dexenbobbi Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Mijn relatie is na 13 jaar ten einde gekomen. Ik ben daar niet treurig om, maar wel om de situatie voor Dex en Bobbi. Ik hoop dat jullie wellicht goede adviezen of ideeën hebben. Ik kan eind mei in mijn nieuwe woning, maar zowel binnen als buiten is niet voldoende ruimte voor de bunnies. Mijn ex blijft in ons huis, waar ruimte voor ze is, maar hij wil onder geen beding dat ze blijven.. Dex is 9, Bobbi is 8 dus ze gaan nog wel een tijdje mee. Ik heb in mijn omgeving rond gevraagd of iemand een plekje voor ze heeft zodat ik ze ook nog kan zien, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand ooit een soortgelijke situatie gehad en hoe heb je deze opgelost? Quote
Evee Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Wat een vervelende situatie. Wat kun je ze wel bieden aan ruimte? Ik denk dat je twee opties hebt: ze toch meenemen en kijken hoe je toch zo veel mogelijk in de buurt komt van acceptabele leefruimte voor ze, of ze (tijdelijk) herplaatsen. Ik ben ooit na een relatie terug naar mijn ouders gegaan, toen heb ik mijn cavia's herplaatst. De konijnen kwamen er tijdelijk kleiner te wonen, maar nog wel acceptabel. Dat was uiteindelijk voor ongeveer een jaar, daarna verhuisde ik weer en kon ik ze wel de nodige ruimte geven. 1 Quote
happy211 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Mee eens wat Evee hierboven zegt. Als herplaatsen toch uiteindelijk nodig is, dan twijfel ik of dat via de opvang in dit geval de beste optie is. Dat ligt echt niet aan de opvang, maar meer aan de keuzes die mensen in mijn ervaring maken bij het adopteren. Je hebt zeker gelijk dat ze met 8 en 9 nog jaren mee kunnen gaan, maar ze vallen zeker wel in de categorie senior. En in mijn ervaring kiezen mensen die zoeken naar een koppel voor jongere konijnen. Een senior koppel zou wel eens erg lang in de opvang kunnen zitten. Hoe ik het zou aanpakken: hou ze bij je als het enigszins mogelijk is, ookal is het met minder ruimte en ga ze dan zelf herplaatsen. Bijvoorbeeld via verhuisdieren.nl. Er is ook een website specifiek voor senioren, Bunnybin. Je zou zelfs kunnen overleggen met een opvang of zij jouw koppel op hun website en op Bunnybin zetten maar dat ze bij jou blijven tot er iemand specifiek voor ze mailt. Het verschil met de opvang is een veel stabielere omgeving voor ze in plaats van steeds wisselende verzorgers, veel andere konijnen om hen heen, steeds klanten die langslopen. Een opvang is soms nodig om een goed nieuw thuis te vinden, zeker bij konijnen alleen waarbij de opvang het koppelen kan overnemen. En ze wordeh er echt wel goed verzorgd. Maar als je van tevoren al kunt inschatten dat ze er lang zullen zitten, dan zou ik het proberen anders op te lossen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.