Annasbeestenbende Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart We hebben Loeki zojuist naar het asiel gebracht waar hij hopelijk morgen gekoppeld gaat worden! Ze laten hem eerst een dagje wennen en dan gaat het morgen gebeuren. Ik heb al kennis gemaakt met het konijn waarmee hij (hopelijk) gekoppeld gaat worden en ze is echt een schatje, hopelijk vind Loeki dat ook. Ik kan echt niet wachten tot ze samen door onze ren huppelen. Ik ga de komende week maar flink schoonmaken zodat de ren niet meer naar Loeki ruikt. Morgen krijgen we als het goed is ook een update over hoe de koppeling verloopt. 9 Quote
Lappie2 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 31 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: We hebben Loeki zojuist naar het asiel gebracht waar hij hopelijk morgen gekoppeld gaat worden! Ze laten hem eerst een dagje wennen en dan gaat het morgen gebeuren. Ik heb al kennis gemaakt met het konijn waarmee hij (hopelijk) gekoppeld gaat worden en ze is echt een schatje, hopelijk vind Loeki dat ook. Ik kan echt niet wachten tot ze samen door onze ren huppelen. Ik ga de komende week maar flink schoonmaken zodat de ren niet meer naar Loeki ruikt. Morgen krijgen we als het goed is ook een update over hoe de koppeling verloopt. Spannend 😊 Zet m op Loekie 💪❤️ 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 4 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Morgen krijgen we als het goed is ook een update over hoe de koppeling verloopt. Duimen voor liefde op het eerste gezicht! 1 Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Go go Loeki! Spannend. Succes met de grote schoonmaak💪 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 16 maart Auteur Geplaatst: 16 maart (aangepast) Ik heb gisteren de hele ren geboend met afwasmiddel, azijn en een heel klein beetje chloor, wat een werk zeg! Ik heb de dogvilla ook helemaal ontsmet. Bijna alle huisjes in het verblijf zijn van hout, die kunnen er zeker niet meer in? Zou de cat cube wel weer in het verblijf kunnen als ik die schoonmaak? Ik heb al wel wat neutrale dingen verzameld (o.a. de buizen van @To van de Veluwe), maar het zal wel een enigszins kale inrichting worden. Ik kan er altijd nog een doos met 2 gaten in zetten natuurlijk. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaat vandaag, echt spannend! Ik hoop zo dat het goed gaat!!! 16 maart aangepast door Annasbeestenbende 1 Quote
Arielle Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Ik duim mee voor je! Ik vond het ook heel spannend toen ze in de opvang waren voor een koppeling. Het komt vast goed 🐰 1 Quote
happy211 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Zijn de houten huisjes bedoeld om aan te knagen, of echt als schuilhuisjes? Want als ze er niet aan knagen dan kun je ze ook wel goed schoonmaken met schoonmaakmiddel en terugzetten. Als je twijfelt of de geur er goed uit is, zou je ze ook pas iets later, na een paar dagen, terug kunnen zetten bijvoorbeeld en kijken hoe ze er dan op reageren. Als ze eraan knagen en je dus geen schoonmaakmiddel kunt gebruiken, dan zou ik ze inderdaad een tijdje uit het hok houden tot de rangorde wat stabieler is. Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 16 maart Auteur Geplaatst: 16 maart Het zijn houten huisjes waar ze inderdaad intensief aan knagen. Er is ook een wilgenbrug waar ze niet aan knagen, ik denk omdat ik het ooit heb gewassen met zeep. Achteraf gezien niet zo handig. De houten huisjes hebben eigenlijk hun beste tijd wel gehad, misschien moet ik binnenkort maar wat hout bij de bouwmarkt halen, wat nieuwe maken en de oude weggooien. De catcube kan dus schoongemaakt wel? Quote
Evee Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 1 uur terug, Annasbeestenbende zei: De catcube kan dus schoongemaakt wel? Ja die kun je goed soppen en poetsen omdat die van kunststof is. En het fijne is dat die meerdere uitgangen heeft, dat is bij koppelingen ook fijn. 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 16 maart Auteur Geplaatst: 16 maart Helaas vandaag nog geen update, we zijn wel gebeld, of we een mail willen sturen. Ik hoop dan dat we dan morgen een update krijgen! 🍀 Ik houd mezelf maar voor: geen nieuws is goed nieuws. Quote
Suus1978 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Meestal is dat ook echt zo! We duimen heel hard mee! 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 15 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Zou de cat cube wel weer in het verblijf kunnen als ik die schoonmaak? Ja hoor die kun je goed schoonmaken. Hout kun je ook wel schoonmaken. Maar ik heb in al die jaren nog nooit dingen echt schoongemaakt na het koppelen. Het ging gewoon goed. Haha zouden de konijnen van tegenwoordig moeilijker zijn dan die van vroeger? Mijn houten loopplank moet ik geregeld schoonmaken omdat ik er wel eens urine op zie. Ik gebruik schoonmaakazijn. En dingen anders neerzetten is wel handig. 1 Quote
happy211 Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Maar ik heb in al die jaren nog nooit dingen echt schoongemaakt na het koppelen. Het ging gewoon goed. Haha zouden de konijnen van tegenwoordig moeilijker zijn dan die van vroeger? Misschien gaat het vaker ook gewoon wel goed dan niet. Maar hoe zonde zou het zijn als een geslaagde koppeling toch mislukt door iets dat voorkomen had kunnen worden? We maken het op de opvang geregeld mee, dat een konijn terugkomt na een koppeling omdat het thuis mislukt is. Vaak is dat dan wel te herleiden naar de situatie thuis, te veel ruimte, niet goed schoongemaakt. Dus het is niet zo dat een koppeling soweiso mislukt als je het niet doet. Maar als de koppeling mislukt, dat het dan vaak wel daardoor komt. Quote
bunnyempress Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart 8 uren geleden, To van de Veluwe zei: Haha zouden de konijnen van tegenwoordig moeilijker zijn dan die van vroeger? Ik denk dat er nu meer problemen zijn, omdat mensen vroeger gewoon 1 konijn hielden, terwijl dat dieronvriendelijk is. Het ene konijn is denk ik wel duidelijker moeilijk dan het andere. @happy211 helaas hoorde wij zo'n verhaal ook bij de opvang. Dat de konijnen gelijk veel ruimte kregen in de tuin, beide een hoek als territorium kozen en toen brak de koppeling en werden ze weer terug gebracht. Voor opvangen niet leuk, want dan heb je echt geïnvesteerd in een koppeling en dan is nog maar de vraag of het opnieuw lukt en/of dat mensen weer terug willen adopteren. Want een heftig territoriumgevecht is echt niet leuk om te zien. Scarlett was echt moeilijk, dus ik ben blij dat ze haar likslaaf heeft gevonden en tevreden is met hem. Ze steunen elkaar echt en het is dikke liefde daar. Ook bij ziekte, dus dat scheelt een hoop. Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 17 maart Auteur Geplaatst: 17 maart De koppeling is niet goed gegaan. 😔 Het andere konijn heft veel vacht uitgetrokken, dus Loeki heeft veel kale plekken en wondjes. Arme Loeki. Hij krijgt ook metacam. We halen hem vanmiddag op. Ik heb de hele ren al geboend, dus ik doe heb even in een ander hok zodat het neutraal blijft. Zo ontzettend jammer, ik baal er echt van dat het niet goed gegaan is. 9 Quote
Evee Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Oh nee, arme Loeki. Even rustig bijkomen dan maar. Het komt vast wel goed. In welke regio zoek je een opvang? Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 17 maart Auteur Geplaatst: 17 maart Goed nieuws: Toen we bij de opvang kwamen om Loeki op te halen bleek dat er nog twee voedsters in quarantaine zitten die woensdag plaatsbaar worden. We gingen even kijken en ze waren heel leuk. We hebben een eerste en tweede keus gemaakt en dan gaan ze het woensdag proberen met Loeki. Ze zijn niet gesteriliseerd, maar de prioriteit is nu dat Loeki een maatje krijgt. Misschien laten we het uiteindelijk zelf doen. Ik ben heel blij en hoop echt dat 1 van de 2 een match is. Het konijn wat mijn eerste keus is is echt prachtig, helemaal zwart met staande oren. 6 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 17 maart Auteur Geplaatst: 17 maart Dit zijn de dames! Ik hoop dat het klikt met 1 van de 2 🙂 1 Quote
mammafelina Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Balen dat het met de eerste voedster niet gelukt is. Ik ga weer voor jou en Loekie duimen dat een van de twee andere voedsters Loekie’s nieuwe partner wordt ❤️ 1 Quote
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Wat vervelend dat het nog niet is gelukt! Ik duim voor jullie mee. 1 Quote
Arielle Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart 8 uren geleden, Annasbeestenbende zei: De koppeling is niet goed gegaan. 😔 Het andere konijn heft veel vacht uitgetrokken, dus Loeki heeft veel kale plekken en wondjes. Arme Loeki. Hij krijgt ook metacam. We halen hem vanmiddag op. Ik heb de hele ren al geboend, dus ik doe heb even in een ander hok zodat het neutraal blijft. Zo ontzettend jammer, ik baal er echt van dat het niet goed gegaan is. Aawww dat is sneu. Maar de 'nieuwe' dames zien er lief uit! Hopelijk wordt het iets 🌸 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart 3 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Dit zijn de dames! Ik hoop dat het klikt met 1 van de 2 🙂 Wat een dotjes 😍 Zwart witte ziet er heel verlegen uit (die oortjes 🥰) en de zwarte een beetje een durfal koppie hihi. Hoop echt dat 1 van de 2 het gaat worden. Wie weet valt hij wel voor alle 2 🤪 Hoe gaat het met hem na de aanval? Is hij nu thuis? Arme duts 😢 Succes woensdag Loekieeeee en laat je niet gek maken door die meiden💪 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 17 maart Auteur Geplaatst: 17 maart 4 minuten geleden, Lappie2 zei: Wat een dotjes 😍 Zwart witte ziet er heel verlegen uit (die oortjes 🥰) en de zwarte een beetje een durfal koppie hihi. Hoop echt dat 1 van de 2 het gaat worden. Wie weet valt hij wel voor alle 2 🤪 Hoe gaat het met hem na de aanval? Is hij nu thuis? Arme duts 😢 Succes woensdag Loekieeeee en laat je niet gek maken door die meiden💪 Ja, de zwart-witte dook meteen weg, maar ik mocht de zwarte zelfs aaien! Ze is echt prachtig. Daarom is Sjaak (ja, zo heet ze echt!) nu nummer 1. Maar de andere is ook echt een dotje 🥰! Nee, hij zit nog steeds in het asiel, dat was net zo makkelijk. Gelukkig viel het mee, ik ben even bij hem wezen kijken en je zag er bijna niks van! 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart (aangepast) 1 uur terug, Annasbeestenbende zei: Ja, de zwart-witte dook meteen weg, maar ik mocht de zwarte zelfs aaien! Ze is echt prachtig. Daarom is Sjaak (ja, zo heet ze echt!) nu nummer 1. Maar de andere is ook echt een dotje 🥰! Nee, hij zit nog steeds in het asiel, dat was net zo makkelijk. Gelukkig viel het mee, ik ben even bij hem wezen kijken en je zag er bijna niks van! Hihi Sjaak 😂 Hopelijk is Loeki morgen met Sjaak 😍 en niet De Sjaak 🤪🙏🙏🙏🙏🙏🙏 17 maart aangepast door Lappie2 Autocorrect dingetje 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.