Ga naar inhoud

Hoeveel verschillende soorten groenvoer geef jij per dag aan jouw konijnen?

Hoeveel (verschillende) groenten geef je per dag?  

19 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel verschillende soorten verse soorten groenten, grassen en kruiden geef je per dag aan jouw konijnen?

• Ik geef geen vers groenvoer
      1
    • 1-3 soorten per dag
      10
    • 4-6 soorten per dag
      6
    • 7-10 soorten per dag
      1
    • 10-15 soorten per dag
      0
    • 15-20 soorten per dag
      1
    • Meer dan 20 soorten per dag
      0

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zelf op 4-6 gestemd, maar in de zomer is dat eigenlijk wel meer dan dat. In de winter zit ik echter wel op 4-6 soorten, en dat is het nu. Vandaar de keuze 🙂 

Geplaatst:

Eigenlijk is het maar karig bij mij: andijvie en witlof. Verder eten ze een beetje mee met wat wij voor avondeten hebben, als ik dan bijvoorbeeld een zak spinazie of bospeen heb gehaald krijgen ze dat ook in hun groenteschotel.

Als ik thuis een appel eet krijgen ze de schillen, maar soms hebben ze pech en heb ik mijn appel op werk al opgegeten. 

Geplaatst: (aangepast)

Andijvie, witlof en komkommer, elke dag. Na 2 gasbuiken van Micha durf ik niets anders aan vers groen meer te geven. Gedroogd krijgen ze wel kruiden en een beetje fruit/groente in hun kruidenmixen, dat gaat goed

aangepast door Cheeta26
Geplaatst:

Zomers wel meer. Maar nu bijv. wat fluitenkruid dat al gaat groeien, berkenblaadjes, weerstand mix, basilicum, peterselie, selderij, andijvie (is de hoofdmoot) en ze vinden het lekkerder dan witlof, goudsbloem, luzerne strooi ik er ook overheen, gedroogd druivenblad, wortelloof en stukjes wortel, appelschil en wat korenbloem.

Geplaatst:

Voor nu heb ik even 4-6 verschillende soorten ingevuld, maar dat worden er straks in de zomer wel weer wat meer.

Ik ben de groenten aan het opbouwen omdat ik Fluffy en Pip wat natuurlijker wil voeren. Momenteel krijgen ze 400 gram groenten per dag, maar dit wil ik opbouwen naar 2x 400 gram per dag (100 gram per kilo konijn per dag).

Geplaatst:
8 uren geleden, mammafelina zei:

Momenteel krijgen ze 400 gram groenten per dag, maar dit wil ik opbouwen naar 2x 400 gram per dag (100 gram per kilo konijn per dag).

Ik sliep al bijna toen ik dit schreef denk ik 😬

Ze krijgen nu dus 400 gram per dag, dat komt neer op 100 gram per kilo konijn en ik wil het opbouwen naar 800 gram, 200 gram per kilo konijn per dag dus.

Geplaatst:

Omdat Leeuw niet tegen groen kan...behalve hooi... Geef ik niks. Af en toe peterselie. Kleine krijgt af en toe een mini stukje appel of banaan. Maar Leeuw gaat direct aan zijn snoetje snuffelen en kijkt dan zo zielig. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .