Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag (29-04) ben ik met mijn franse hangoor Nino naar de dierenarts geweest. er was namelijk een ondertand afgebroken ook had hij erg last van een traanoogje (ik heb gelezen dat dit kan komen door een verkeerde stand van de kiezen) hij at nog wel gewoon. De DA zei dat ik hem daar moest laten want dan zouden ze s middags onder narcose kijken naar zijn tanden. hij zijn ook dat als ik niks zou doen zijn tanden/kiezen verkeerd door zouden kunnen groeien waardoor hij na een tijdje niet meer zou kunnen eten.

Ze hebben zijn andere ondertand ook afgeknipt zodat ze weer gelijk zijn (in zijn mond zie ik dat 1 tandje helemaal weg is en de ander nog een puntje).

en ze hebben wat haakjes van zijn kiezen afgehaald. verder zag het het er best goed uit zei de dierenarts. ook heb ik een antibiotica mee gekregen omdat hij een ontsteking bij zijn kiezen heeft, dit doe ik door zijn water en dat drinkt hij ook wel.

mijn vraag is nu:

Nino eet nu op een dag 1/3 van wat hij normaal eet dit is natuurlijk niet genoeg maar door de pijn begrijp ik het wel. ik wil allen wel weten of dit niet schadelijk voor hem is (voor de werking van zijn darmen). hij eet nu kleine stukjes appel, biks, brood, peterselie.

Dwangvoeren is geen optie, heb ik geprobeerd maar dit laat hij niet toe, hij eet zelf ook nog wel wat maarja is het echt genoeg???

en groeien zijn ondertanden vanzelf weer aan??

alvast heel erg bedankt voor de reacties

groetjes Ellen en Nino.

Geplaatst:

Normaal gezien groeien die ondertanden inderdaad vanzelf weer aan.

Zolang hij eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken, maar toch controleren of hij blijft eten. Je kan misschien een bikspapje maken en hem dat aanbieden. Misschien heeft hij moeite met oppakken van biks of andere dingen omdat zijn tanden weg zijn.

Heeft hij pijnstilling gehad? Want een konijn met pijn stopt met eten...

Geplaatst:

Hij heet sinds vandaag pijnstilling gehad ik had de dierenarts gebeld en moest dat maar op komen halen. Hij heeft ook als sinds woensdag niet meer gewoon gepoept, dit komt misschien door het minder eten. ook merk ik dat zijn oren wat koud zijn.

Ik maak me echt zorgen om hem, ik hoorde op het forum dat je ook wortelpap kan geven (biks pap eet hij echt niet) maar wat voor babyvoeding is dat? ik had gezien dat je wel wortel voeding hebt maar daar zit dan ook aardappel en kip bij, welke moet ik pakken??

Groetjes Ellen

Geplaatst:

koude oren en niet keutelen klinkt absoluur niet goed!

het lijkt me het beste als je mét nino langs de dierenarts gaat!

hij zal vermoedelijk ook iets moeten krijgen om zijn spijsvertering weer op gang te brengen. koude oren/onderkoeling is een teken van pijn en dat het niet goed gaat.....

succes ellen!

Geplaatst:

We hebben van de dierenarts een pijnstiller gekregen, ik merk dat hij nu wat levendiger is nu hij dit gehad heeft, doet de dingen die net niet mogen hij rent al wat meer door het huis en maakt soms een sprongetje. ook zijn oren zijn weer een stuk warmer. ik maak me alleen nog zorgen om bijna niet poepen. Ik kijk het nu even tot maandag aan en ga als het dan niet niet beter is weer naar de dierenarts.

hebben jullie nog een advies over goede voeding voor de spijsvertering???????

bedankt, Groetjes Ellen

Geplaatst:

olvarit heeft wortelpap.. je moet niet die vanaf 6 of 8 maanden hebben want daar zit idd aardappel enzo in, maar olvarit eerste hapje 4mnd in die zit alleen wortel

Geplaatst:

Hij eet wel wat, rucola sla vindt hij echt heel lekker ook een beetje bix en appel gaan er wel in. misschien ben ik wel overberzorgd... hij rent zo nu en dan ook al wat rond.

maar ik wil het best voor mijn konijn, als er morgen alleen nog maar een paar kleine keutels liggen ga ik naar de dierenarts toe.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .