The Email Female Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 We hadden twee voedsters die dikke vriendinnen waren. We hebben 5 februari Hummel moeten laten inslapen :( Snuffel is sinds die dag erg veranderd. Ze ging steeds op de plek waar altijd Hummel lag liggen, ze werd super aanhankelijk en begon vacht van haar pootjes te plukken...Ze had echt kale plekken op haar pootjes. Ik ben toen voor de zekerheid naar de dierenarts geweest. Hij zei dat het kwam omdat ze zo eenzaam was... Sinds een week is het veel erger geworden. Ze heeft bijna geen vacht meer op haar voorpootjes en ook haar achterpootjes hebben nu kale plekken.Ik heb zelf geen goede foto maar het lijkt op wat dit konijn heeft (alleen de pootjes). Kan het echt zo erg zijn van eenzaamheid? Kan ik misschien toch beter naar mijn nieuwe dierenarts gaan?
The Email Female Geplaatst: 27 april 2008 Auteur Geplaatst: 27 april 2008 De foto is gemaakt door Liaan.
The Email Female Geplaatst: 29 april 2008 Auteur Geplaatst: 29 april 2008 Vrijdag ga ik met Snuffel naar de dierenarts. Snuffel staat op de wachtlijst om gekoppeld te worden.
bloemmie29 Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 owh ik vind het echt heel zielig voor hem..misschien kun je hem de komende dagen wat afleiden? en hopelijk knapt Snuffel gauw of als ie een vriendje/ vriendinnetje krijgt... wel aandoenlijk dat het kan komen van verdriet/ gemis.. al is het ook best zorgwekkend...sterkte ermee
Vlek ik hou van je!!!!! Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 owh ik vind het echt heel zielig voor hem..misschien kun je hem de komende dagen wat afleiden? en hopelijk knapt Snuffel gauw of als ie een vriendje/ vriendinnetje krijgt... wel aandoenlijk dat het kan komen van verdriet/ gemis.. al is het ook best zorgwekkend...sterkte ermee ben ik met aar eens en anders zou je m isschien moeten zoeken naar een konijntje dat heel erg ophummmel lijkt
The Email Female Geplaatst: 29 april 2008 Auteur Geplaatst: 29 april 2008 We zijn al bezig om haar te koppelen, maar tot nu toe wil het niet lukken.Snuffel en Jango (de opvang ram die we nu hebben) staan op de wachtlijst om door de vrijwilliger van de opvang gekoppeld te worden.
The Email Female Geplaatst: 3 mei 2008 Auteur Geplaatst: 3 mei 2008 Vrijdag was de dierenarts dicht... Het lijkt ook wel alsof de haren weer beginnen aan te groeien. Misschien was het dan toch een heftige vorm van in de rui zijn?
shanty Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Ik hoop het voor je het kan natuurlijk wel maar echt kaal wordt het dan meestal niet . Gewoon goed in de gaten houden of het ook weer erger wordt. ik hoop dat ze snel gekoppelt kan worden aan een nieuwe lover.
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Kan zeker het gemis vand partner zijn.Hopelijk snel een nieuw maatje waar het mee klikt dan hoeft ie zich niet meer met zijn pootjes bezig te houden.
The Email Female Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Geplaatst: 4 mei 2008 We gaan nu eerst bij de vrijwilligster van de opvang proberen om Jango (de opvang ram die we nu hebben) te koppelen aan Snuffel. Als dat niet lukt proberen we het met een andere ex-ram. Ik hoop wel echt dat het gaat lukken, tot nu toe keurt ze alle mannen af...
TeddyJoyce Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Ik herken jou verhaal, mijn vorige konijntje deed dat ook toen haar moeder dood ging (waar ze dus altijd mee samen leefde in het hok).Al haar pootjes likte ze ook kaal, we zijn verschillende keren naar de dierenarts geweest.Daar kreeg ze een prikje zodat het jeuken zou stoppen en ze dus niet meer zou likken, dat hielp wel maar soms kwam het ook gewoon weer terug, best sneu :(Hopelijk gaat het bij jou wel over door er een nieuwe partner bij te zetten
The Email Female Geplaatst: 5 mei 2008 Auteur Geplaatst: 5 mei 2008 Ik denk niet dat het jeukt... De huid is niet rood en er zitten ook geen schilvertjes op. Ik heb meivakantie waardoor ze nog veel meer aandacht krijgt, zo dat ook een reden kunnen zijn waarom ze niet meer plukt aan haar pootjes?
TeddyJoyce Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 hmm ok ja bij mij konijn was het ook niet rood, maar zaten wel schilvertjes op.En bij mij likte ze der aan zo te lezen plukt jou konijntjes het haar van zijn poten.Wel zielig natuurlijk :(
The Email Female Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Geplaatst: 6 mei 2008 Ik heb nu bijna twee weken vrij en haar vacht is flink aan het bij groeien. Ze is enorm aanhankelijk en ziet ons volgens mij als mede konijn... We zijn de volgende op de lijst om gekoppeld te worden
Aanbevolen berichten