Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteravond is helaas mijn ene konijn overleden. Nu is mijn andere konijn alleen achtergebleven.

Ik heb al eerder afscheid moeten nemen van twee konijnen waarna ik weer een nieuw maatje voor de ander haalde. Nu ga ik volgend jaar studeren en is het niet handig om konijnen te houden aangezien ik dan vaak weg ben (mijn familie zorgt wel voor ze als ik er niet ben, maar ze zijn wel van mij).

Mijn achtergebleven konijn is al bejaard en ik wil eigenlijk niet nog een konijn halen, omdat ik dan het idee heb dat ik nooit kan stoppen met konijnen houden (omdat ik dus steeds weer een konijn erbij zou moeten halen ivm het overlijden van één). 

Is het erg om mijn konijn tot zijn einde alleen te laten? Ik wil hem ook  niet naar een asiel brengen, of naar een ander huisje ivm zijn leeftijd en omdat ik aan hem gehecht ben natuurlijk. 

Geplaatst:

Sterkte met het verlies.

Hoe oud is het konijn dat je nog hebt? Hoe is de gezondheid?

Het antwoord is helaas niet wat je lijkt te willen horen.  Het antwoord is dat een konijn niet alleen kan zijn en je inderdaad nooit kan stoppen zonder een keer een konijn te moeten afstaan bij een konijnenopvang. 

Als je geen afstand kan doen van dit konijn, kun je alsnog een maatje adopteren en die terugbrengen nadat je huidige konijn overlijd, maar je ontkomt dus niet aan een keer een konijn afstaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .