To van de Veluwe Geplaatst: zaterdag om 19:33 Geplaatst: zaterdag om 19:33 Wat is wortelpeterselie? Mogen ze dat? Ik was gisteren bij Appie en wilde Pastinaak kopen want dat is op dit moment helemaal in bij het echtpaar. Toen pakte ik iets dat er op leek en vroeg het aan een medewerker. Is dit hetzelfde als Pastinaak? Nee, Pastinaak ligt iets verderop, zei hij. Ik had er nog nooit van gehoord maar wat lijkt dat op Pastinaak. Quote
Evee Geplaatst: zaterdag om 19:37 Geplaatst: zaterdag om 19:37 Ik heb je bericht even losgemaakt en een eigen topic gegeven. Wortelpeterselie is inderdaad niet hetzelfde als pastinaak. Volgens mij is het ook echt familie van de peterselie, zoals de naam ook doet vermoeden. Alleen eet je bij deze plant de wortel, niet het blad 😉 En ja, konijnen mogen het eten. Quote
mammafelina Geplaatst: zondag om 14:52 Geplaatst: zondag om 14:52 Mijn konijnen zijn dol op wortel peterselie. In Polen wordt het veel gebruikt in soepen en wij doen het ook door de huzarensalade. Ik vind het super lekker ruiken! Quote
To van de Veluwe Geplaatst: zondag om 22:48 Auteur Geplaatst: zondag om 22:48 Op 29-3-2025 om 20:37, Evee zei: En ja, konijnen mogen het eten. Hartelijk dank dan ga ik ze dit ook maar eens geven. Weer eens wat anders. Het staat nog niet bij de groenten vermeld he? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.