Ik heb mijn ventje net weggebracht voor castratie..Echt zielig vond ik het :(Maar ik heb een hele lieve DA gelukkig Maar nu las ik dat je een buiten-konijn binnen moet houden na castratie.. Maar kan hij niet gewoon buiten blijven? Het is nu zo een mooi weer.. Ik heb een extra hok waar hij dadelijk lekker in kan en haal dadelijk nog wat peterselie en rucola voor als hij terug is zodat hij heeeel snel weer gaat eten :bounce: haha maargoed, mijn vraag dus eigenlijk, moet hij persee binnen zitten?
mintaka Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Ik zou hem toch een dag of twee binnen houden. Met dit warme weer zijn er al veel vliegen en zo'n verzwakt konijntje met een wonde is dan een ideaal slachtoffer voor hen...Veel sterkte vandaag, het loopt wel los! ;-)
andremiranda Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Ja scucces vandaag!Verwen hem maar lekker als ie terug is!
dwerghangoortje Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Ja, toen mijn konijn Junky werd gecastreerd heb ik hem ook een paar dagen in een binnenhok gehouden. Bij mij zitten de konijnen ook heel het jaar buiten.Voor een paar dagen is het echt geen ramp.En niet vergeten dat je geen normale bodembedekking mag gebruiken, want dan kan de wond gaan ontsteken.
Caroline Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Succes hoor! En idd beter binnen houden,ondanks het warme weer. Bijkomende reden is dat je hem de volgende 2-3 dagen toch wel echt goed in de gaten moet houden dat hij goed eet en keuteld enzo. Binnen zie je veel sneller dat er iets niet pluis is.
knaagjes Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Arthur is ook een buitenkonijn, heeft ook een paar dagen binnen gezeten hoor, lekker dicht bij mij.
Lieke175 Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Wij hebben echt de mogelijkheid niet om Knabbel binnen te houden ivm allergie. In plaats van binnen zetten we hem in de binnenkooi in de schuur. Da's ook een van de redenen waarom we hebben gewacht tot het warmer weer werd.
The Email Female Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Heb je al iets gehoord van de dierenarts? Succes met je man
Loesah Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Geplaatst: 6 mei 2008 Hij is klaar en heb hem al opgehaald Toen ik aan kwam zat hij al lekker te stampen en te hupsen in zijn reismand.. Lijkt net of er niks aan de hand is Hij had ook al wat eten gekregen van de DA (weet niet of hij ervan gegeten had)Maar echt super joh.. Echt net of er niks aan de hand is..Hij heeft ook geen hechtingen.. ofzo.. Mja super ik geef hem zo wat groen, kijken wat hij daarmee doet en dan zal het verder wel oke gaan met hem hij zit helaas wel buiten, op kranten, beschut.. hij mocht niet naar binnen van mijn moeder.. Ik sta er nog steeds van te kijken.. echt geweldig.. er lijkt zo op het eerste gezicht niks met hem aan de hand Vroeger hebben we een keer een konijn laten catreren en die was er 2-3 dagen van onderste boven..
Thessa Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 wat leuk dat hij al terug is:) verwen hem maar eens lekker
Lieke175 Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Super dat het zo goed is gegaan! Hopelijk gaat het met Knabbel ook zo! Alhoewel... Toen ik aan kwam zat hij al lekker te stampen en te hupsen in zijn reismand.. Lijkt net of er niks aan de hand is Hij had ook al wat eten gekregen van de DA (weet niet of hij ervan gegeten had)Maar echt super joh.. Echt net of er niks aan de hand is..Hij heeft ook geen hechtingen.. ofzo.. ...weet je wel zeker of de DA er Ć¼berhaupt iets aan gedaan heeft? :tease:
Loesah Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Geplaatst: 6 mei 2008 haha dat vroeg ik me ook af! hahamaar hij vroeg nog of ik ook een vrouwtje heb omdat ik dan 3 weken moet wachten met bij elkaar zetten. Dus ja dan denk ik niet dat het zijn bedoelling is dat ik weet met een nest kom te zitten:P maar hij zei ook dat konijnen niet meer onder narcose gaan hiervoor dat het gewoon met gas word gedaan enzen dat Dolce daarom al weer zo fris en fruitig was ik zag touwens net wel dat dolce zijn pootjes iets wijder houdt..
Lieke175 Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 ik zag touwens net wel dat dolce zijn pootjes iets wijder houdt.. Vind je het gek? Heb je ooit gezien hoe een konijn moet liggen als hij gecastreerd wordt? Helemaal in de split!
anouk Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 fijn dat alles goed is gegaan ,mijn diere arts doet het wel met narcose nog ,maar daar mogen ze een nachtje overnachten ,om te kijken f alles goed,ik heb der vanmogen nog ene gebracht voor castratie en mag om zes uur bellen hoe het gegaan is ,altijd heel spannend he succes en beterschap
Loesah Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Geplaatst: 6 mei 2008 haha ja heb het foto verslag gezien mja hij doet het echt goed, eet ook al paardenbloemblaadjes en hij hupst als een gek rond.. hij zit nu in het kleine hok, met kranten, maar ik geloof niet dat hij daar lang kan blijven, gekkerd.. mja dan leg in in zijn eigen hok wel kranten enz.. kan hij daar hupsen, heeft hij wat meer ruime..
Wolletje Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Aah wat super! Ik zat al te wachten op antwoord maar je had dus een speciaal topic aangemaakt. Blond momentje.. Geef me maar een grote knuffel van mij!
Loesah Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Geplaatst: 6 mei 2008 haha is niet erg;) had ook al weer op jou geantwoord plus extra info in die andere topic Ik zal hem een extra knuffel geven
charlotte Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Wat fijn dat hij al weer gewoon rondhupst en eet. Dat is toch ook altijd weer een stress momentje voor het baasje, eten ze wel of niet.... Verwen hem maar lekker
Loesah Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Geplaatst: 6 mei 2008 ja hij at zowieso niet zo ehm..in mijn bijzijn.. groen enz laat hij vaak ook ff liggen, maar hij at iets en dronk iets waar ik bij was.. dus dat wil wel wat zeggen, en zijn gedrag verder is niet anders dan anders ik aaide hem en meneer had al weer wat uit hangen.. sorry voor deze woorden.. Maar dat moet over 3 weken stukke minder zijn:)
Aanbevolen berichten