Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, mijn partner en ik willen graag twee dwergkonijnen in huis nemen. Alleen weten wij niet of onze woonsituatie daar geschikt voor is, want we willen het alleen als het niet te klein of zielig voor ze zal zijn. 

We hebben een balkon van 5,4m2 waar zij vrij kunnen rondlopen + een hok met twee verdiepingen. Op het balkon zelf willen we een lange bak met aarde/gras zetten om in te wroeten en het e.e.a. aan speelgoed. Ik lees overal wat anders qua ruimte benodigdheden, maar op zich wel dat het op een balkon kan. 

Nu is mijn vraag: is het zielig op een balkon en is de ruimte groot genoeg?

Geplaatst:

Hoi welkom 😊

Ik weet niet hoe jouw balkon is,  maar bij mij is het in de zomer te heet (echt volle zon), in de winter een paar graden kouder dan beneden en als het waait, waait het veel harder op het balkon😱. Om die reden durf ik ze niet op het balkon te laten. 

Mijn balkon is op de 2e verdieping onder het dak. 

Als dat bij jou niet het geval is dan is dat al een grote plus. Wat voor een ondergrond wil je gebruiken? Want het moet makkelijk schoon te houden zijn. Ook is het verstandig om je hele balkon van boven tot onder dicht te maken met gaas tegen roofvogels maar ook om hun veilig OP het balkon te houden. 

Ruimte mag altijd meer zijn 🤪 maar onze konijnen hebben zo.n 20m2 

En ons eerste konijn het hele huis, tuin, terras , bos en auto tot zijn beschikking 🙈 verwend nest hihi. 

Maar ik denk dat 5m2 net kan hoor.

Geplaatst:

Hoeveel ruimte neemt het hok in? Een bovenverdieping telt nooit mee voor de ruimte. Maar een balkon voor dwergen lijkt mij best te gaan.

Ik zou geen lange bak met gras of aarde neerzetten. Dat wordt niets. Gras verdwijnt snel want dat eten ze op en aarde geeft ook troep. Aarde bevat van alles en is niet echt schoon. Je kunt beter een bak met speelzand neerzetten. Speelzand is te verkrijgen bij de Gamma/Karwij en kost niet veel.

Zelf heb ik goedkope schelp van de Action. Maar je kunt ook een plastic teil of wat dan ook nemen waar ze in kunnen graven.

Zorg inderdaad dat het niet te heet wordt en dat ze niet door de spijlen heen kunnen.

Zomers kun je er wel gezellig bij gaan zitten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .