Sophietje Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari Hi allemaal! Ik ben Sophie en ik heb deze week samen met mijn partner besloten om een konijn te kopen voor mijn dochtertje van 6 (en natuurlijk ook wel een beetje voor onszelf😉). Ik weet zelf nog niet zoveel van konijnen en ik vroeg mij af of jullie tips voor mij hebben! Ten eerste vroeg ik mij af of er misschien een bepaald ras/soort konijn is dat erom bekend staat heel zachtaardig te zijn? Ik wil natuurlijk niet dat het konijntje mijn dochter misschien bijt of niet lief voor haar is. En verder: wat zijn volgens jullie de beste konijnenhokken die wij kunnen kopen? Ik hoor graag jullie tips en ervaringen! Help een beginnend konijnenbaasje😁 Quote
happy211 Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari Welkom! In deze informatieve artikelen staan al heel veel tips die je goed op weg kunnen helpen: https://www.bunnybunch.nl/tips-en-uitleg-voor-een-nieuw-konijn/ https://www.bunnybunch.nl/10-veel-gemaakte-fouten-bij-het-houden-van-konijnen/ https://www.bunnybunch.nl/hoe-maak-je-een-konijn-tam/ Over jouw vraag voor het beste hok: https://www.bunnybunch.nl/waar-op-letten-bij-het-kopen-of-maken-van-een-konijnenhok/ Konijnen zijn ontzettend leuke dieren, maar ze hebben helaas een erg verkeerd imago. De meeste konijnen zijn namelijk niet de knuffeldieren die veel mensen verwachten. Ook zijn het niet de makkelijke huisdieren voor kinderen waar ze vaak voor aangeschaft worden. Ze zijn wel ontzettend leuk, maar waarschijnlijk zul je jouw verwachtingen moeten bijstellen. Koop ze niet voor jouw dochter, maar echt voor jezelf. De meeste konijnen worden namelijk afgestaan omdat ze zijn gekocht voor de kinderen maar die er na een tijdje niet meer naar omkijken. 6 is ook nog erg jong, zij kan nog niet in haar eentje voor de konijnen zorgen. En bedenk ook dat konijnen wel 10 jaar kunnen worden. Als jouw dochter naar de middelbare school gaat en ook gaat puberen, ook dan zullen de konijnen verzorging nodig hebben, naast huiswerk en school en met vrienden afspreken. Dit zeg ik allemaal niet om je te ontmoedigen, maar wel om een realistisch beeld te geven. Nog een tip: de beste manier om met konijnen te starten, is om een koppeltje konijnen te adopteren uit de konijnenopvang, in plaats van konijnen uit de dierenwinkel of via een fokker. Daarover staat ook meer informatie in de artikelen hierboven, en hier is nog een link om een konijnenopvang bij jou in de buurt te kunnen vinden: https://www.bunnybunch.nl/konijnenopvang-en-asiel-lijst/ We helpen graag. Er komt veel op je af als je een nieuw huisdier overweegt. Stel je vragen dus gerust! 3 Quote
Lappie2 Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari Welkom 🤗 Ik wilde net reageren maar Happy heeft alles al gezegd 😊 Ervaring.. Mijn dochter kreeg een konijn omdat het van mijn moeder moest🤪. Zelf vond ik haar nog te jong. (Ze was bijna 😎 8 jaar. ) We hadden geen andere keus dan kopen omdat in dit land nog geen opvang was. Nu is het er wel maar een halve dag rijden. Wil je de konijnen..(want dat is de beste optie) buiten of binnen? Is er genoeg ruimte want dat hebben ze nodig. In een hok zonder grote ren of kooi is niet de bedoeling. Vergeet ook niet de kosten. Elk jaar vaccinatie plus ziekte , castratie als je het/ze toch koopt..en het juiste voer/hooi, wat natuurlijk duurder is dan het slechte party voer. En wat Happy ook zegt...neem de konijnen voor jezelf want dat zal het zeker worden. Van een kind kan die verantwoordelijkheid niet verwacht worden. Jij als volwassene hebt die verantwoordelijkheid. Hoe leuk mijn dochter en Lappie samen waren..ik moest zelf altijd voeren, hooi bijvullen, water verversen en wc opruimen. Ze hielp en helpt natuurlijk wel mee.. maar dat is mijn taak. Nu is ze bijna 18 en zet de wekker elke ochtend om de dieren te voeren en savonds ook...die verantwoordelijkheid heeft ze nu natuurlijk wel maar nog let ik op. En 9 van de 10 keer ben ik het die de toiletten schoon maakt haha..maar dat is meer omdat ik 1 dag de tijd ervoor heb en zij op school zit. Ieder konijn heeft zijn eigen karakter ongeacht het ras. Ons eerste konijn was een kroelkont en hond. Samen met mijn dochter 2 handen op 1 buik voor bijna 8 jaar. De 2 die we nu hebben totaaaal anders. Ze komen wel voor een aai en een knuffel maar verder gaan ze hun eigen gang. Samen zijn ze ook 2 handen op 1 buik...alleen niet met ons. Het is jammer maar we genieten enorm van ze hoor🥰 Ze lopen los in de helft van de slaapkamer (zo.n 20m2) en hebben steeds weer een sloop project wat wij dan weer proberen op te lossen zodat de muur blijft staan 🙈 Maar verder valt het best mee hihi... Ze zijn enorm grappig ons gay koppel 🌈 en super klef met elkaar. Onze zwart witte is 2 en Leeuw 6 denk ik..(die hebben we over genomen van iemand...en weten de exacte leeftijd niet. ) Tip binnenkonijnen: zorg voor een grote ruimte waar geen kabels zijn of hang kabels hooooog. Zelfs die speciale plastic dingen om kabels heen is te slopen 🤪 Geen eten binnen bereik...zoals boterhammen met pindakaas, chocomelk pakjes...je snapt me wel. Lap liep vroeger door het hele huis en wist precies hoe hij dat kon grijpen van het aanrecht of tafel.. 🤦 Mocht je nou echt willen kopen..wat ik niet aanraad ... En je neemt er 2... Dat dat ook weer voor veel problemen kan zorgen. Ten eerste omdat ze te jong zijn om te koppelen en hun ware karakter nog niet ontstaat tot hun pubertijd... 2e is geen 100% zekerheid wat het geslacht is... 3e ze moeten uit elkaar voor ze oeps nestjes maken.. 4e langere tijd uit elkaar omdat ze gecastreerd moeten worden en vaak door die pubertijd de koppeling mislukt en dan zit je met 2 nijntjes die alleen moeten zitten 😔..of afgestaan moeten worden. Wat heel zwaar zal zijn voor je kind. Dus zoek een opvang die of bestaande koppels heeft of 1 nijn en dan koppelen in de opvang. Konijnen zijn echt geweldige dieren 😍 (Helpppp ik krijg de zonnebril er niet uit😰) Quote
Evee Geplaatst: 20 februari Geplaatst: 20 februari Gelukkig ben je hier beland vóór je begint. Lees de links met informatie goed door, zodat je weet wat je kan verwachten. Ik denk dat de realiteit wel anders is dan je verwachting. Door je in te lezen kun je er achter komen of konijnen houden wel of niet bij jullie past. Zoals al gezegd is, je moet het vooral zelf zien zitten want een 6 jarig kind kan de zorgen niet goed inschatten. Vooral het artikel met de veel gemaakte fouten zou ik aanraden om eens goed door te lezen. Konijnen houd je altijd samen met een op karakter uitgezocht maatje, dus niet alleen. We raden echt aan te adopteren bij een konijnenopvang, omdat je daar het beste advies krijgt, de beste koppelhulp en het eerlijke verhaal over konijnen houden. Elk konijn kan bijten en er zijn nauwelijks karakterverschillen tussen rassen. Er zijn wel verschillende karakters, maar dat is per individu verschillend en zit niet samen met formaat of kleur vacht. Elk konijn kan bijten, konijnen zien niet wat recht voor hun neus zit, dus zolang ze het lekker vinden ruiken of willen ontdekken wat het is, zetten ze die tandjes er wel in 😉 Als de verwachting is dat je hele dagen kan aaien en knuffelen, dan denk ik niet dat konijnen voor jullie de beste keuze zijn. Sommige konijnen accepteren het, maar lang niet allemaal, de meerderheid vind het niets, of maar eventjes, en vooral op hun eigen voorwaarden. Vergis je ook niet in de kosten, konijnen zijn net zo duur als een hond of kat, zeker qua medische zorg! 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Op 20-2-2025 om 10:47, Sophietje zei: Hi allemaal! Ik ben Sophie en ik heb deze week samen met mijn partner besloten om een konijn te kopen voor mijn dochtertje van 6 (en natuurlijk ook wel een beetje voor onszelf😉). Onze zoon wilde het ook voor zijn twee dochtertjes. Maar ik heb het afgeraden. Zie hierboven bij de andere reacties. Ik zei: als ze willen knuffelen, kun je beter aan cavia's beginnen. Dat hebben ze gedaan en de dames zijn blij met de cavia's. Ik heb hier ook twee konijnen op 18m2 Maar als die meisjes hier waren, vond ik ze er weinig naar omkijken. Quote
Sophietje Geplaatst: 25 februari Auteur Geplaatst: 25 februari Super bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik zal de artikelen eens goed doorlezen, en als ik jullie zo hoor zal ik ook zeker mijn verwachtingen moeten bijstellen...😅 Ik heb nooit geweten dat de meeste konijnen niet van knuffelen houden! Stel dat we toch voor een konijn zouden gaan (en dan niet voor mijn dochter maar voor mij en mijn partner zelf😃), adviseren jullie dus om er sowieso 2 te nemen? En dus om naar een opvang te gaan, dat gaan we deze week zeker eens doen! Mochten jullie ook nog tips hebben over naar welke konijnenopvang ik het beste kan gaan, hoor ik dat graag. En ik kom vast nog vaker terug voor advies van jullie😉 5 Quote
Marjoleink Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari Konijnen zijn groepsdieren, ze wassen elkaar, houden elkaar gezelschap en ze beschermen elkaar. Een konijn alleen houden is dus gewoon zielig. Hoeveel aandacht je een konijn ook kunt geven, je spreekt hun taal niet en je likt hun vacht niet (denk ik). In welke regio zoek je een opvang? Kijk ook alvast eens voor een konijnkundige dierenarts in je buurt. In de opleiding komen konijnen amper aan bod, dus je moet een dierenarts hebben die zich zelf heeft verdiept in konijnen. In het informatieve gedeelte staat een lijst, maar het is ook altijd goed om te kijken wat er op hun website staat. En vraag vooral naar hun spoedregeling. Konijnen worden altijd ziek buiten kantooruren. Bij mijn vorige dierenarts moest ik dan naar een dierenziekenhuis, daar was een consult alleen al 250 euro. Quote
bepU Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Op 25-2-2025 om 12:51, Sophietje zei: Super bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik zal de artikelen eens goed doorlezen, en als ik jullie zo hoor zal ik ook zeker mijn verwachtingen moeten bijstellen...😅 Ik heb nooit geweten dat de meeste konijnen niet van knuffelen houden! Stel dat we toch voor een konijn zouden gaan (en dan niet voor mijn dochter maar voor mij en mijn partner zelf😃), adviseren jullie dus om er sowieso 2 te nemen? En dus om naar een opvang te gaan, dat gaan we deze week zeker eens doen! Mochten jullie ook nog tips hebben over naar welke konijnenopvang ik het beste kan gaan, hoor ik dat graag. En ik kom vast nog vaker terug voor advies van jullie😉 Onze zoon wilde het ook voor zijn twee dochtertjes. Maar ik heb het afgeraden. Zie hierboven bij de andere reacties. Ik zei: als ze willen knuffelen, kun je beter aan cavia's beginnen. Dat hebben ze gedaan en de dames zijn blij met de cavia's. Ik heb hier ook twee konijnen op 18m2 Maar als die meisjes hier waren, vond ik ze er weinig naar omkijken. hier Twee konijnen is ideaal. Dan moet je kijken naar reeds gevestigde paartjes in het asiel - minder gedoe met aanpassing op die manier. Quote
bunnyempress Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari (aangepast) @Sophietje Als mensen onze twee konijnen zien begint hier de hele litanie aan "dit is niet wat je kan verwachten als je konijnen adopteert". Ik heb 2 konijnen beide geadopteerd uit de opvang. Scarlett is een knuffelkont. Stond ook zo beschreven in de advertentie bij de opvang. Enige reden dat wij haar mochten adopteren was dat ze slecht koppelbaar was. Ze had al meerdere koppelingen achter de rug. Het asiel wilde haar graag geplaatst hebben. Geen wonder dat ze erg gewild was, want Mw. gaat er dus echt voor liggen om geknuffeld te worden en smelt naar de grond. Geef je niet genoeg, dan komt ze omhoog om meer te eisen. Ze is een echte diva en is gek op aandacht. Ook van kleine kinderen (2-4 jaar). Ze schrikt bijna nergens van en is echt ook heel tam. Zo'n konijn is 1 uit duizenden, maar ze bestaan dus wel. Je kan er naar vragen bij de opvang, maar ze zijn natuurlijk heel snel geadopteerd. Na uren aan aandacht, is ons andere konijn nu ook van wat knuffelaandacht aan het houden. Ons voordeel is dat Lodewijk erg nieuwsgierig is en graag wil pleasen. Dus wij hebben veel met hem getraind. Clicker training is erg leuk, maar je dochter van 6 is daar nog wat te jong voor om mee te helpen. Door het trainen werd Lodewijk steeds tammer, dus nu kan je hem ook een minuut of 5 aaien, maar i.t.t. Scarlett kan hij prima zonder aaitjes leven. Een gedeelte van wat je krijgt is karakter - Scarlett is chill, knuffelkont en veeleisend. Lodewijk is nieuwsgierig, snel angstig, maar een leuke springer. Een ander gedeelte is echt tijd en aandacht. Je kan konijnen tammer maken, door bijv. in de ren bij ze te zitten en boekje (voor) te lezen, zodat ze wennen aan je aanwezigheid en later ook aan je stem. Je kan met ze trainen (clickertraining), maar een konijn moet het wel willen. Scarlett is liever lui dan moe, die doet het echt om het gezonde snoepje en om de aandacht, Lodewijk wil echt pleasen en doet 10x het trucje, ook zonder eten. Ze kennen bij ons in (handig voor in de reisbox, maar ook de tunnel in of het hok in), op (leuk om ze te laten springen/handig voor op de weegschaal), volg (handig als ze ergens zitten waar je ze niet wil hebben), snackies (mochten ze het eten nog niet hebben geroken, dan keren ze om en komen ze kijken ipv inbreken in huis) en ze reageren op hun namen (daarom kan ik ze niet meer veranderen). Er zijn ook mensen die ze rondjes laten draaien of andere commando's leren en ze springen bij ons ook wel door de hoepel, want Lodewijk houdt van springen. Maar de hele litanie is hier dus: De meeste konijnen komen niet naar je toe (maar de onze dus wel) De meeste konijnen zeuren niet om aandacht (maar de onze dus wel - op de deur kloppen is heel normaal hier) De meeste konijnen willen niet aangeraakt of geaaid worden (maar de onze dus wel) De meeste konijnen springen niet op schoot (maar de onze dus wel) De meeste konijnen zijn niet getraind op commando's (maar de onze dus wel) Vervolgens wil al het bezoek ze natuurlijk aaien, groenvoer geven en ze op schoot hebben. Van ons mag het, zolang mensen maar weten dat dit dus niet gebruikelijk is, want anders is het natuurlijk heel verdrietig als ze zelf besluiten te adopteren en dat zijn meer gebruikelijke konijnen qua gedrag en karakter. Mijn jeugdkonijn was ook heel tam, die kon je zelf oppakken en dragen, maar dat verdragen ze hier niet en heb ik ook niet getraind met ze, dat geeft teveel stress vind ik. Toen wisten we nog niet dat je ze per 2 moest houden, maar hij had wel de hele tuin voor zichzelf alleen. 26 februari aangepast door bunnyempress Quote
Arielle Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari 44 minuten geleden, bunnyempress zei: @Sophietje Als mensen onze twee konijnen zien begint hier de hele litanie aan "dit is niet wat je kan verwachten als je konijnen adopteert". Ik heb 2 konijnen beide geadopteerd uit de opvang. Scarlett is een knuffelkont. Stond ook zo beschreven in de advertentie bij de opvang. Enige reden dat wij haar mochten adopteren was dat ze slecht koppelbaar was. Ze had al meerdere koppelingen achter de rug. Het asiel wilde haar graag geplaatst hebben. Geen wonder dat ze erg gewild was, want Mw. gaat er dus echt voor liggen om geknuffeld te worden en smelt naar de grond. Geef je niet genoeg, dan komt ze omhoog om meer te eisen. Ze is een echte diva en is gek op aandacht. Ook van kleine kinderen (2-4 jaar). Ze schrikt bijna nergens van en is echt ook heel tam. Zo'n konijn is 1 uit duizenden, maar ze bestaan dus wel. Je kan er naar vragen bij de opvang, maar ze zijn natuurlijk heel snel geadopteerd. Na uren aan aandacht, is ons andere konijn nu ook van wat knuffelaandacht aan het houden. Ons voordeel is dat Lodewijk erg nieuwsgierig is en graag wil pleasen. Dus wij hebben veel met hem getraind. Clicker training is erg leuk, maar je dochter van 6 is daar nog wat te jong voor om mee te helpen. Door het trainen werd Lodewijk steeds tammer, dus nu kan je hem ook een minuut of 5 aaien, maar i.t.t. Scarlett kan hij prima zonder aaitjes leven. Een gedeelte van wat je krijgt is karakter - Scarlett is chill, knuffelkont en veeleisend. Lodewijk is nieuwsgierig, snel angstig, maar een leuke springer. Een ander gedeelte is echt tijd en aandacht. Je kan konijnen tammer maken, door bijv. in de ren bij ze te zitten en boekje (voor) te lezen, zodat ze wennen aan je aanwezigheid en later ook aan je stem. Je kan met ze trainen (clickertraining), maar een konijn moet het wel willen. Scarlett is liever lui dan moe, die doet het echt om het gezonde snoepje en om de aandacht, Lodewijk wil echt pleasen en doet 10x het trucje, ook zonder eten. Ze kennen bij ons in (handig voor in de reisbox, maar ook de tunnel in of het hok in), op (leuk om ze te laten springen/handig voor op de weegschaal), volg (handig als ze ergens zitten waar je ze niet wil hebben), snackies (mochten ze het eten nog niet hebben geroken, dan keren ze om en komen ze kijken ipv inbreken in huis) en ze reageren op hun namen (daarom kan ik ze niet meer veranderen). Er zijn ook mensen die ze rondjes laten draaien of andere commando's leren en ze springen bij ons ook wel door de hoepel, want Lodewijk houdt van springen. Maar de hele litanie is hier dus: De meeste konijnen komen niet naar je toe (maar de onze dus wel) De meeste konijnen zeuren niet om aandacht (maar de onze dus wel - op de deur kloppen is heel normaal hier) De meeste konijnen willen niet aangeraakt of geaaid worden (maar de onze dus wel) De meeste konijnen springen niet op schoot (maar de onze dus wel) De meeste konijnen zijn niet getraind op commando's (maar de onze dus wel) Vervolgens wil al het bezoek ze natuurlijk aaien, groenvoer geven en ze op schoot hebben. Van ons mag het, zolang mensen maar weten dat dit dus niet gebruikelijk is, want anders is het natuurlijk heel verdrietig als ze zelf besluiten te adopteren en dat zijn meer gebruikelijke konijnen qua gedrag en karakter. Mijn jeugdkonijn was ook heel tam, die kon je zelf oppakken en dragen, maar dat verdragen ze hier niet en heb ik ook niet getraind met ze, dat geeft teveel stress vind ik. Toen wisten we nog niet dat je ze per 2 moest houden, maar hij had wel de hele tuin voor zichzelf alleen. Herkenbaar! Muffel is ook zo een knuffelkont dat echt je aandacht komt opeisen en makkelijk een uur naast me op de bank komt liggen. Ze gaat ook naar het bezoek toe en is sinds klein af aan al niet bang. Ollie daarintegen is meer het konijn dat inderdaad wat banger is, maar hij komt er wel steeds vaker bij liggen. Toch is het wel goed inderdaad om een realistisch beeld te scheppen bij mensen, zeker met kinderen. Sommige konijnen zijn daar een uitzondering in. 1 Quote
Sophietje Geplaatst: 3 maart Auteur Geplaatst: 3 maart Op 25-2-2025 om 20:25, Marjoleink zei: Konijnen zijn groepsdieren, ze wassen elkaar, houden elkaar gezelschap en ze beschermen elkaar. Een konijn alleen houden is dus gewoon zielig. Hoeveel aandacht je een konijn ook kunt geven, je spreekt hun taal niet en je likt hun vacht niet (denk ik). In welke regio zoek je een opvang? Kijk ook alvast eens voor een konijnkundige dierenarts in je buurt. In de opleiding komen konijnen amper aan bod, dus je moet een dierenarts hebben die zich zelf heeft verdiept in konijnen. In het informatieve gedeelte staat een lijst, maar het is ook altijd goed om te kijken wat er op hun website staat. En vraag vooral naar hun spoedregeling. Konijnen worden altijd ziek buiten kantooruren. Bij mijn vorige dierenarts moest ik dan naar een dierenziekenhuis, daar was een consult alleen al 250 euro. Haha, ik was inderdaad niet van plan om hun vacht te likken🤣 Inmiddels zijn we er wel uit dat we 2 konijntjes willen adopteren, en uit een opvang. We wonen zelf in Utrecht, maar in principe vinden we het geen probleem om 1 tot 2 uur te rijden als we dan zeker weten dat we naar een echt goede opvang gaan. Bedankt voor je tip over de konijnenarts, daar ga ik me vast in verdiepen! 2 Quote
Sophietje Geplaatst: 3 maart Auteur Geplaatst: 3 maart Op jullie aanraden heb ik de blogartikelen op dit forum ook eens goed doorgenomen! In dit artikel alleen al staan heel veel dingen die ik nog helemaal niet wist😱. Hoe kan ik goed inschatten of het hok groot genoeg is voor twee konijntjes? En of het van een 'hard' soort hout is gemaakt? En wat is een goed roofdierbestendig hok? Zoals jullie al zien heb ik jullie weer hard nodig😅 Gelukkig heb ik dit forum gevonden voordat ik een konijn had gekocht😇 Quote
Cheeta26 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart (aangepast) Mijn ren is 7,5e vierkante meter en is zelf gemaakt door mijn partner. Het is niet perfect, maar een marter komt er niet doorheen. Het gaas heeft een maaswijdte van 19 bij 19 mm en is 1.45 cm dik. Het gaas zit zowel op de wanden als ook een deel van het dak. De rest van het dak bestaat uit aluminium golfplaten. We hadden vroeger een topic met foto's van buitenrennen maar die zijn gearchiveerd en het nieuwe artikel op de site is nog niet af zie ik. 3 maart aangepast door Cheeta26 Quote
Evee Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Wil je wat zelf maken, of kopen? Als je zelf aan de slag gaat, kun je met alle wensen rekening houden. Als je kant en klaar iets wil kopen kan het lastiger zijn. Een volière is meestal roofdier proof en kun je -omdat het uit panelen bestaat - zo groot maken als je wil. Voor twee konijnen is 4 vierkante meter minimaal aangeraden, maar meer is beter 🙂 Quote
Marjoleink Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Let ook goed op hoe je het kunt schoonmaken. Ik heb een verblijf (dat nu weggaat) van 80 centimeter hoog dat van boven open kan, daar kan ik nog net in stappen, en een voliere die deels op stahoogte is. Ik ben echt heel blij met de volière, zowel voor de konijnen als voor mezelf. Ik heb hem in twee delen op marktplaats gekocht, eerst een houten volière en vorig jaar een aluminium aanbouw met een golfplaten dak. Dingen om nog meer rekening mee te houden: hoe hou je je verblijf redelijk droog van binnen, hoe zorg je dat het niet te heet wordt, en zijn er geen plekjes waar je konijnen zich voor je kunnen verstoppen als ze meemoeten naar de dierenarts. Een hok is per definitie te klein. Twee konijntjes hebben minimaal 4 m2 nodig, liever meer. Je kunt een hok met een slaapverdieping kopen en daar een ren tegenaan zetten, je kunt ook een grote ren nemen en daar een hokje in zetten. De meeste hokken van de dierenwinkel zijn van wat mijn vader waaibomenhout noemt, zacht, kwetsbaar en slecht gelakt. Als je ze goed onderhoudt kunnen ze wel een paar jaar mee. Ga je ze eigenlijk binnen of buiten houden? Ik merk dat ik heb aangenomen dat je ze buiten houdt, maar je noemt het nergens. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Echt, een ren waar je in kunt staan is zo ontzettend fijn. Ik geniet daar elke dag nog van als ik binnenstap. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.