Kroketje Bobby Geplaatst: vrijdag om 21:10 Geplaatst: vrijdag om 21:10 Hi, Mijn konijn is een mannetje die bij ons altijd vrij in de keuken mag lopen. Nu is hij altijd zindelijk geweest en is hij dat nog steeds wel maar vinden we steeds meer keuteltjes voor het hok. Ook heeft hij nu al 2 keer op de bank geplast. Zou dit gewoon uit ‘luiheid’ voor het terug lopen naar zijn hok zijn. Of zou ik hier mee naar de dierenarts moeten? (ik heb hem nu een jaar geadopteerd van een familie die hem afstond. Ik weet dan ook niet hoe oud hij is. Hij is niet gecastreerd.) Quote
Evee Geplaatst: zaterdag om 04:02 Geplaatst: zaterdag om 04:02 Heb je de informatie over zindelijkheid gelezen? https://www.bunnybunch.nl/konijnen-zindelijk-maken/ In grote lijnen: - Castreren helpt - 100% zindelijkheid is bijna niet te doen met konijnen. - Zorg voor voldoende toiletbakken - Wissel niet te veel van terrein / niet te veel verzetten in de leefruimte Het op de bank plassen is niet door onzindelijkheid, maar territoriaal gedrag. Daar zit veel geur van jullie, hij wil met het plassen daar aangeven dat het zijn terrein is. Quote
Lappie2 Geplaatst: zaterdag om 08:03 Geplaatst: zaterdag om 08:03 Lappie was gecastreerd en deed alles netjes op zijn toilet. Joepie de poepies vlogen wel vaak in het rond. Maar hij deed wel vaak een territoriale plasjes op de bank en op mijn dochter. De bank en zij waren duidelijk van hem🤪🥰 Pas toen hij 7,5 was kon hij zijn plasjes niet goed ophouden. Maar dat was echt overal. Niet specifiek voor toilet of bank. Hij had toen nier problemen. Kleine en Leeuw doen ook alles netjes in de toiletten. En veel joepies door de kamer. Maar na schoonmaken doet Kleine altijd 1 plasje voor het toilet. Wederom territoriaal gedrag. Ik denk dus dat ook bij jou de plasjes territoriaal is. Zoals Evee zegt. Quote
Lappie2 Geplaatst: zaterdag om 08:24 Geplaatst: zaterdag om 08:24 Ter aanvulling: Leeuw en Kleine zijn beiden gecastreerd. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: zaterdag om 19:18 Geplaatst: zaterdag om 19:18 Hier waren ze best zindelijk maar de laatste tijd vind ik meer keutels in de ren. Niet in de zandbak en ook veel plasjes naast de toiletbakken. Niet leuk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.