duyynijn Geplaatst: 5 maart Geplaatst: 5 maart Hoi, Mijn zusje heeft een kat (brits korthaar) die af en toe bij ons op bezoek is. Deze komende dagen logeert hij als het ware bij ons. Nu heb ik een konijn thuis die best wel van hem schrikt. Vandaag voor het eerst durfde onze nijntje dichterbij de kat te komen, totdat hij aan hem rook. Toen rende hij gelijk weg en begon hij te stampen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze aan elkaar wennen? Gaat dit wel? de kat doet in principe niets en is alleen nieuwschierig. (kat is 1 jaar, konijn is 3 jaar) Quote
happy211 Geplaatst: 5 maart Geplaatst: 5 maart Je kunt de kat en konijnen wel aan elkaar laten wennen. Dan zorg je eerst dat ze niet bij elkaar kunnen komen maar kunnen wennen aan elkaars geur. Later dat ze bijvoorbeeld door een hekje kunnen snuffelen aan elkaar. Daarna dat ze bij elkaar kunnen. Zorg wel dat er altijd iemand bij is, laat konijnen en katten of honden of andere dieren nooit zonder toezicht bij elkaar. Maar, dit kost veel tijd, denk aan zeker een maand en rustig opbouwen. Voor een logé zou ik er niet aan beginnen en gewoon zorgen dat ze niet bij elkaar in de buurt zijn. Kat op de bovenverdieping, konijnen beneden bijvoorbeeld. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 5 maart Geplaatst: 5 maart Lastig zoiets. Ik heb wel eens een hondje te logeren. Die aan katten gewend is en thuis met katten in zijn mand slaapt. Als hij binnen is en onze kat ook doe ik de hond in de bench. Maar dat lukt alleen de eerste avond. De tweede avond blijft onze kat buiten en zolang de hond er is, komt hij niet binnen. Omgekeerd hadden we konijnen in een buitenren en als de kat langskwam reageerden ze niet op die kat. Maar de huidige konijnen wennen niet aan diezelfde kat. Elke keer duiken ze weg als hij buiten langs hun ren loopt. Je kunt er dus niets van zeggen of ze aan elkaar kunnen wennen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.