Piku Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Spook’s lover Monster is helaas overleden, dus ik heb haar de volgende dag weggebracht om te laten koppelen. Gisteren is ze thuis gekomen met Loki, een angstig hummeltje. Spook en Monster waren echt in love vanaf de eerste dag dat ze thuis waren, ze zochten elkaar op, wasten elkaar, lagen samen, aten samen. Zo lief! Maar Spook negeert Loki volledig. Zelfs op de koppel foto’s die ik gestuurd kreeg zag ik Spook die haar ding aan het doen was en Loki die voorzichtig toenadering zocht. Thuis zoekt Loki Spook soms op en gaat dan een beetje snuffelen (alsof ze een object is), en Spook reageert totaal niet. Loki is erg angstig en rent vaak het huisje in als hij het spannend vindt, als Spook daar dan ligt kruipt hij tegen haar aan, en ook dan reageert ze niet. Mijn eerste koppeltje Muffin en Monster waren ook in love. Wel met af en toe een beetje jagen en Muffin was erg dominant, maar ze zochten elkaar wel op en sliepen samen, soms boven op elkaar (lees: Muffin met haar dikke bips op de harses van Monster). En Spook en Monster waren echt heel klef samen. Dus ik herken dit totaal niet. Het lijkt nu alsof ik twee single konijnen samen in een ren heb zitten. Nu lees ik dat negeren juist een goed tegen is want dan voelen ze zich in elk geval niet bedreigd en kunnen ze elkaar een beetje peilen. Dus ik wacht gewoon af, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit ook gehad hebben en hoe dat uiteindelijk af liep. Quote
bunnyempress Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart (aangepast) 33 minuten geleden, Piku zei: Dus ik wacht gewoon af, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit ook gehad hebben en hoe dat uiteindelijk af liep. Ik heb veel van de vroege koppeling tussen Lodewijk & Scarlett niet gezien. Want zij moesten ivm de wintervacht 2-3 weken blijven bij de opvang. Mijn stel is super super klef, maar af en toe heeft Scarlett genoeg van hem en dan gaat ze ergens zitten waar hij er niet naast kan. Maar 9 van de 10 keer vind ik ze op/in/naast elkaar, zelfs als er meer ruimte is. En als 1 van de 2 ziek is dan zorgen ze voor elkaar. Scarlett wast Lodewijk dan opeens extreem veel en dan kijkt ze zo naar me met zo'n blik van: "Hij is stuk - hij doet het niet meer". Meestal geeft ze hem namelijk 2 likjes en dan eist ze een wasbeurt van 300 likjes terug. En toen Scarlett niet lekker was bleef Lodewijk maar hulpeloos naast haar zitten zo van: "Help, ze is zo mat en niet ok, en ik vind dat niet fijn". Dus die twee gaan altijd met elkaar mee naar de dierenarts en kunnen echt niet zonder elkaar. Scarlett heeft echter vrij veel koppelingen gehad, omdat ze extreem dominant is naar andere konijnen. Naar mensen trouwens ook 😆. Veel moesten dus afgebroken worden ivm grommen e.d., maar ook angst aan haar kant, want zo is ze ooit eens over het hek van de koppelruimte gesprongen. Bij 1 koppeling sprong het andere konijn van blijschap binkies op dag 1, maar op dag 2 had ze hem de hoek in gedreven omdat ze wilde dat hij haar likte en dat zag hij niet zitten. 4,5kg tegen 8kg maar goed, dame is pittig! In principe is desinteresse vaak voldoende om ze daarna een fijne band op te zien bouwen van wat ik heb begrepen vanuit de opvang, wat je meestal na 2-3 weken wel echt moet gaan zien, met steeds meer interesse in elkaar. Wel blijft de band zich steeds verder opbouwen, dat is niet klaar na 3 weken zeg maar. Als je dat niet ziet, dan is er nog steeds een kans dat ze kleffer worden, maar mogelijk niet zo klef als je gewend bent. Je zou dan ook moeten overwegen hoe lang je wil wachten, want het afstaan van een konijn wordt steeds moeilijker. Ons werd gevraagd om de ruimte eerst klein te houden, omdat Scarlett zo dominant is en ze bang waren dat ze elk 1 hoek zouden gaan opeisen. Het is denk ik ook veel lastiger als je eerst een enorm klef stel hebt gehad om er op te vertrouwen dat ze elkaar ook echt straks meer gaan mogen. Als je geen verbeteringen ziet, dan zou ik wel aan de bel gaan trekken na een week of 2. Ik zou wel weer per se een klef stel willen, want ze zijn gewoon zo enorm leuk samen, en je ziet ook hoe gehecht ze aan elkaar zijn. Dan vind ik een 'we zijn meer naaste buurtjes'-koppeling niet voldoende. Maar ja, er zijn hier ook heel veel goede opvangen in de buurt, dus het is ook makkelijker om het opnieuw te proberen. Ik hoop nog heel lang niet opnieuw te moeten koppelen. 15 maart aangepast door bunnyempress Quote
happy211 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ik denk dat het heel positief is dat Spook zo rustig blijft bij Loki. Als hij zo angstig is, dan is het goed dat zij hem rustig laat snuffelen en gewoon blijft liggen als hij in het huisje haar komt. Natuurlijk moeten ze van beide kanten meer toenadering gaan zoeken als ze meer met elkaar en de ruimte vertrouwd raken. Ze zijn nu pas 1,5 dag thuis, dit is voor nu echt prima. 1 Quote
Piku Geplaatst: 16 maart Auteur Geplaatst: 16 maart Ja zoals jullie het zeggen klinkt het wel positief. Hij mag alles bij d’r doen, eten slapen en tegen haar aan liggen. Ze had hem ook weg kunnen schoppen. Gister zag ik Loki Spook wassen, en daarna zocht Spook hem op om naast te gaan liggen (en was hij te veel afgeleid door een speeltje om daar op in te gaan maar hey). Dus het gaat de goede kant op. 1 Quote
happy211 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Wat je wel in de gaten moet houden bij dit soort koppelingen (maar volgens mij zit het wel goed met dat in de gaten houden bij jou 🙂 ): het bepalen van de rangorde kan later alsnog komen. Als hij eenmaal gewend is en in zijn koppie krijgt dat hij toch wel graag de baas wil zijn. Dat was bij mijn koppel ook zo. Mijn voedster was ook heel angstig en mijn ram bleef er heel rustig onder. Toen ze ongeveer een maand bij ons thuis was, was ze genoeg vertrouwd dat ze af en toe op hem wilde rijden en dominantie wilde bepalen. Beetje sneu voor hem want hij vond het steeds alles prima maar zij wilde toch op hem rijden 😅 Dan is het even in de gaten houden hoe Spook daarop reageert, laat ze het toe of zet ze hem even op zijn nummer? Dus hou er rekening mee dat dat later nog kan komen. Quote
Piku Geplaatst: 16 maart Auteur Geplaatst: 16 maart Ja ik zag net dat Loki vroeg om een wasje, Spook negeerde zijn verzoek en wilde een beetje jagen/rijden, toen ging Loki haar gedrag van jagen/rijden spiegelen en daar schrok ze van, rende weg, Loki kwam naar haar toe en toen begon ze hem te wassen. Madam is niet erg overtuigend haha, maar ik had ook niet anders verwacht want ze was onderdanig naar Monster toen ze hier kwam en Monster was echt al een lulletje rozenwater. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.