Kiwi Geplaatst: 16 september 2009 Delen Geplaatst: 16 september 2009 Bij mijn dierenarts is het op een entdag 15 euro voor een konijn, en 10 euro voor elk volgende konijn (normaal 22,50 en 17,50). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 september 2009 Delen Geplaatst: 16 september 2009 Dat wil ik ook wel, maar deze DA vertrouw ik, dus dan maar wat meer betalen dan bij een DA komen waar ik geen ervaring mee heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
busylizzzy Geplaatst: 23 september 2009 Delen Geplaatst: 23 september 2009 Nou, ik ben net terug van de DA voor de entingen. 14,50 per konijn, niet duur! martin zn nageltjes zijn ook nog geknipt. Wist trouwens niet dat Mia zo bang was, hier op mijn dakterras is ze echt helemaal zichzelf. Ja, ik mag haar aaien, maar alleen op haar voorwaarden en oppakken doe ik eigenlijk nooit. Ik heb ze gelijk thuis wat lekkere groenten en een paar bixjes gegeven, maar ze is wel behoorlijk boos op me... Vraag me af hoe het bij de volgende controle gaat... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elvira88 Geplaatst: 23 september 2009 Delen Geplaatst: 23 september 2009 14,50 valt wel mee. voor buddy was ik 20 euro's kwijt op een ent dag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2009 Weet iemand of avrilap (geloof ik) een goede entingsstof is? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 23 september 2009 Delen Geplaatst: 23 september 2009 Geen idee.. Die van mij zijn toevallig net vandaag ingeent. Heeeele aardige meneer die erg veel van konijnen wist. Dus de nijnseltjes zijn weer fijn ingeent. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2009 Hoe heette hij, Sascha? Was het Leon Oerlemans? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 23 september 2009 Delen Geplaatst: 23 september 2009 Weet iemand of avrilap (geloof ik) een goede entingsstof is? Arvilap?Ik weet dat het een entstof is uit Spanje tegen VHS. Wat wil je precies weten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2009 Ja.. Bij de dierenkliniek waar ik kom deden ze het eerst met cunical. Nu hoorde ik een assistent zeggen dat ze deze keer avrilap gebruiken, dat ze het wel eens afwisselen, en dat het niet uitmaakt omdat het praktisch hetzelfde is als cunical, dat het alleen een andere naam heeft. Dus ik vroeg me af of dat klopt.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 23 september 2009 Delen Geplaatst: 23 september 2009 In Amsterdam, bij een man.. Geen idee hoe hij heet, hij had wel een baardje/snorretje geloof ik. Heel begaan met de nijnen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 23 september 2009 Delen Geplaatst: 23 september 2009 Ja.. Bij de dierenkliniek waar ik kom deden ze het eerst met cunical. Nu hoorde ik een assistent zeggen dat ze deze keer avrilap gebruiken, dat ze het wel eens afwisselen, en dat het niet uitmaakt omdat het praktisch hetzelfde is als cunical, dat het alleen een andere naam heeft. Dus ik vroeg me af of dat klopt.. Dat kan ik eigenlijk niet zeggen... hier in BE gebruiken ze een ander vaccin. Heb de bijsluiters eens bekeken en de samenstlling lijkt lichtjes anders, maar geen idee wat dat exact betekent... Het is wel zo dat beiden entstoffen een andere dosering hanteren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2009 In Amsterdam, bij een man.. Geen idee hoe hij heet, hij had wel een baardje/snorretje geloof ik. Heel begaan met de nijnen! Dat zal 'm dan wel zijn.. Aan je omschrijving te horen..Da's de DA die Bonkie toen behandeld heeft en ook de sectie heeft gedaan en nazorg na haar overleden heeft gegeven. Ook heeft hij Queenny vorige week gecastreerd. Is inderdaad een fijne DA, die veel van konijntjes weet. Dat kan ik eigenlijk niet zeggen... hier in BE gebruiken ze een ander vaccin. Heb de bijsluiters eens bekeken en de samenstlling lijkt lichtjes anders, maar geen idee wat dat exact betekent... Het is wel zo dat beiden entstoffen een andere dosering hanteren. Maar het is geen entstof die als slecht bekend staat, volgens jou? Wel gewoon safe om mee te enten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 23 september 2009 Delen Geplaatst: 23 september 2009 Maar het is geen entstof die als slecht bekend staat, volgens jou? Wel gewoon safe om mee te enten? Heb nog nooit gelezen dat het een 'slecht' /'gevaarlijk' vaccin zou zijn. Maar heb er ook nog niet zo vaak van gehoord. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lirazel Geplaatst: 24 september 2009 Delen Geplaatst: 24 september 2009 Ik heb dit keer gelukkig wel een oproep gekregen, het is alleen pas over 3 weken. En het is duurder geworden, het is nu per konijn 12 euro voor 1 enting en 18 voor 2. (was vorig jaar 10 en 15 euro respectievelijk) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BrokenRaven Geplaatst: 24 september 2009 Delen Geplaatst: 24 september 2009 Afgelopen dinsdag ook weer geweest met mijn twee nijnen, was entingdag! Ze worden hier dan na gekeken en krijgen twee prikken en de kosten zijn ā¬ 12,65 per nijn. Ze kregen ook nog een wortel en ik kreeg een paar infoboekjes en een zakje SS gratis mee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sennepenneke Geplaatst: 25 september 2009 Delen Geplaatst: 25 september 2009 Ik heb nog geen oproep gehad, ga dr is over bellen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blacky Geplaatst: 25 september 2009 Delen Geplaatst: 25 september 2009 17 oktober is Stamper weer aan de beurt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lianne Geplaatst: 25 september 2009 Delen Geplaatst: 25 september 2009 17 oktober is Stamper weer aan de beurt.Ik heb die oproep ook gehad (ben er met Nijn geweest een keer) maar ik denk dat ik de oproep van de DA hier in de buurt maar afwacht. Met Nijn had ik het lef nog wel om hem mee te nemen in de trein, vond ie geen probleem, maar Kelly is een echte stresskip . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blacky Geplaatst: 25 september 2009 Delen Geplaatst: 25 september 2009 Ja met 2 word het denk ik wel wat lastiger maar ze zitten wel lekker samen in een vervoersbox dat maakt het ook wat minder stressig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lianne Geplaatst: 25 september 2009 Delen Geplaatst: 25 september 2009 Nee voor Kel is dat Ć©cht niet zo, ze is mee geweest vanuit de opvang naar huis, een keer naar de DA hier (met de bus) en heen en weer naar Efrat in Amsterdam en ze is echt a-relaxed, ze vind het echt niks. Ik heb net de DA die hier om de hoek zit gebeld en die heeft in oktober weer entdagen, daar krijg ik een oproep voor. Wil Kelly zo veel mogelijk stress besparen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bugs en Bunny Geplaatst: 25 september 2009 Delen Geplaatst: 25 september 2009 Ook ik ben net terug van de dierenkliniek. B&B zijn ingeƫnt en helemaal gecontroleerd. Bunny had een 'buikje' volgens de dierenarts maar ze vond haar toch niet te zwaar. Tja, beestje is 3,5 en heeft bij de fokker een paar nestjes gehad. Ze heeft ook een wammetje.Beide konijnen zijn gezond verklaard! Bij het afrekenen kreeg ik nog een zakje SS mee en de assistente wilde al een hele preek afsteken over gemengd voer en waarom dat niet best was en waarom je biks en het liefst SS moest voeren. Maar ik onderbrak haar relaas om te vertellen dat B&B al SS eten. Verder nog verteld wat ze nog meer op een dag te eten krijgen en toen zei ze; 'u bent goed bezig'. Nou, dat vond ik dan weer een mooi compliment! In maart volgt de volgende oproep. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sennepenneke Geplaatst: 7 oktober 2009 Delen Geplaatst: 7 oktober 2009 Hier de entdag gemist door een fout van een assistente daar, die had de datum niet veranderd.Ik had gebeld vorige week en dat kreeg ik te horen.Nu proberen ze een dag te vinden wanneer ik met anderen die niet konden alsnog erheen kan.En anders zou ik voor vol tarief moeten, nou dat denk ik niet! Ik heb hier geen fouten gemaakt wat denken ze wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2009 Ik kon ook niet tijdens de entdagen komen ivm zieke konijnen (entdagen waren alle woensdagen van september) en omdat ik zoveel konijntjes heb (en een hele goede klant ben, haha) mag ik volgende week woensdag komen, ook voor lager tarief. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Choco en Nijntje Geplaatst: 7 oktober 2009 Delen Geplaatst: 7 oktober 2009 Weet iemand of avrilap (geloof ik) een goede entingsstof is? Onze nijntjes zijn gisteren voor de 2de keer geƫnt met Arvilap, vorig jaar kregen ze Hebovac, weet niet echt waarom dit verandert is... Wat ik wel eng vond, is dat onze DA zo moeilijk aan myx-vaccins geraakt, hier in Belgiƫ (bijna) niet meer te krijgen, dus besteld hij de vaccins in Nederland, maar dat blijkt ook niet echt eenvoudig te zijn... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
catharina Geplaatst: 7 oktober 2009 Delen Geplaatst: 7 oktober 2009 .....................ik weet het niet hoor, warom moeten wij 2 keer per jaar onze koninnen met een entstof(myxc) laten enten wat toch maar 6-8 weken geldig is? Ik heb mij in de hondenentings wereld verdiept en hier praat je over geheugen cellen....................die moeten konijnen toch ook hebben?Ik heb merderen boeken hierover...........ga mij in het enten van konijnen nu verdiepen. Catharina Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten