Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi! Ben ik ook weer een keertje 😄 Wie gebruikt wat qua bodembedekking in de toiletjes van de konijnen? Ik heb echt al vanaf dat ik begon met konijnen, zo'n 12/13 jaar geleden, Back2nature. Ik ben er zelf erg blij mee, hoewel dit erg duur wordt de laatste jaren. Dat vind ik nog niet zo'n drama. Maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat zowel Nala als Galaxy die papierkorrels opeten. Ze lopen echt naar het toilet toe om wat papierkorrels op te eten. Of ze 'ruimen op' wat ze ernaast gegraven hebben. Ze houden er gelukkig niets aan over, maar erg blij word ik er ook niet van. Maar de meeste alternatieven word ik ook niet per se blij van. Zeker nu Galaxy een longontsteking blijkt te hebben en veel bodembedekkers toch wel iets stoffig zijn. Wat gebruiken jullie?

Geplaatst:

Leeuw at ook van de B2Nature. 

En ik vond de urine geur te heftig in de slaapkamer 🥴 Dus weer terug naar de hout korrels. Kwa stof is het alleen het laatste beetje in de zak maar verder, naar mijn idee, stofvrij. 

Beterschap voor Galaxy 🙏🤗

Geplaatst:
1 uur geleden, Deeskuh88 zei:

Van houtkorrels kan ik uit ervaring ook vertellen dat ze die vreten. Evenals beukensnippers. En ja, ze krijgen gewoon te eten 😅

Ooooh neeee 🙈🤪 hier blijven ze er vanaf gelukkig. 

Hier eten ze gipsplaat als avond snack en ontbijt naast hun normale porties voer🤣 

• Haha 2
Geplaatst:

Zou een peewee kattenbak een optie zijn? Die gebruiken ze op de konijnenopvang. Dat is een bak met een zeef. Je doet houtkorrels in de bak, zeef erbovenop en dan kun je nog hooi of stro op de zeef leggen. Keutels blijven op de zeef liggen. Urine gaat door de gaatjes en wordt opgenomen door de houtkorrels. 

Je zou hier ook back to nature in kunnen doen op deze manier, dan wordt het in ieder geval niet opgegeten, maar dan zit je nog steeds met de prijs natuurlijk.

Geplaatst:

De prijs vind ik nog niet zo'n probleem. Ik heb ook ooit een Peewee-bak gehad, omdat ik dat zo'n handig systeem vond. Maar daar doen ze niks mee. Ik weet niet of ik de bak nog in de schuur heb staan of dat ie inmiddels verkocht is. Ik kan het opnieuw proberen.

Geplaatst:
15 uren geleden, Arielle zei:

Ik gebruik hennep vezel in de toiletbak! Verder heb ik geen bodembedekking want ze lopen los in huis. Ik moet wel zeggen dat ik de hennepvezel toch best wel stoffig vind.

Hmm, dat is dan met hun chronische luchtwegklachten niet helemaal geschikt denk ik 😞

Geplaatst:
4 uren geleden, Deeskuh88 zei:

Hmm, dat is dan met hun chronische luchtwegklachten niet helemaal geschikt denk ik 😞

Er staat op de verpakking dat het stofvrij is, maar als ik het materiaal in mijn voorraad bak doe komt er toch wel degelijk stof van af. Ook in mijn gezicht. Verder is het wel heel fijn materiaal en goed absorberend! Maar of het goed is voor chronische luchtwegklachten durf ik niet te zeggen... ☹️

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .