Ga naar inhoud

Slechter eten, kleine en grote keutels. wat zal ik doen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje over Elmo.

Sinds een weekje rommelt hij met eten. Vooral zijn groen eet hij niet zo goed meer. Hij laat vaak dingen liggen en wacht heel lang voor hij er aan begint. Vandaag is hij er zo'n 2 uur later nog steeds niet aan begonnen. Zijn biks krijgt hij 's avonds laat en is tot nu toe de volgende dag toch wel op (40 gram). van de week had hij soms wat kleinere keutels en daar na ook weer grotere. Nu wil hij dus weer geen groente en ik zag aardig wat kleine keutels in z'n toilet. we hebben hem even binnen gehad, dingen aangeboden (moet hij niet), buik gevoeld enz. Nu zit hij een half uurtje buiten in de ren zodat ik kan zien wat er uit komt. Nu liggen er iets kleinere keutels en voor de rest grote (terratorium) keutels en een plasje (precies op de plek waar hij altijd de ren markeert). In de kleine keutels zaten iig geen haren en ook kettingkeutels heb ik deze week (op ong 3 na) niet gezien. Kan ik het gewoon nog even aankijken? (Heb evt wel ciseral in huis) Hoe maak ik zijn groen aantrekkelijker en wanneer moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Heb je geen prozyme in huis? Dat lost volgens mij dat kleine keutels probleem wel op...

Hier had Merlot deze week ook om 1 of andere reden ook weinig zin in groenten en hij had ook kleinere keutels. Ik heb 2 keer prozyme gegeven en ben weer wat andere groenten gaan kopen en nu is hij weer vertrokken.

Geplaatst:

Prozyme heb ik niet in huis nee. Ik zou het laatst bestellen maar toen werd het verharen weer minder en ik had het druk. Vandaar dat het er nog niet van gekomen was. Ik zal van de week anders ook eens wat andere dingen proberen.

Geplaatst:

Ja! Dat heeft hij idd een paar keer gedaan van de week.... (gister ook niet).

Hij heeft de laatste tijd wat vaker kruidenhooi gegeten, dat vind hij erg lekker en als ik hem nu zijn oude hooi geef eet hij er weinig of niet van. Ben bang dat hij een beetje verwend is nu...

Geplaatst:

Zijn kiezen zijn vorige week nog even extra nagekeken omdat hij toen al anders at. Toen zagen ze er iig goed uit maar ik zal het ook in de gaten houden. Ik zal hem dan ook maar ook maar vaker kruidenhooi blijven geven.

Heb ik 2 verwende konijnen :lol: fuz eet eigenlijk alleen maar kruidenhooi met paardenbloem en mint.

Geplaatst:

Das ook wel een goed idee, mengen. Hier zijn ze ook lastig met hooi. Vooral Noƫlle, die eet niets anders dan kruidenhooi brandnetel:blink:. Probleem is dat ik de kwaliteit zo vind wisselen, ik heb nu al weer een aantal zakken gehad waar heel kort hooi in zit, geen lange slierten dus, echt stukjes van een paar cm en erg veel brandnetel "gruis" heel stoffige bedoening.Toen heb ik alpenweidehooi van hetzelfde merk gekocht en die kwaliteit vind ik beter maar Noƫlle weigert.En ondertussen betaal ik me blauw aan een halve zak hooi want de rest is stoffig brandnetel spul en hele kleine stukjes hooi:blink:

Ik hoop dat Elmo snel opknapt en dat hij erin trapt!:)

Geplaatst:

We gaan om 19.15 toch even met naar da.

Hij heeft sinds gisteravond erg weinig gekeuteld (tot nu) en laat ook steeds meer biks staan (niet heel veel) en heeft hij zijn kruidenhooi ook niet echt aangeraakt. Ook was hij net niet geintresseerd in groen of een gedroogd banaantje....

Ik had gister wel weer een paar kettingkeutels gevonden dus misschien toch een verstopping, of toch zijn tanden en misschien toch ook eenzaamheid zelfs?

Net liet ik hem in de ren en maakte hij wel een paar binky's.

Geplaatst:

We zijn bij de da geweest en ze voelde wel iets aan z'n buik. Waarschijnlijk toch (of nu wel iig) een beginnende verstopping.

Hij krijgt nu lactulose en ciseral (ga ook meteen prozyme bestellen), verder alleen hooi en groenvoer. We zijn meteen al even naar de winkels geweest.

Ik hoop dat hij uit zichzelf toch weer flink gaat eten en anders moeten we gaan dwangvoeren. Hij was 60 gram afgevallen sinds vorige week.

We gaan weer ons best doen iig en ik hoop El ook!

Geplaatst:

Vandaag weer met Elmo naar de da geweest.

Gisteravond wilde Peter El pakken voor zijn medicijnen en ik weet niet precies wat er gebeurde maar ik hoorde een hoop gegrom (hij klonk echt als een monster). Peet kreeg hem niet goed te pakken en waarschijnlijk met ontsnappen is z'n nagel afgescheurd. Ik heb hem binnen overgepakt en man wat een bloed! (ik zal jullie de details besparen) Pas na een uur was het bloeden echt gestopt. Vandaag even naar laten kijken en hij hij een prik langwerkende ab gekregen.

Ze heeft meteen z'n buik gevoeld. Hij is op 1 stuk nog steeds gevoelig dus de medicijnen gaan door. Ook was zijn buik nog niet voldoende gevuld, dus misschien ga ik hem toch maar wat dwangvoeren erbij. Vrijdag moet ik weer bellen om te overleggen. Hopelijk gaat het dan weer beter!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .