Nohora Geplaatst: dinsdag om 21:40 Geplaatst: dinsdag om 21:40 Hoihoi 😊  Ik heb een koppeltje, beide gesteriliseerd en gecastreerd. Wonen al 2 jaar samen. Floris is 6 en Otje is 2. Ze lopen overdag vrij rond in huis en hebben een grote kooi. Het ging altijd super goed. Otje is nooit echt fan van mij geweest maar dat maakt niet uit, ze was/is dol op Floris. Sinds 2 maanden heeft ze ander gedrag. Ze gromt en bijt als ze snoepjes krijgt en haalt uit naar Floris als hij lief zoemend naar haar toe hupt. Dit gebeurd meerdere keren per dag. Tussendoor liggen ze wel samen en wassen ze elkaar ook. Het lijken echt stemmingswisselingen. Vanavond was ze zo agressief?wild? tijdens het krijgen van snoep dat ze mij in mijn vinger beet. Floris moest het ook ontgelden. Grommen en aanvallen. Ik snap niets van dit gedrag.. hebben jullie een idee?  Quote
To van de Veluwe Geplaatst: dinsdag om 22:44 Geplaatst: dinsdag om 22:44 1 uur terug, Nohora zei: hebben jullie een idee? Nee, niet echt maar als ik het zo lees, doet ze het alleen als je ze bijv. iets uit de hand voert? Dat voernijd ken ik ook wel. Gooi het gewoon eens rond. Zodat ze elk een kant uitgaan? Quote
Nohora Geplaatst: gisteren om 07:44 Auteur Geplaatst: gisteren om 07:44 Bedankt voor je reactie. Met snoepjes geven doet ze het bij mij (dat is maar 1 a 2x per dag, het voer strooi ik over de grond).. maar door de dag heen wanneer mijn rammelaar haar opzoekt. Dan is er geen eten in het spel. Hij is dan blij, hupt zoemend naar haar toe en dan valt ze aan.  Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 14 uren geleden, Nohora zei: hupt zoemend naar haar toe en dan valt ze aan.  Weet je zeker dat ze niets onder haar leden heeft? Dat ze pijn heeft of iets anders dat dwars zit? Quote
Evee Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Hoe is haar gezondheid? Hoe oud is ze? Het kan hormonaal zijn, ook gecastreerde konijnen kunnen daar nog last van hebben. Maar dat is meestal meer kribbig gedrag en schijnzwanger worden. Agressie doet mij meer richting pijn of gezondheid problemen denken. Bijvoorbeeld minder goed zien, pijn bij het eten, dat soort zaken hebben ook invloed op het humeur. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.