Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, mijn konijntje Nijn is inmiddels 8,5 jaar, vanaf een jaar of 5 werd hij wat rustiger, maar de laatste tijd merk ik dat hij echt wat ouder wordt. Het gaat mij met name om zijn voeding, hij heeft ineens grenzen (ja echt), zo eet hij brokjes tot hij genoeg heeft ipv tot ze op zijn en niet alle verse snacks worden gewaardeerd. Ook eet hij minder hooi. (Dit allemaal ten vreugde van zijn vriendin overigens).

Wat voorbeelden voor jullie beeldvorming: harde verse snacks zijn minder geliefd, zoals pastinaak, bleekselderij en romaine sla. Maar witlof of rucola eet hij nog graag.

Omdat ik hem het beste gun vroeg ik me af of er tips zijn om goed voor mijn ouder wordende konijn te zorgen? Ik zag dat er voorheen een pagina bestond hiervoor, maar die bestaat niet meer.

Ik verwacht overigens dat zijn tandjes prima in orde zijn, want die zijn in januari nog bijgeslepen en daar is hij goed van herstelt.

Geplaatst:

Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik heb helaas geen ervaring met oudere konijnen...

Ik denk dat je hem gewoon genoeg aandacht moet geven (doe je waarschijnlijk al! 🤪) En zorgen dat hij niet eenzaam wordt

lijkt mij het belangrijkste. Mijn relatief jonge konijntjes (7 maand, 9 maand, 1,5 jaar, 2,5 jaar) eten vooral witlof, wortel (niet superveel), komkommer (vooral in de zomer),

paprika, het loof van de wortels -zijn ze gek op- en tomaat. Als brokjes geef ik ze gewone droge korrels en muesli. En ofc onbeperkt hooi. Ik laat ze ook bijna iedere dag een keer grazen in de tuin. Normaal zitten ze in 2 aparte hokken van 3m op 3m, hok + ren.

Dat je konijn al 8,5 jaar oud is wilt waarschijnlijk ook zeggen dat het een gelukkig en gezond konijn is! Hopelijk mag ie nog

vele jaartjes ouder worden 🥰

Hopelijk heeft dit geholpen!!

Groetjesss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .