Cheeta26 Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Jammer dat het met de eerste niet gelukt is. Hopelijk heeft Loekie niet veel last. Sjaak is idd heel mooi om te zien! 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Ik duim voor Sjaak ! Scarlett kwam thuis met mijn eerste keuze, dus zet hem op Loeki! ❤️. Echt fijn dat er 2 dames toch nog extra beschikbaar zijn. Quote
bunnyempress Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Lijkt me trouwens wel geinig. Ik ken Sjaak alleen als mannen naam. Loeki ken ik als mannen en als vrouwennaam. Sta je straks net als ik eindeloos uit te leggen, nee, Sjaak is het vrouwtje. Vanwege de naam die het asiel heeft gekozen. (hier is het eindeloos - nee die rode is Lodewijk - niet Scarlett. En ja, die kleinere is het mannetje) Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart 1 uur terug, Lappie2 zei: Gelukkig viel het mee, ik ben even bij hem wezen kijken en je zag er bijna niks van! Ik heb dat met het vorige paar ook gehad. Ik had een top 3 gemaakt bij Kaatje Keutel. De andere dag kreeg ik bericht dat onze voedster een bijtwondje had en dat ze nr. 2 gingen proberen. Ik vond dat netjes van ze. En met nummer 2 kwam ze thuis. Helaas is dit stel opgevreten door ....? En ik speuren naar het wondje en ik kon niets vinden. Je zult wel geschrokken zijn als je gelijk over plukken haar en Metacam hoort. Laten we hopen dat het een van de twee zwarte konijnen wordt. Leukerds. Alleen is zwart heel naar om in het donker te vinden. In een afgesloten ren niet erg maar toen wij een zwarte hadden lopen in een open ren was het soms in het donker een zoekplaatje. Bruin is al lastig. Wat leuk dat je er al een kon aaien. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Kun je niet vragen als de koppeling lukt om de partner daar te laten castreren? Dat zal veel goedkoper zijn dat dat je het zelf moet laten doen. Ik meen dat dat bij onze Rosie toen ook gebeurd is. Op de website stond toen dat ze nog gecastreerd moest worden. Toen ik haar haalde was het gebeurd. Want ik neem aan dat ze het toch van plan waren. Ooit hebben wij dat met een aanloop poes gehad. Wij wilden haar wel houden maar ...... toen is zij gesteriliseerd tegen gereduceerd tarief. Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 maart Auteur Geplaatst: 18 maart (aangepast) 8 uren geleden, bunnyempress zei: Lijkt me trouwens wel geinig. Ik ken Sjaak alleen als mannen naam. Loeki ken ik als mannen en als vrouwennaam. Sta je straks net als ik eindeloos uit te leggen, nee, Sjaak is het vrouwtje. Vanwege de naam die het asiel heeft gekozen. (hier is het eindeloos - nee die rode is Lodewijk - niet Scarlett. En ja, die kleinere is het mannetje) Ik ben wel van plan op haar naam te veranderen, ik vind het eerlijk gezegd niet zo’n hele geweldige naam voor haar. Dus ik ga NIET aan de naam wennen 🤣🙈 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Kun je niet vragen als de koppeling lukt om de partner daar te laten castreren? Dat zal veel goedkoper zijn dat dat je het zelf moet laten doen. Ik meen dat dat bij onze Rosie toen ook gebeurd is. Op de website stond toen dat ze nog gecastreerd moest worden. Toen ik haar haalde was het gebeurd. Want ik neem aan dat ze het toch van plan waren. Ooit hebben wij dat met een aanloop poes gehad. Wij wilden haar wel houden maar ...... toen is zij gesteriliseerd tegen gereduceerd tarief. Nee, dat raadden ze niet aan met een nieuw koppel. Het advies was om het volgend jaar als het warm is te doen. 18 maart aangepast door Annasbeestenbende Quote
Lappie2 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart @To van de Veluwe haha Is het weer zo ver😂😂 Hoe doe je dat toch? Quoten met de verkeerde naam 🤪😂😂😂 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 maart Auteur Geplaatst: 18 maart 8 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb dat met het vorige paar ook gehad. Ik had een top 3 gemaakt bij Kaatje Keutel. De andere dag kreeg ik bericht dat onze voedster een bijtwondje had en dat ze nr. 2 gingen proberen. Ik vond dat netjes van ze. En met nummer 2 kwam ze thuis. Helaas is dit stel opgevreten door ....? En ik speuren naar het wondje en ik kon niets vinden. Je zult wel geschrokken zijn als je gelijk over plukken haar en Metacam hoort. Laten we hopen dat het een van de twee zwarte konijnen wordt. Leukerds. Alleen is zwart heel naar om in het donker te vinden. In een afgesloten ren niet erg maar toen wij een zwarte hadden lopen in een open ren was het soms in het donker een zoekplaatje. Bruin is al lastig. Wat leuk dat je er al een kon aaien. Gelukkig kom ik bijna nooit in het donker in de ren! Hazel (wildkleur) was vooral lastig in de schemer. Hoevaak ik wel niet bijna over haar gestruikeld ben 😅 1 Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart (aangepast) Ti ta TOvenaar Als antwoord op @Lappie2 18 maart aangepast door bobbyonthefloor Lappie2 erbij gezet 2 Quote
Suus1978 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Zwarte konijnen hebben altijd zo'n prachtige glanzende vacht. Onbegrijpelijk dat mensen die dieren vaak niet willen. Ze zijn allebei prachtig, het komt vast goed. 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 maart Auteur Geplaatst: 18 maart @Suus1978 inderdaad, ik zei bij het asiel dat ik zwarte konijnen zo mooi vond of dat ik er iets mee had en toen zei de medewerkster meteen dat dat fijn was, omdat niet veel mensen dat vinden. Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Oh wat bijzonder. Waarom is dat vraag ik mij nu af. Quote
Evee Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Ik hou ook van wildkleur en zwarte konijntjes 🙂 Op het moment alleen wit-bonte konijnen, jammer hoor 😂 Blijkbaar zitten er daar gewoon meer van in de asielen? Fijn dat er meer opties zijn voor mogelijke partners! Ik duim dat de perfecte match er tussen zit! Quote
Suus1978 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart 3 uren geleden, bobbyonthefloor zei: Oh wat bijzonder. Waarom is dat vraag ik mij nu af. In de opvang is de theorie dat mensen ze letterlijk over het hoofd zien vanwege hun donkere kleur. Aan de andere kant: wit is ook niet populair, zeker met rode ogen niet 🤷🏻♀️ 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Soort van update: we hebben de opvang gebeld en ze zitten bij elkaar. Ze kunnen er eigenlijk nog niks van zeggen, maar ze hebben elkaar dus in ieder geval niet vermoord 👍🏻😆 1 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Ze hebben ons terug gebeld met nieuws: het lijkt goed te gaan. Sjaak reageert heel rustig op Loeki. Dus we blijven duimen 🍀 6 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Papa heeft Sjaak-ira bedacht als naam voor haar 😆 Hadden we nou maar nooit Whenever, Wherever gehoord in de supermarkt! 🤣 6 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Je zou haar ook Sjakira of Shakira kunnen noemen. Dat klinkt leuk en lijkt op Sjaak. Hier woont iemand in de buurt die op het huisje van zijn robotmaaier heeft staan: SJAAK. Dus de robotmaaier is de Sjaak. Haha. Maar Shakira vind ik een koninklijke naam. Eerlijk gezegd zegt Whenever, Wherever mij niets. Quote
Evee Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart Op 20-3-2025 om 00:51, To van de Veluwe zei: Je zou haar ook Sjakira of Shakira kunnen noemen. Dat klinkt leuk en lijkt op Sjaak. Hier woont iemand in de buurt die op het huisje van zijn robotmaaier heeft staan: SJAAK. Dus de robotmaaier is de Sjaak. Haha. Maar Shakira vind ik een koninklijke naam. Eerlijk gezegd zegt Whenever, Wherever mij niets. Onze robotmaaier heet Landroid Norris 😄 Voor mensen die F1 kijken, die snappen de link wel 😉 We hebben een sticker met het logo er op geplakt 😉 Het model heet Landroid, dus deze naam past gewoon perfect. Hij is nog oranje ook. Maar de voedster heet Sjaak? 😂 Daar kun je inderdaad wel wat leuke variaties op maken, zoals Sjaakira of Sjaakelien Quote
Arielle Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart Op 18-3-2025 om 12:44, Suus1978 zei: In de opvang is de theorie dat mensen ze letterlijk over het hoofd zien vanwege hun donkere kleur. Aan de andere kant: wit is ook niet populair, zeker met rode ogen niet 🤷🏻♀️ Dat zeiden ze in het asiel inderdaad ook over Ollie (wit albino dwerg) en een ander zwart konijntje. Die zitten blijkbaar het langst. Ik had daardoor meteen een zwak voor Ollie. 1 Quote
Arielle Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart Op 19-3-2025 om 15:10, Annasbeestenbende zei: Ze hebben ons terug gebeld met nieuws: het lijkt goed te gaan. Sjaak reageert heel rustig op Loeki. Dus we blijven duimen 🍀 Leuk nieuws! Hopelijk wordt het iets tussen die twee 🌟 het is bijna een aflevering first dates vind ik altijd bij koppelingen. 2 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 maart Auteur Geplaatst: 21 maart 39 minuten geleden, Evee zei: Maar de voedster heet Sjaak? 😂 Daar kun je inderdaad wel wat leuke variaties op maken, zoals Sjaakira of Sjaakelien Eeh ja 😂 we hebben ook al gedacht om het te husselen: Jaska of Kasja oid. Maar ik denk dat ik gewoon iets nieuws ga bedenken, alhoewel; Sjaak begint te wennen 🙈 3 Quote
bunnyempress Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart Op 18-3-2025 om 07:34, Annasbeestenbende zei: Ik ben wel van plan op haar naam te veranderen, ik vind het eerlijk gezegd niet zo’n hele geweldige naam voor haar. Dus ik ga NIET aan de naam wennen 🤣🙈 40 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: Maar ik denk dat ik gewoon iets nieuws ga bedenken, alhoewel; Sjaak begint te wennen 🙈 Straks zit je met hetzelfde probleem als wij... dat ze op hun naam reageren en dan kan je met goed fatsoen niet veranderen.. want wie heeft er nu konijnen die op hun naam reageren? Dat is veels te bijzonder 🙈. 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 21 maart Auteur Geplaatst: 21 maart Vandaag weer een update: het gaat heel goed! Toen ze gingen voeren hebben ze een keer gezien dat ze even jaagden, maar daarna zaten ze weer rustig te eten. Ook toen ze het verblijf schoon gingen maken ging dat heel goed en Sjaak ging er zelfs bij liggen! We krijgen als het goed is zondag of maandag weer een update en dan hoop ik dat we ze binnenkort op kunnen halen! 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.