toedeloe85 Geplaatst: 26 maart 2009 Delen Geplaatst: 26 maart 2009 Wij enten ons bunnies ook 2x per jaar in tegen myx en vhs. De VHS prik is toch een jaar geldig? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blacky Geplaatst: 28 maart 2009 Delen Geplaatst: 28 maart 2009 Zo wij hebben het er weer opzitten.even ruzie maken om ze in en uit de rijskoffer te krijgen maar nu zitten ze weer veilig in hun eigen husje, met schone toiletjes, lekkere groentes en vers geknipte wilgentakken.En als het weer zo goed blijft als nu gaatvanmiddag het hok open en krijgen ze de hele tuin tot hun beschikking. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 28 maart 2009 Delen Geplaatst: 28 maart 2009 Ik heb nog geen oproep gehad, en mijn DA heeft maar 1x per jaar entdagen.. Ik weet ook niet zeker of ik wel kan komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cassie Geplaatst: 28 maart 2009 Delen Geplaatst: 28 maart 2009 Zo, mijn nijnen hebben er vandaag ook aan moeten geloven.Het was de 1e keer en het ging prima, ze stribbelden niet echt tegen..EN.. ze kregen beiden een lekkere grote wortel (met loof) mee naar huis!Buttons kwam heeeel voorzichtig aanlopen voor de wortel thuis in het hok met zo'n blik van : daar trap ik niet nog een x in..Maar nu zijn ze weer helemaal zichzelf @ Sascha, ik ga naar 2 da's, en van 1 van hen heb ik ook nog geen oproep, die hebben het ergens in april. Misschien moet je wat rondbellen in de buurt, misschien hebben de andere da's wel een konijnenspreekuur op een gunstige datum. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 28 maart 2009 Delen Geplaatst: 28 maart 2009 We hebben vandaag de oproep voor onze hond gekregen, dus ik denk binnenkort ook wel de oproep voor de nijnsels. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 maart 2009 Delen Geplaatst: 28 maart 2009 1 April is er hier een inentingsactie. Even vragen of mijn paps mij kan brengen, dan ga ik met Babbel, Rose en Sage aangezien Melvin al ingeƫnt is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paola Geplaatst: 30 maart 2009 Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Goedemiddag, steeds heb ik gelezen dat de inenting tegen Mixomatose elke 6 maanden opnieuwe gedaan moet worden. Nu heb ik een dierenarts gesproken die me verteld heeft dat het slechts 6 weken werkzaam is. Een andere direnarts heeft me daarentegen verteld dta hij in staat is om de konijnen te vaccineren zodat ze een jaar lang beschermd zijn. Ik vind het verwarrend. Wat zijn jullie ervaringen? Zes maanden, zes weken of een jaar?dankDag Paola Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Paola, ik heb je bericht hierheen verplaatst, aangezien dit het algemene inentingen topic is, waar je al je vragen en ervaring m.b.t. inentingen kunt posten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toedeloe85 Geplaatst: 30 maart 2009 Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Hmm... Mijn dierenarts zegt 2/3 maanden.. Maar hij vindt 2 keer per jaar enten voldoende. Anders kun je wel bezig blijven!Dat hij voor een prik kan zorgen die een jaar werkt.. vind ik wel een duister verhaal! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xxxmarjoleintjuh Geplaatst: 1 april 2009 Delen Geplaatst: 1 april 2009 Hey, Ik kreeg gisteren een brief van de dierenarts, ze hebben 8 en 15 april een entingsmiddag.Het kost 19,95 per konijn. Volgens mij is dat voor beide prikken. Is dat veel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laura1984 Geplaatst: 1 april 2009 Delen Geplaatst: 1 april 2009 Hier zit het er weer op: geprikt en alles gecheckt, alles was ok. Nijn voelt zich wel heel erg zielig nu, terwijl Minky juist super vrolijk is. Tja, mannen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
max Geplaatst: 1 april 2009 Delen Geplaatst: 1 april 2009 wij krijgen 2 keer per jaar een oproep voor het entingsspreekuur... volgens onze dierenarts is het dan weer 6 maanden geldig?... weet natuurlijk niet of dit klopt.. wat betreft de prijs, volgens mij betaalde ik de vorige keer ook iets van 19 Ć” 20 euries... dus, wat mij betreft klopt dat! max moet er a.s. dinsdag voor het eerst aan geloven.. ben benieuwd hoe hij zich houdt,,,... is ook direct de eerste check-up bij onze dierenarts sinds we hem hebben... we zullen zien! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 1 april 2009 Delen Geplaatst: 1 april 2009 als chico weer beter is gaat ie ook weer en Zara neem ik volgende week mee voor de entingen vindt het zelf erg belangrijk en heb ook geen rust als ik maar een week te laat ben met de prikjes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
patriciapatty Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 20 euro... uhm... bij mijn DA (tiel) kost het 12,50 per konijn.. wij gaan 20 april! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Smokey335 Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 En hier betalen we 25 euries voor de entingen en algeheel onderzoek.Je kan zo goed zien dat ze allemaal andere bedragen vragen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neaske Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 Mijn vorige konijntje koste me 35 euro. voor beide entingen en nakijken.... dus dan vind ik 12.50 nog wel weinig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castarah Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 bij ons is het 32,50 per konijn voor beide inentingen en een gezondheidscheck Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stiggy Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 Wij hebben onze Stoffel sinds maandag en volgens de verkoopster was ze 8 weken. Nu heb ik zelf ervaring met konijnen verkopen in de dierenwinkel en bij ons was het vaak een bƩƩtje gokwerk wat betreft de leeftijd. Ze is wel nog echt een kleintje. Nu is mijn vraag: Wanneer moet ik haar laten enten? Over 4 weken omdat ze dan 12 weken is?Want de entperiode is in april toch? Loopt ze tot die 4 Ɣ 5 weken voorbij zijn dan niet een groot risico? Misschien ben ik ook wel een beetje overbezorgd hoor...Heeft iemand advies voor mij? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
loes1 Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 Moet ik mijn konijn voor een bepallde tijd van het jaar laten inenten en kan dat pas na een bepaalde leeftijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 2 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2009 (aangepast) Loes, die antwoorden had je al kunnen vinden in dit topic. Ze moeten in het voorjaar (dus nu, meestal maart of april) en aan het eind van de zomer geƫnt worden (augustus/september).Konijntjes mogen vanaf ongeveer 12 weken geƫnt worden. 2 april 2009 aangepast door _Danielle Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nijntje_Hummer&Gizmo Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 Ik heb 2 konijntjes van 8 weekjes en die wil ik natuurlijk zo snel mogelijk laten inenten, nu zie ik dat het pas vanaf 12 weken mag. Is het erg als ik nog 4 weken wacht??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
loes1 Geplaatst: 3 april 2009 Delen Geplaatst: 3 april 2009 Dank je Danielle voor je reactie ik had al zo veel gelezen en ik zag mijn vraag er niet tussen van daar dat ik het even zo deet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moontjuh95 Geplaatst: 4 april 2009 Delen Geplaatst: 4 april 2009 Waar kan je in Utrecht je konijnen goedkoop inenten? Ik heb al een beetje gekeken maar het is echt belachelijk duur allemaal! Soms kan je ook bij een dierenwinkel inenten, weet iemand waar? Stuur me maar een prive berichtje MVG.MoniquƩ. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2009 Vind je dat verstandig Moontjuh? Dan worden je konijntjes niet gechecked en dat vind ik juist zo fijn, dat ze weer gezond verklaard worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moontjuh95 Geplaatst: 5 april 2009 Delen Geplaatst: 5 april 2009 Mijn DA heeft ze al gecheckt en ze zijn gezond. Alleen mijn DA is zo duur met inentingen.25 euro per konijn!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten