Newby1981 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Lang geleden dat ik een vraag heb geplaatst maar zit nu toch met iets in m’n maag. Ik moet straks Bram naar de dierenarts brengen omdat hij haakjes heeft, dat bleek vorige week bij de jaarlijkse controle. (Hij heeft er overigens geen last van, tenminste als ik naar z’n eetgedrag en snelheid daarvan kijk) Volgens de DA krijgt hij vroeg of laat wel last dus om dat voor te zijn maar een afspraak gemaakt. Als ik hem vanmiddag ga ophalen laat ik ‘m sowieso een nachtje binnen maar zou het toch geen problemen opleveren als hij morgen weer naar buiten gaat met die kou en vorst ‘s nachts? Dat de schok te groot is? Ik heb geen ruimte in huis die niet verwarmd is om m daar eerst te zetten. Of zou hij morgen als alles goed gaat helemaal de oude zijn? Het is puur de narcose waar hij slecht van gaat zijn, die haakjes slijpen heeft hij achteraf geen last van neem ik aan. Ik heb al bijna spijt dat ik de afspraak heb gemaakt 😬 Quote
happy211 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Dat ze een nachtje binnen moeten blijven komt inderdaad door de narcose. Dan hebben ze vaak meer moeite om zichzelf warm te houden. Ik check de temperatuur altijd nog een keer voor ik ga slapen. Is die dan al een tijdje stabiel en goed, dan kan de verwarming naar beneden. Is die niet goed, dan blijft de verwarming aan en dan krijgen ze een snuggle safe of warmtelamp. Of ze de volgende dag weer naar buiten kunnen ligt aan hoe ze er na de behandeling aan toe zijn. Als ze nog niet eten, dan blijven ze wat langer binnen. Soms kijk ik ook: hoe lang moet ik nog medicatie geven en hoe makkelijk kan ik het konijn pakken. Dan is het soms handiger om ze pas weer terug in het verblijf te zetten als de medicatie klaar is. Als ze weer naar buiten kunnen, dan zet ik in die ruimte de verwarming uit en het raam open, zodat ze langzaam wat kunnen wennen. En dan halverwege de middag weer naar buiten. Dat is met deze temperaturen inderdaad wel een flink verschil, maar als ze verder goed eten en hun temperatuur is na de behandeling weer goed, dan kunnen ze dat wel aan. Quote
Newby1981 Geplaatst: 14 februari Auteur Geplaatst: 14 februari Bedankt voor je antwoord! Ik zal dan even kijken hoe ik het kan aanpakken. Probleem is dat wij overal vloerverwarming hebben die je niet zo maar kan uitzetten. Dan moet ik hem in de garage zetten maar dan moet hij in een hok met weinig ruimte wat ik ook weer zielig vind. Ik zal het afwachten en kijken hoe hij er aan toe is. Hopelijk knapt hij snel op! Quote
happy211 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari De eerste nacht moet hij wel echt warmer zitten, dus dan is de garage geen goede optie. Maar je zou hem dan de volgende ochtend wel in de garage kunnen zetten als overgang, dan is het niet erg hoor dat ze minder ruimte hebben, voor een aantal uren. 1 Quote
Evee Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Voor na de operatie is in huis de beste keuze, ook als er overal vloerverwarming is. Het gaat er omdat ze na narcose vaak moeite hebben zichzelf op temperatuur te houden, en daarom moet de omgeving warm zijn. Een soort couveuse, maar dan ook weer niet zo warm, gewoon woonkamertemperatuur is prima. Als dat voor één, twee of drie dagen na de operatie is (afhankelijk van wat nodig is), is dat niet zo een probleem en gewoon nodig om gezondheidsredenen. Als ze weer eet, keutelt en wat de oude is kun je met rustige stapjes nog terug naar buiten dan, het liefst met niet meer dan 5 graden temperatuurverschil in de stapjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.