Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe zou het toch kunnen dat Nijntje elke x ziek word ligt het misschien aan wortel? Nijntje is nl net sinds vrijdag van de medicijnen af.

Gister aan het begin van de avond niets aan de hand lekker rennen, eten en drinken, keutelen etc, en later op de avond gaat ie liggen, koude oren wil niets eten drinken, maag knorren - me proberen te bijten ( echt wat ie nooit doet ) weer kruik in zn hokje, medicijnen gegeven en water.

Vannacht 3x eruit geweest om te kijken, en nu eet en drink ie weer ( gelukkig).

Ik had hem vannochtend even los lopen en toen was ie aan de diaree, maar daar tussen zat stro en hooi wat niet verteerd was. ( heel raar) moet ik nu actie ondernemen om naar de DA te gaan of kan dit een x gebeuren omdat zn darmen van slag zijn?

Kan iemand mij advies geven hoe dat gas vorming toch elke x ontstaat en hoe ik het kan verkomen!

Kword gillend gek omdat ik niet weet hoe het elke x komt.

Graag reacties

Geplaatst:

In wortel zit veel suiker dus daar kan een konijn zeker wel gas van krijgen.Als ik je advies mag geven stoppen met groen en geef hem hooi en beetje bix dan moet het zo over zijn.Dan kun je hem beter geen groentes met suiker er in geven of fruit.ruccola en witlof,andijvi kan wel als ie weer hersteld is maar met mate gaat het weer mis stoppen met groen.Je hebt een soort nhd konijn die zijn gevoeliger voor groen .

Geplaatst:

Bedankt voor de info, maar ik begrijp dus ook geen appel waar ie echt heel dol op is?

Nu dus alleen brok en hooi en water? Maar dan mag ik heb natuurlijk ook geen worteltjes pap geven van olverit indien nodig (swangvoeren) maar eerst het dwangvoer dan van de DA.

Geplaatst:

Moet ik dan wel doorgaan de 3 dagen met Cisseral (tegen gas), metacam (pijnstiller) en ....drops ( voor darmstelsel) ? en dan 1x op n dan 0.5 ml ? of zeg je niet doen of het 1 wel en ander niet.

Geplaatst:

Nee de drops zijn om zn darmstelsel weer op gang te krijgen is misschien ook wel een antibiotica hoor maar moet ik op flesje kijken, ben nu op me werk.

Maar me moeder is net ff naar DA geweest en ik mag Nijntje wat jullie ook zeggen absoluut geen wortel en appel meer geven ivm suiker. Maar wel andijvi en witlof maar voorlopig ff niet.

Ik moet een week doorgaan met die drops en ongeveer 3 dagen met metacam en cisseral, zodra alles weer beetje goed op gang is mag ik stoppen.

Maar met Nijntje gaat het weer redelijk goed, had veel gekeuteld en gedronken was weer levendig en had weer lekkere warmen oren en lag niet meer met zn buikje op de kruik.

Gelukkig maar. :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .