Alies Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 jah, ook wij gaan vandaag! 15.10:mdr:. Ik ga ook vragen naar panacur om preventief te ontwormen. Ik ben heel erg benieuwd naar het antwoord van de DA.
Miesee Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 1 april mogen die van mij.Worde gecheckt door de da en de prikjes gegevenKosten: 11 euro per konijn.
Evee Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Nou, die van mij zijn ook weer geweest! T was iets duurder geworden bij mijn dierenarts, ik was 60 euro kwijt voor 5 konijnen. Alle nijntjes zijn weer gezond verklaard, de nageltjes zijn nog een beetje bijgeknipt (was niet zo heel erg nodig, maar nu zijn ze wel weer prima). Moya was iets afgevallen, de rest van de nijnen allemaal gelijk gebleven in gewicht.
_Danielle Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Hier is het verplaatst naar 15 april.. Dus toch nog iets langer wachten nu.
marianoverbeek Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Zojuist een afspraak gemaakt voor 8 april voor de eerste inenting van mijn nijnen. De DA heeft 2 middagen met een speciaal konijnenspreekuur. Scheelt wel in de kosten ā¬ 16,- per inenting i.p.v. ā¬ 40,-Hoop wel dat ze tegen die tijd een beetje makkelijk in hun vervoersboxen willen; ze(de konijnen) zijn heel moeilijk op te tillen en je zal zien dat ze er dan ook niet ineens zelf in gaan zitten. Vanaf nu in training dus!
_Danielle Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 Marianoverbeek, heb je topic even samengevoegd met deze, aangezien dit het centrale inentingentopic is
zwarte panter Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Loes, stom, ik kom 2 weken later naar Belgiƫ en zou dan langsgaan om de enting te halen. Das wel spijtig.Maar ik denk dat 2 weken wachten hier niet echt een goed plan is...Ik heb een medestudente eindelijk zover gekregen dat ze met haar konijn mee wil 'om hem te laten inenten'. Ik vermoed dat het konijn oa. tandproblemen heeft en nood heeft aan een DA bezoek. Maar mijn raad schijnt maar niet aan te komen...
Smokey335 Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 Hier hebben ze 2 keer per jaar speciale konijnespreekuren voor de entingen en algehele controle.Heb de oproep vandaag weer binnen gekregen en 23 april is het zover voor het nijnenspul. Dan krijgen ze weer de VHD en myxamatose enting.
Castarah Geplaatst: 25 maart 2009 Geplaatst: 25 maart 2009 zohier hebben ze vanavond de prik weer gehad. Tijger gaf geen kik, Ronja was er minder blij mee dat hebben we ook weer gehadnu over een week of 3 nog met het kleintje wat we gaan houden de prik gaan halen, en dan was het dat weer tot oktober.
toedeloe85 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Zo! Wat een gesjouw! Ik ben gister met ze geweest ( 8 konijnen!)...Ze waren erg onder de indruk toen we terug kwamen! Het waren goed doorvoede konijnen zijn de dierenarts! Bij mij was het 12,50 p.konijn.
BunnyFriend Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Wij enten ons bunnies ook 2x per jaar in tegen myx en vhs. Je hebt bij veel DA van die speciale inent weken waardoor de prijs ook lager ligt. Dit meestal in medio Mei en medio September. Dit scheelt vaak veel geld.Onze bunnies hebben nooit last gehad van de prikken.
merelvandijke Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 ik ga 9 april weer. ik betaal maar liefst 22,50 per konijn! maarja, dan worden ze wel helemaal gecheckt
nikita-09 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Hoezo hebben jullie het over een oproep van de dierenarts?? Is dat als je als eens eerder bent geweest om te enten of omdat het raskonijnen zijn ofzo? Ik wist namelijk niks van inenten en mijn zus der konijn is niet geent en leeft na 5jr nog steeds gezond ;-).. En zijn er indd speciale inentdagen voor konijnen enzo??
Blacky Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Je zou even op de site van jouw dierenarts kunnen kijkene.Want idd de meeste dierenartsen hebben zo rond deze periode een speciale entdag voor konijnen.Dit om de prijs lager te kunnen houden gewoon omdat de entvloeistog erg duur is en na opening niet lang te bewaren.Als je er 1 keer voor bij de DA geweest bent krijg je idd meestal een half jaar daarna weer een oproep.
Sabbie Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Hoezo hebben jullie het over een oproep van de dierenarts?? Is dat als je als eens eerder bent geweest om te enten of omdat het raskonijnen zijn ofzo? Ik wist namelijk niks van inenten en mijn zus der konijn is niet geent en leeft na 5jr nog steeds gezond ;-).. En zijn er indd speciale inentdagen voor konijnen enzo?? Ennee... Een konijn van 13 jaar is geen uitzondering, dus 5 jaar en nog gezond mag ook wel
nikita-09 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Ennee... Een konijn van 13 jaar is geen uitzondering, dus 5 jaar en nog gezond mag ook wel Ja maar bedoelde meer aan te geven of het wel nodig is die inentingen ...??
Sabbie Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Haha, ja snapte ik. Ik wilde hiermee aangeven dat 5 jaar nog best jong is voor een konijntje. Inentingen zijn wel echt nodig. Lees dit topic maar eens helemaal door. Je wilt het niet meemaken dat je konijntje een van deze ziektes krijgt. Dat is echt verschrikkelijk!
nikita-09 Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Nee precies, en die 2x per jaar...Heb net mijn dierenarts een mailtje gestuurd wanneer ik daarvoor langs kan komen. Op de site stond periode april/mei en augustus/september. Toch wel verstandig om even te gaan dan! Zou het inderdaad niet willen meemaken dat mijn lieve Zwijntje een van deze ziektes krijgt, als ik die plaatjes zo zie van konijntjes die het hebben :-(
Karina Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 inderdaad, beter preventief enten, dan achteraf...Ik betaal 25 euro voor Ć©Ć©n konijn, 45 euro voor 2 konijnen. Daar zit dan ook een complete check bij, nageltjes, kiesjes etc. Ik kan wel elders in de stad naar een goedkopere da, maar aangezien ik geen auto heb en dus met het ov moet, doe ik dat niet. Dat levert alleen maar gestress voor die nijnen van me. Dit is 5 minuten lopen.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 ja hier is de DA met 2 bussen te bereiken...niet echt geweldig voor ze maar ik denk dat voor een goede DA kan ik dat 1 keer per jaar doen met inenten...als ze echt freaken nemen we een taxi terug
Karina Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Dit is mijn vaste da. Dus waarom verder gaan als ze hier gewoon goed worden behandeld. Bovendien kunnen ze zo na hun enting vijf minuten later weer lekker hun holletje in.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 ja ik woon niet zo lang in noord en we hebben lang naar een goede DA gezocht, toen zag ik hier op de lijst met konijnkundige DA die meneer en nu is hij onze vaste
pol&kik Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 Gisteren zijn ze ge-ent. Ging prima, alhoewel ze het niet echt leuk vondennu zijn ze boos op me
raylaatje Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 dinsdag heb ik de konijntjes weer laten enten, ging prima, gaven geen kik! behalve zorro, die vond het neit zo geweldig..
Aanbevolen berichten