Karina Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Zo, mijn nijnen zijn ook weer ingeënt. Ik was 40 euro in totaal kwijt voor een algehele controle, beide entingen, een wortel en 2 proefzakjes SS. En het was maar 5 minuten lopen haha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Karina Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Overigens kwam ik bij de da nog een meisje tegen met een hangoor die Meneer Nilson heet. Ik kan me herinneren dat er hier op bb ook iemand is met een konijn die die naam heeft? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Het lijkt wel of die twee van mij het door hebben dat ze vanavond geprikt gaan worden. Ze zijn al een uur door de kamer aan het sjezen, slopen alles wat los en vast zit...knagen aan het zeil op de vloer :bad: en dan vanavond waarschijnlijk dan boos. Tja.. ik vind het super dat je ook zo tevreden bent over onze DA!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessi1986 Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Hallo, Vandaag was het dan zover voor het eerst met pipi naar de dierenarts toe..... heb haar vervoers mandje in de ren gezet zodat ze er aan kon wennen dit ging heel goed zo nieuwschierig als ze is zat ze er meteen in. Op naar de dierenarts ging allemaal prima in de wachtkamer zat ze druk aan het hooi te knagen die ik bij haar mandje in had gedaan. In de spreek/behandelkamer zelf vond ze het minder leuk, ze vond het niet zo leuk om vast gehouden te worden en al helemaal niet op de manier hoe de dierenarts dit deed(vind ze thuis ook niet echt) de dierenarts heeft haar goed bekeken en gewogen. 1,3 kilo woog ze en dit was goed althans hij voelde over haar rug en dit wat allemaal prima. Ook haar tandjes zagen er goed uit en haar nagels ook. Al met al was hij erg tevreden. De vacinaties gingen ook prima hierbij gaf ze juist geen kik. Nu springt ze weer vrolijk rond in haar nieuwe hok. Zooww dit wou ik even kwijt hihih ben benieuwd hoe het andere konijnen vergaatGroetjes jessi en pipi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Isa Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 hallo allemaal,Ik ben ook net terug van de entingen de kosten waren 16,50 ,ging goed hij is nu wel (bij thuiskomst) wat rustig.Maar zal er wel bij horen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoef Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Kan een konijn zich na de enting (dag er na) Wat minder voelen? Mijn konijn is wel heel levendig maar ik vond zijn horen zo warm. Eten doet die ook goed.Ja voor zover ik weet wel. Ik heb geleerd dat inentingen sowieso een 'aanslag' op de weestand van een konijn kan zijn. Dus goed kans dat je konijn even iets minder is of dat er even iets afwijkends is. Mickey's oren waren diezelfde avond ook bijzonder warm. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marianoverbeek Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Oook wij zijn voor de entingen geweest. Ik kon Bram en Jet vanmorgen brengen en vanmiddag halen omdat ik het anders niet zou redden met mn werk. Ze enten hier op 2 middagen. Ik ben dus niet bij de eigenlijke enting geweest. Ook zijn de nagels geknipt. Ze hebben zich prima gedragen volgens de assistente.Ze lopen nu weer door de kamer maar zien er nog een beetje beduusd uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2009 Jessi1986, heb je topic hierheen verplaatst, aangezien dit het algemene inentingentopic is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mendi Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Even een vraagje:op verschillende sites heb ik gelezen dat de maanden april en mei de maanden zijn om je konijn te laten enten. Alleen mijn konijn is dan nog geen 4 maanden oud dus hij kan eigenlijk pas na mei ge-ent worden, maar dat kan toch wel gewoon..? Of ben ik dan 'te laat'? Of moet ik dan wachten tot de volgende inentings maanden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
loes1 Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Dankje snoef voor reactie maakt mij al een beetje zorgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Vandaag met mijn 2 (!) kanjers naar de DA geweest. Wat waren ze stoer! Mijn lieve vent kroop helemaal tegen mij aan... Echt een mama's kindje! Wel schrokken we (wederom) van de prijs!! 31,25 per konijn... 62,50 kwijt dus! Kun je nagaan wat het buiten het spreekuur om kost... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2009 Jeetje, wat duur zeg... Ik betaal nog geen 60 euro voor 8 konijnen... Hier zijn ze volgende week woensdag aan de beurt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nienke48 Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Pfieuw! dat zijn hele prijzen! Wij waren met 2 konijnen 28 euro kwijt, inentingen voor myx en VHS en een algehele check up Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Ik betaal 15 of 17.50 euro per konijn... weet t ff niet meer precies. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sennepenneke Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Omdat ik de entdag had gemist vanwege een zieke Cookie kan ik nu aankomende dinsdagavond terecht.Hier kost het nog steeds 19,50 per konijn, vind ik ook nog aardig aan de prijs. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Wij zijn vandaag geweest...72 nog wat betaald voor 4 konijnen. Hebben wel wat korting gehad omdat we met de hele "konijnenfamilie" kwamen, zoals zij het noemen:mdr: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vosjes Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 goeden avond allemaalik ben vandaag bij de da geweest voor de inentingenze waren goed gezond ze heben alleen bij fluffy de nagels moeten knippenen snuffy was aan de zwaare kant maar niet te dik het namelijk dwerghangoren ram en voedster de ram weegt 2 kilo en de voedster 2,5 kilo dus ff oppassen met de brokken geven Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Oowjah en mijn nijnen waren ook gezond, maar dat wist ik al natuurlijk:mdr: En ze waren nog steeds heel goed op gewicht:D Schijnt nogal zeldzaam te zijn, ze waren echt verbaasd dat ze geen grammetje te zwaar zijn, ook de gecastreerde mannetjes niet. Kun je nagaan hoeveel konijnen overgewicht hebben, want ze zien er best veel met die entingsdagen zo...niet teveel biks geven dus:he: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
schaapje Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 bij ons op de praktijk betalen de mensen 12,50 per inentingjeetje ik zie hier toch prijzen voorbij komen binnekort word bij ons een inentings dag gehouden op mn werkik neem floortje en willem dan gewoon mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nuf Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Ik ben vandaag met Noenoe naar de entingsdag geweest, na een uur gewacht te hebben waren we eindelijk aan de beurt. Hij is geprikt en heeft een APK'tje gehad, nageltjes gedaan en is onderzocht. Hij is niet te dik, zoals ik misschien dacht, helemaal niet zelfs dus dat is een hele opluchting. Ook heeft hij nu een mooi paspoortje. Bij het prikken stond ook nog een fotograaf van de krant. Er was al eerder een artikel geplaatst om het enten van konijnen onder de aandacht te brengen dus wieweet staat mijn poepie deze week wel in de krant :mdr: maar dan laatik het jullie uiterraard even weten :yes:Owja, enten op het konijnen spreekuur was 22,50. Dan heb je de 2 prikjes en algemene keuring inclusief nagels. Normaal kost dit 36,50.Maar het maakt me niet uit hoe duur het is, zolang ik maar het beste heb en doe voor mijn nijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peacefull Geplaatst: 9 april 2009 Delen Geplaatst: 9 april 2009 Hoi Gister die twee van mij laten enten wat een top DA heb ik toch ook! voor het eerst heb ik gezien hoe ze Romeo perfect onder controle kon houden , hij was volledig in paniek en zij kalmeerde hem, hand over zijn hoofd en meneer bleef heel rustig daarna echt ik was zo verbaasd , ik kan toch goed omgaan met nijnen , maar Romeo is een geval apart en mij lukt het niet zoals zij het deed , nagels geknipt, in de oren gekeken , hart en longen geluisterd , alleen in zijn bekkie mocht ze niet kijken , maar aangezien Romeo eet als een bootwerker ben ik niet bang voor haakjes ook mist hij een teen !! dat wist ik niet , al van voor dat hij bij mij kwam duidelijk een getraumatiseerd konijn zei zij ook en dat hij geluk had zo'n liefdevol huis getroffen te hebben Chimsee was zoals gewoonlijk heel lief en kroelde er op los met de DA , hartediefje is het Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 9 april 2009 Delen Geplaatst: 9 april 2009 Ik wil gerust naar de dierenarts om mijn konijnen te laten enten, maar mijn dierenarts wilt alleen maar geld!!! Het kost 22 euro voor het 1e konijn, en elk volgende konijn kost 17 euro, en dit zonder check-up van het konijn dus alleen die prikken. Ik denk dat ik hier in de buurt maar even iemand anders ga zoeken die goedkoper prikt, van 73 euro aan alleen prikken vind ik toch echt te duur. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 9 april 2009 Delen Geplaatst: 9 april 2009 Ik ben gisteren geweest en Izzie heb ik laten inenten, €19,95.Verder heeft de arts nog even gevoeld en gewogen. Het was een mooi, gezond konijntje met een goed gewicht...Nou, ik ben helemaal happy! Ook grappig: Kwam een man binnen met een franse hangoor... Izzie is net iets groter dan het hoofd van dat konijn! Haha, het is dus echt een kleintje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Leonie85 Geplaatst: 15 april 2009 Delen Geplaatst: 15 april 2009 ok jullie hebben me overgehaald en ik ben vandaag ook geweest met mijn 11 nijntjes, dat zag er zo uit: ze gedroegen zich voorbeeldig de da zei dat het wel eens anders ging, misschien omdat het de eerste keer was haha.ze waren wel gestrest die hartjes gingen te keer joh en het was natuurlijk erg warm vandaag. ik had expres mijn auto al op een parkeerplaats in de schaduw gezet.thuis aangekomen kregen ze lekker paardenbloemblaadjes en vonden ze het gauw al weer best.nou over een halfjaartje weer (deze da rade aan voor allebei 2x per jaar te enten) owja ik had een mooie deal gesloten met de da en het kosste mij 100,- voor 11 konijnen. groetjes, Leonie (en Harry,Fleur, Aagje & Bo, Auke & Brechje, Abel & Efi, Yoshi & Kimi en Smokey) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 15 april 2009 Delen Geplaatst: 15 april 2009 Ik mag morgen met nummer twee van het gezelschap!Die is vorige week bewust niet geent en mag dus deze week! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten