bikkel Geplaatst: 23 april 2010 Delen Geplaatst: 23 april 2010 zo Bikkel heeft zn apk weer gehad, 2 inentingen, oren en tandencheck, nageltjes geknipt en even naar zn hartje e.d geluisterd en gevoelt....19 euro! Netjes tochOja hij was 100 gram bijgekomen sinds oktober....nu dus 3,2 kg! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 23 april 2010 Delen Geplaatst: 23 april 2010 Die van mij mogen 27 april! Eerste keer dat ik ze laat enten... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 26 april 2010 Delen Geplaatst: 26 april 2010 Hier zijn ze vrijdag allebei ingeƫnt met lyomyxovax (waarvan 10% intradermaal) en cunical. En ik heb de DA blij gemaakt met wat staaltjes SS die ze verder kon uitdelen op de 'konijnenavond'. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 26 april 2010 Delen Geplaatst: 26 april 2010 mijn 2 nijnen zijn zaterdag beiden ingeĆ«nt. blijkbaar toch wat duurder dan sommigen hier... betaalde 52ā¬ voor de 2 samen (op entingsdag). maar ben wel erg tevreden van mijn DA hoor (en heb al een paar keer niets moeten betalen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pluis en Bolletje Geplaatst: 27 april 2010 Delen Geplaatst: 27 april 2010 Pluis en Bolletje worden morgen ook voor het eerst ingeƫnt. (50 euro voor 2 konijnen, nageltjes worden geknipt, hoop ook dat ze uitgebreid na gekeken worden)Moet ik rekening houden met bijwerkingen, of merk je niet veel aan je konijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2010 In principe merk je niets. Ze moeten hooguit bij komen van het bezoek aan de DA.Wel kunnen ze een bultje krijgen op de plek waar de enting gegeven is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 snuffel heeft al voor de 4de keer een spuitje gehad... nooit last gehad, maar dit keer wel. Vanavond moet ik terug met haar naar de DA. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
forestmeisje Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Mijne zijn over 2 weken aan de beurt. 12 mei worden ze geent. Spannend!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Die van mij zijn net geweest.. man o man wat een gedoe. Koetje begon na de prikjes te krijsen :oo had dat nog nooit gehoord. Was maar 43 euro kwijt voor 5 konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chan Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Het was hier ook een gedoe vandaag zeg... Het was de 1e keer dat ik ging en had 2 grote transportboxen. De meeste liepen er zelf in (had er biks in gelegd), maar de laatste wilde echt niet, moest hem een aantal keer pakken en dan kreeg ik het deurtje weer niet dicht en glipte hij er weer uit. Wilde ook het gewicht goed verdelen over de boxen en in beide 1 mannetje, maar de konijnen hadden zelf hun eigen ideeƫn hierover.. grrrrr... En wat waren ze bang in de auto, ze hebben nog lang erna zitten trillen :( Maar goed, ze zijn gezond en het was maar 52 euro voor 7 nijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pluis en Bolletje Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Wat een gedoe, hĆØ, met konijnen naar de DA, zeker als je er 7 hebt. Ze zijn ook zo gestrest, zielig hoor. Gelukkig zijn P en B al weer redelijk bij gekomen van het bezoek. Ach wat zielig dat Koetje zo ging krijsen. Ik was 50 euro kwijt voor 2 konijnen en ze werden niet eens nagekeken, dat viel echt tegen. Het was een entdag voor konijnen bij dierenkliniek Leusden, dus ze hebben dan geen tijd om de nijnen na te kijken. Wel zouden de nageltjes geknipt worden, als die te lang waren. Deze dierenarts heeft zich extra toegelegd op de behandeling van konijnen en daarom ging ik daar heen, maar dit vond ik niet konijnkundig, of zie ik dat verkeerd? De entstof die ze hebben gekregen zijn: Lyomxovax en Cunical, wordt deze overal gebruikt, want de prijsverschillen vind ik erg groot. Vraag mij af waarom. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Die van mij zijn net geweest.. man o man wat een gedoe. Koetje begon na de prikjes te krijsen :oo had dat nog nooit gehoord. Was maar 43 euro kwijt voor 5 konijnen. I kvroeg me nog af wat het uiteindeijk geworden was.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 ik heb er een eigen topic over (http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/36741-de-hand.html) maar wil hier toch ook even snuffel haar foto plaatsen om te waarschuwen wat er kan gebeuren na de enting.Snuffel kreeg jeuk, zoveel jeuk, dat ze zichzelf gebeten heeft. Hou dus jullie nijnen goed in de gaten na de enting Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Vandaag zijn de mijne geweest. Maar 38 euro voor 4 konijnen! ze zijn helemaal nagekeken, echt super hoor:D Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Bedankt voor de tip. Beterschap voor Snuffel! Had eigenlijk veel meer verwacht Iris. Die assistente zei aan de telefoon dat het 25 euro voor het eerste konijn is en bij elk volgende konijn 5 euro eraf (dus dan 20 euro voor de andere 4). Dus dat zou 105 euro worden.. Had al zoiets van jemig wat veel. Maar het bleek dus 43 euro te zijn voor allemaal. Zijn helemaal nagekeken en kreeg nog complimenten dat ze zo schattig waren, netjes op gewicht (alleen Sam moet wat dikker worden) en dat ze goed verzorgd zijn en zo dan wel 10 jaar kunnen worden. Toch leuk om te horen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Ja, dat typte je toen al in dit topic! Maar dat viel gelukkig mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laura1984 Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Nijn en Minky zijn morgen aan de beurt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chan Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Wat een wond heeft Snuffel! Beterschap!! Wat een gedoe, hĆØ, met konijnen naar de DA, zeker als je er 7 hebt. Ze zijn ook zo gestrest, zielig hoor. Gelukkig zijn P en B al weer redelijk bij gekomen van het bezoek. Ach wat zielig dat Koetje zo ging krijsen. Ik was 50 euro kwijt voor 2 konijnen en ze werden niet eens nagekeken, dat viel echt tegen. Het was een entdag voor konijnen bij dierenkliniek Leusden, dus ze hebben dan geen tijd om de nijnen na te kijken. Wel zouden de nageltjes geknipt worden, als die te lang waren. Deze dierenarts heeft zich extra toegelegd op de behandeling van konijnen en daarom ging ik daar heen, maar dit vond ik niet konijnkundig, of zie ik dat verkeerd? De entstof die ze hebben gekregen zijn: Lyomxovax en Cunical, wordt deze overal gebruikt, want de prijsverschillen vind ik erg groot. Vraag mij af waarom. Zo hee 50 euro voor 2!! Mijn 7 voor 52 euro werden zelfs ook nog nagekeken (gebit, vacht, hartje). Lyomyxovax en Cunical hebben ze hier ook gehad, volgens mij gebruiken de meeste deze. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JenniferJennifer Geplaatst: 28 april 2010 Delen Geplaatst: 28 april 2010 Die 2 van mij hebben ook gisteren hun inentingen gehad. Ze waren erg bang. Ik had ze wel van tevoren Rescue remedie gegeven. Maar ik merkte er eerlijk gezegd niet veel van. Maar misschien waren ze zonder dit nog banger geweest dat weet ik niet. Voor 2 konijnen inenten en de nageltjes knippen en wegen was ik 25 euro kwijt. Dat viel me heel erg mee. Het was ook bij een konijnkundige dierenarts. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laura1984 Geplaatst: 29 april 2010 Delen Geplaatst: 29 april 2010 Nijn en Minky zijn weer geweest. Ze zagen er keurig uit zei de DA We kregen dit keer na afloop een heel infopakket mee en een zakje SS van 350gr, altijd handig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mvrcarlaa Geplaatst: 1 mei 2010 Delen Geplaatst: 1 mei 2010 ##&^#$#$ Ik had een afspraak bij de DA voor de entingen.En op het laatste moment staat mijn vriend naast de kant van de snelweg ja hoor de auto heeft weer kuren, en dat noemen ze een golf 4 van 2 jaar jong, Gelukkig gaan we hem inruilen tegen wat beters & groters...En de afspraak moeten afzeggen van de week snel weer een nieuwe maken !wat een gedoe Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lisje Geplaatst: 3 mei 2010 Delen Geplaatst: 3 mei 2010 Moet vanavond met Flapje naar de DA voor zijn inenting.Ik wist wel niet dat er zoiets als inentingsdagen bestaan.De eerste keer is hij ingeƫnt toen ik hem pas had en op controle ging, nu kreeg ik vorige week een brief in de bus dat hij terug moest komen.Weet niet meer precies hoeveel ik betaald heb, zal het vnv weten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter & Sanne Geplaatst: 3 mei 2010 Delen Geplaatst: 3 mei 2010 Onze nijnen (Dopey en Pebbles) zijn net weer terug van de inentingen. Het interesseerde ze eigenlijk niets en zitten weer vrolijk in hun hok nu. We waren 22,50 kwijt voor de entingen en ze zijn meteen even gecontroleerd. Ze zagen er weer goed uit. Samen met de ontwormingskuur voor de kat was ik net geen 30 euro kwijt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Von Geplaatst: 4 mei 2010 Delen Geplaatst: 4 mei 2010 Als er na de enting een bult ontstaat, is dat dan een losse bult? Daarmee bedoel ik dat hij meer net onder de vacht zit, dat je hem min of meer vast kan pakken en kan bewegen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
forestmeisje Geplaatst: 12 mei 2010 Delen Geplaatst: 12 mei 2010 En vandaaag zijn ze geent allebei 2 prikken en ze deden het perfect, geen kick gegeven. Uk kroop meteen tegen me aan, zo lief.Uk is nog even gecheckt of hij nou echt een hij is, nouja, duidelijk, balletjes zijn ook al door.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten