Arielle Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart (aangepast) Hey allemaal! Ik heb een vraag over de hakken van Muffel. Zoals jullie zien heeft ze sore hocks. Dit heeft ze eigenlijk al zolang als ik haar heb; lees 3 jaar. Het is in het begin veel open geweest, maar sinds ik verhuisd ben en meer tapijt heb is het niet meer open geweest met wondjes. De dierenarts zei destijds dat dit ras er gevoelig voor is, maar het komt waarschijnlijk ook van het springen van de bank op het laminaat in mijn vorige woning. In deze woningen dus flink wat aanpassingen gemaakt en dat heeft geholpen! Ze heeft al meer dan een jaar geen wondjes meer gehad daar. Echter blijft het zoals het is op de foto's al een jaar lang. Is er nog iets wat ik kan doen zodat er weer haar overgroeid? Of is er een kans dat dit niet meer gaat gebeuren? Er lijken langzaam aan wel weer wat witte sprietjes te komen 🤔 26 maart aangepast door Arielle Quote
Lappie2 Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Ik had bij Leeuw sokjes aangedaan. De teentjes (van de sok natuurlijk😉) afgeknipt. Sokjes had ik eens gekocht voor Lappie, bij een Chinese winkel voor kleine honden, omdat hij altijd uitgleed over het laminaat, maar hij had ze binnen 2 seconde uit🤪, Leeuw hield ze netjes aan😇 En oude dekbedden neergelegd plus slaapbank uitgeklapt. Na een maand ongeveer was hij er vanaf en is niet meer terug gekomen, ook zonder dekbed en matras heeft hij er nu geen last meer van. Ook heel belangrijk om de nagels goed kort te houden zodat ze op hun hele voet kunnen staan. Door lange nagels gaat dat niet waardoor ze meer op de hakken lopen. 1 Quote
Arielle Geplaatst: 26 maart Auteur Geplaatst: 26 maart 16 minuten geleden, Lappie2 zei: Ik had bij Leeuw sokjes aangedaan. De teentjes (van de sok natuurlijk😉) afgeknipt. Sokjes had ik eens gekocht voor Lappie, bij een Chinese winkel voor kleine honden, omdat hij altijd uitgleed over het laminaat, maar hij had ze binnen 2 seconde uit🤪, Leeuw hield ze netjes aan😇 En oude dekbedden neergelegd plus slaapbank uitgeklapt. Na een maand ongeveer was hij er vanaf en is niet meer terug gekomen, ook zonder dekbed en matras heeft hij er nu geen last meer van. Ook heel belangrijk om de nagels goed kort te houden zodat ze op hun hele voet kunnen staan. Door lange nagels gaat dat niet waardoor ze meer op de hakken lopen. Thanks! Ik denk dat sokken geen optie is bij haar. Heb het wel eens eerder geprobeerd, maar ik mag absoluut niet aan haar achterpoten zitten. Zucht. Ik moet enorme moeite doen om de nagels achter te knippen. Lees: als ze slaapt stiekem 1 doen. Haar vasthouden is geen optie dan. Ze is zo groot en sterk dat je haar niet houd. Ik zal eens kijken of vaker nagels knippen een verbetering gaat geven! Dat probeer ik wel, maar zal het toch vaker gaan doen. Dankjewel! Quote
Lappie2 Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Wanneer is haar vaccinatie? Dan kan de dierenarts het even doen. Wij knippen altijd met zijn 2en. Dochter houd ze vast en ik knip. Leeuw is makkelijk maar is er ook geen fan van en Kleine is een drama King 🙈 1 Quote
Arielle Geplaatst: 27 maart Auteur Geplaatst: 27 maart 11 uren geleden, Lappie2 zei: Wanneer is haar vaccinatie? Dan kan de dierenarts het even doen. Wij knippen altijd met zijn 2en. Dochter houd ze vast en ik knip. Leeuw is makkelijk maar is er ook geen fan van en Kleine is een drama King 🙈 Dat is rond november de vaccinaties! Ja ik ben het gevecht wel eens aangegaan... Maar het is dan zo een enorme drama. Ik doe het nu dus gewoon stiekem als ze slaapt teen voor teen. Dan heeft ze er ook niet een te grote associatie mee en tussendoor raak ik gewoon haar poten aan zodat ze eraan went... In hoeverre dat kan dan. Hopelijk helpt het nagels knippen want ik vind het wel echt zielig die hakjes. Ze lijkt er geen last van te hebben maar dat kan ik me niet voorstellen. Quote
Lappie2 Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart Oei ja dat duurt te lang.. Knap dat je dat kan als ze slaapt. Ik hoef er alleen maar naar te kijken en de achterpootjes floepen naar binnen hihi. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.