m00ntje Geplaatst: zaterdag om 20:54 Geplaatst: zaterdag om 20:54 Hallo allemaal, Tijdje geleden alweer dat ik op het forum geweest ben! Ik ben druk bezig met tuin veranderingen en met het bouwen van een nieuwe konijnenren. Nu wil ik vlakbij de ren ook een boom gaan planten die niet al te veel ruimte inneemt en zelf zat ik te denken aan een zuilvormige prunus. Dit is wel een bladverliezende boom en ook kan die vruchten krijgen die natuurlijk van de boom afvallen en waarvan het een risico is dat er wat in de konijnenren komt. Nu krijgt de ren wel een dicht dak en gaas eromheen met een maaswijdte van 19x19 dus weet niet in hoeverre hier echt blad of vruchten doorheen zullen kunnen vallen? Zijn hier mensen die ervaring hierin kunnen delen? En mocht het toch in de ren terechtkomen, is deze boom dan giftig voor konijnen? Of kan ik beter voor een appelboom gaan ofzo? Alvast bedankt voor het meedenken! Quote
To van de Veluwe Geplaatst: zondag om 22:51 Geplaatst: zondag om 22:51 Ik heb er een berk bij staan. Dat blad mogen ze zo nodig eten. Ik heb ook gaas dat zelfs nog iets kleiner is maar er komen blaadjes in de ren! Je kunt ook aan een wilg denken. Quote
Marjoleink Geplaatst: maandag om 20:51 Geplaatst: maandag om 20:51 Heb je de lijst met giftige planten gevonden? https://www.bunnybunch.nl/giftige-planten-voor-konijnen/ Prunus staat er op als matig giftig, maar kan wel dodelijk zijn. Niet de beste keuze dus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.