Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanochtend viel me het al op: Jumper nieste een aantal keer en schudde wat met haar kopje.

Net ging ik weer kijken toen ik terug kwam van Animal Event, en ze nieste nog steeds wat, en haar neusje is een beetje nat. Ik kan niet goed zien of het snot is of dat ze gewoon tegen de waterfles aan heeft gezeten. Is er iets waar ik nog meer op moet letten of wat ik moet doen? Eventueel kan ik morgen wel naar de DA, maar ik vraag het liever eerst even voordat ik voor niets bij de DA binnenstap. :)

Geplaatst:

niezen en met t kopje schudden kan idd goed duiden op een fikse verkoudheid.

ook kan het zijn dat ze wat last heeft van snot met al bijkomend probleem iets met dr oortjes....

ik denk dat het zeker de moeite waard is dit even door een dierenarts te laten boordelen. wellciht ben je er nu nog op tijd bij waardoot het meevalt en makkelijk te behandelen is..

Geplaatst:

Ik ben vanochtend even wezen kijken, maar ik zag nu nog weinig raars. Nog even afwachten en ander hooi halen, en als het weer terug komt, toch maar even naar de DA.

Geplaatst:

Vanavond was ze toch weer aan het niesen, hoewel ik vanmiddag weinig gemerkt heb. Morgen gaan Robbert en ik zwemmen met vrienden, dus hopelijk kan ons mam even met haar naar de DA. Ze ziet volgens mij de ernst niet zo...

Geplaatst:
Had je vandaag weer hooi in de kooi gedaan? Of was ze ook zonder het hooi aan het niezen?

Nee, alleen gras, maar ze bleef niezen. Straks ga ik dus echt even met haar naar de DA, want ik vertrouw het voor geen meter. Helaas ziet ons mam nog steeds de ernst niet, en ze lacht me vierkant uit. Maar dan lacht ze me maar uit, ik ga niet wachten totdat het fout gaat.

Kan ik haar nu wel gewoon het hooi weer geven?

Geplaatst:

Succes bij de da straks, goed dat je wel heen gaat hoor!

Miss, ik hoop het voor je, is wel het niks, maar beter dat je het zeker weet.

Hoor je bijv. ook iets aan haar ademhaling? Dat ze verkouden is?

Succes straks!

Geplaatst:

Aaargh, ik word hier gillend gek! Ik mag niet naar de DA... Vinden ze te duur. Jumper niest niet meer, maar schud nog steeds met haar kop. Ik ben echt zo bang dat dit fout gaat lopen... Gelukkig gaan we morgen naar een open stal-dag van iemand van het koor waar ons mam bij zit. Zij fokt lion head lops, dus ze zal in ieder geval wel íets van konijnen weten. Hopelijk kan zij ons mam overtuigen dat we toch echt naar de DA moeten. Want mama heeft haar nog niet horen niezen, "dus er is ook niks aan de hand".

Geplaatst:
Oorontstekingen zijn een veel voorkomend probleem bij het konijn. De dieren schudden met hun kop, krabben aan hun oor of houden hun hoofd scheef. In de meeste gevallen is er sprake van een ontsteking van de gehoorgang. Af en toe zien we ook bij konijnen ook een middenoorontsteking.
Jumper schud met haar kop, krabt aan haar oren, maar houdt koppie niet scheef, voor zover ik zie. Ik wil gewoon met haar naar de DA...
Geplaatst:

Oké, ik weet het nu echt niet meer. Ik heb net met ons mam een hele tijd buiten staan kijken. Jumper zat in de ren en ze maakte vrolijk binky's. Ik heb zelfs in haar oortjes gekeken, maar ik zag niks geks. Ze schudde niet met haar koppie en krabde ook niet aan haar oortjes. Zie ik nou spoken en kwam het niezen dan toch van het hooi?

Geplaatst:

ik denk ook dat je hier alleen achter komt door de dierenarts er een kijkje in te laten nemen...

flip schudde zaterdag ok met zijn bolleke... en had nóg geen oorontsteking maar wel vocht in zijn oortje.... wat dus wel goed een oorontsteking had kunnen worden.....

Geplaatst:
Ik denk dat je dat alleen kunt weten door even hem te laten bekijken door de dierenarts. Misschien kun je het zelf betalen? Ik denk dat je moeder het dan eerder goed vind dat je gaat.

Dat zei ik dus ook al, maar ze vond het zonde van het geld. :blink:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .