Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

De mijne was in mei ingeënt. Bij die dierenkliniek zijn er maar 1x per jaar entingsdagen. Nu ging ik overlaatst naar een andere DA voor 'n algemene check-up en deze heeft toch ook geënt ondanks dat het niet helemaal de juiste periode was (half november). Kan zeker geen kwaad hoor! Ze gingen mij dan wel net iets vroeger (maart) verwittigen voor de volgende entingen.

Geplaatst:

Ow dat is mooi. Misschien heeft deze DA dan ook wel 3x per jaar een inloop.. Nouja en anders zie ik het wel. Ik betaal 10 euro per konijn.

En dan maak ik gelijk even een afspraak voor een algemene check-up. Want dat zat niet bij de inenting zei die man. Evt. nagels knippen wel.

Maar het is wel fijn om ze allebei even helemaal te laten nakijken om te zien of alles 100% in orde is.

Kost trouwens maar 16,50 en dan worden ze allebei helemaal nagekeken.

Geplaatst:

Ik had het over m'n eerdere opmerking, aangezien manuela-tijger vroeg of het kwaad kon dat har DA entte in het voorjaar en in december. Toen gaf ik aan dat ik december erg laat vond, omdat er zo lang tussen zit en er dus helemaal niet in augustus/september geënt wordt ;)

Geplaatst:

Heb mijn konijnen gisteren ook laten enten, wat tevens ook inhoudt nageltjes knippen en een algehele controle. Was €122,50 kwijt voor 5 konijntjes (want de 6e arriveert morgen pas en is vanuit de opvang geent) wat bijna 2x zoveel is als bij mijn vorige dierenarts. Ik heb het er echter wel voor over omdat ik veel meer tevreden ben over mijn huidige DA. Meestal laat ik ze enten rond maart en dan een half jaar later maar nu werd het iets later ivm de e-cuniculi. Vind het wel altijd een fijne gedachte, dat je in ieder geval iets tegen deze twee ziektes kunt doen.

Alleen vroeg ik me af...in mijn entingsboekjes, staat RHD ipv VHD. Is dit hetzelfde? Dit is overigens van mijn vorige DA, wat mijn huidige DA precies geeft weet ik niet want ben 2x de entingsboekjes vergeten :$

Geplaatst:

VHS,VHD en RHD zijn idd hetzelfde.

In het Nederlands noemt men het meestal VHS (viraal haemorragisch syndroom)

In het Engels spreekt men van VHD en RHD

VHD (Viral hemorrhagic dissease)

RHD (Rabbit hemorrhagic disease)

Geplaatst:

Ik heb ze in eind september ge-ent. Ik heb een trio. Guus was al geent in de konijnen opvang. De dames zijn ge-ent voor VHS in september. In het voorjaar moeten ze met zijn allen voor myx,vhs.

De enting voor myx is een jaar geldig dus die zit nog goed.

Ik bedoel 13.50 voor alleen VHS, en 17.50 voor beide entingen per konijn. Wel duur, maar het is konijnkundig, dus ik heb het er voor over

Geplaatst:

De enting voor myx is zeker geen jaar geldig.

De fabriek garandeerd zelfs maar een werking van een maand.

Myx word in de regel twee keer per jaar geënt en VHS 1 keer.

Of de enting voor VHS 1 keer per jaar voldoende is zijn ook de meningen over verdeeld.....

Geplaatst:

@ Kimmi: Dat komt ook omdat je buiten de entingsdag bent geweest. Ik ben 18 september tijdens de entingsdag geweest en toen was het volgens mij ongeveer 40 euro voor inenten van 1 konijn en algemene check-up en ontwormen van 2 konijnen.

Geplaatst:

Dat is toch nog vrij veel? :) Nahja, vorige keer was ik (op een entingsdag) 25 EUR kwijt maar toen werd ze niet nagekeken. Dat gebeurt bij Het Ganzenpad dus wel?

Geplaatst:

Het is nog steeds niet goedkoop, maar ik heb het gevoel dat het hier ook gewoon wat duurder is dan in NL (maar ik kan fout zijn).

Ja, ze worden uitgebreid en volledig onderzocht. Wat ik toch ook wel erg belangrijk vind.:yes:

Je krijgt dan ook gewoon een afspraak, maar dan op een bepaalde dag. Dus ze nemen er echt de tijd voor.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Hallo hallo,

ik vroeg me af wat jullie betalen voor de inenting? Bij mijn dierenarts werd een schrikbarend bedrag genoemd, en ik hoop dat dat goedkoper kan.

Voor vhs en myx (of zoiets) vragen ze 57 euro. Is dat normaal of kan dat goedkoper? Ik hoor het graag van jullie! Het liefst dus in Nijmegen of in de buurt.

Geplaatst:

Ik zou proberen of je je kan aanmelden bij dierenspeciaalzaken of een dierenopvang in de buurt. Die hebben meestal ook van die inentdagen waarbij een dokter langskomt, en omdat meerdere konijnen tegelijk ingeent worden, ligt de prijs een stuk lager.

Ikzelf kreeg ook een brief binnen van de DA in Helmond, 43,- ofzo?? terwijl mijn schoonzus bij een dierenspeciaalzaak nog geen tientje per nijn betaald...

Geplaatst:

Ik was vorige week zaterdag 7,50 per konijn kwijt. Was een inentingdag hier bij de dierenwinkel (is om het half jaar). Ze werden voor alle 2 de ziektes ingeënt.

Groetjes Shirley

Geplaatst:

Echt erg die hoge verschillen van de prijs voor de inentingen ! :oh:

Hier in het hoge noorden betaal ik :

voor alle 2 de intentingen 9 euro per konijn

voor alleen myx. 5 euro per konijn

En dit is bij een normale dierenarts ( geen idee of hij konijn kundig is )

Geplaatst:
Echt erg die hoge verschillen van de prijs voor de inentingen ! :oh:

Hier in het hoge noorden betaal ik :

voor alle 2 de intentingen 9 euro per konijn

voor alleen myx. 5 euro per konijn

En dit is bij een normale dierenarts ( geen idee of hij konijn kundig is )

Waar ga jij heen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .