Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beweging is ontzettend goed, ook voor konijnen!

Meer beweging is ontzettend belangrijk voor hun gezondheid: het helpt bij een gezond gewicht, helpt bij een gezonde spijsvertering, voorkomt verveling en gedragsproblemen, en houdt spieren en gewrichten soepel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw konijnen voldoende bewegen en zich niet vervelen?

Voldoende beweegruimte is natuurlijk een eerste stap. Maar misschien wissel je ook wel van inrichting, koop je speelgoed waar ze actief mee bezig kunnen zijn, verstop je voedsel door het hele verblijf, doe je behendigheidstraining met de konijnen, bied je een graafbak aan of... misschien ben je er helemaal niet mee bezig! 

Ik ben benieuwd: wat doen jullie om de konijnen fit en actief te houden?

Geplaatst:

Ze hebben een zandbak maar op het moment zie ik ze er weinig in. Ik strooi altijd het voer rond. Stop ook wel eens Johannesbrood 's avonds in zo'n voerbal. Dan zijn ze lekker actief. Soms wat spelletjes en soms zeg ik: jongens, vermaak je zelf maar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Kleine is een springgeit en heb speciaal poefje en zacht kussen en hard kussen waar hij dan op springt. Zie hem daar heel veel keer op en over gaan. Leeuw volgt op zijn manier..rustig..langzaam ..met vaak nog een valpartij maar ook hij vind het een leuke bezigheid en als hij er geen zin in heeft loopt hij een stukje om. Ik had spring parcours gemaakt maar de stokken gooien ze er uit😂

Overal ligt wel iets om mee bezig te zijn. Kleine doosjes met hooi erin(klein zodat het geen 3e toilet wordt) en in het hooi wat brokjes of loops verstopt. Tunnels waar ze doorheen rennen. Kleine wederom wat sneller. 1 keer zo snel dat hij tegen de verwarming aan knalde 😱 Daarna heb ik de tunnel wat verschoven zodat dat nooit meer gebeurt.  Had een flinke buts op zijn neus, gelukkig niks gebroken😇

Om de zoveel tijd koop ik een sloop project. Deze keer een kartonnen tv. Ze doen het nog rustig aan met slopen 🤪 Kersthuisje was al voor de kerst onbewoonbaar verklaard🤪😂

aangepast door Lappie2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .