mammafelina Geplaatst: dinsdag om 10:09 Geplaatst: dinsdag om 10:09 Ik moet het gewicht van Fluffy in de gaten gaan houden van de dierenarts. Wat is voor konijnen een mooie frequentie om te wegen zodat ik zijn gewicht goed kan monitoren? Quote
happy211 Geplaatst: dinsdag om 10:15 Geplaatst: dinsdag om 10:15 Ik doe zelf elke maand een check, inclusief wegen. Maar als er echt reden is voor zorg, zoals soms bij mijn pleegkonijnen, dan weeg ik elke twee weken. 1 Quote
happy211 Geplaatst: dinsdag om 10:34 Geplaatst: dinsdag om 10:34 Nog een korte toevoeging: ik vind het belangrijk om vaker te wegen bij konijnen die moeten aankomen, omdat er dan vaak iets aan de hand is en je zeker wil weten dat ze sowieso niet verder afvallen. Konijnen die te dik zijn en moeten afvallen, dat gaat allemaal wat geleidelijker, dus is minder frequent ook prima. Quote
mammafelina Geplaatst: dinsdag om 14:43 Auteur Geplaatst: dinsdag om 14:43 Ik zal Fluffy de komende tijd even elke 2 weken op de weegschaal zetten. Hij is net 5 geworden in februari, dus hopelijk niets onderliggends aan de hand. Eten, plassen en keutelen gaat allemaal goed. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: dinsdag om 16:36 Geplaatst: dinsdag om 16:36 Ik zie er al tegenop dat we straks weer voor de vaccinatie moeten want pakken is hier wel een probleem. Als ze bijv. een gasbuik hebben, dan heb je ze zo te pakken. Maar nu moet ik al dagen van te voren in het hok gaan voeren (in plaats van strooien) om ze snel op te kunnen sluiten. Ik moet er niet aan denken om steeds te moeten wegen en elke keer te pakken. Ik heb bewondering voor jullie! Quote
happy211 Geplaatst: dinsdag om 16:43 Geplaatst: dinsdag om 16:43 Ze vinden het niet fijn, maar het is ook weer zo voorbij. Apollo is intussen aardig op leeftijd, dus wil ik hem wel goed in de gaten houden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.