Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi lieve leden,

Mijn konijn Meisje heeft alvlees klier ontsteking. Vandaag hebben we een echo laten maken in Nieuwegein op advies van EJ van Wilhelmina park.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ben ten einde raad...

Gr K

Geplaatst:

Ja, deze aandoening is de laatste tijd al vaker voorbij gekomen. Zoek maar eens op het trefwoord.

Welke behandeling krijgt je konijn nu, aan de hand van de onderzoeksresultaten?

De enige geruststelling die ik je kan geven is dat de dierenarts die je heeft doorgestuurd wel kennis van zaken heeft.

Geplaatst:

Hi Kolino, 

Dank je wel voor je reactie. Meisje krijgt nu:

3 x daags 1 ml Ciseral

2 x daags 1 ml Famotidine

2 x daags 1 ml Cerenia drank

2 x daags 1 ml Prednoral

De klachten zijn rond 10 januari begonnen. Ik dacht eerst dat het buik gas was, maar haar gedrag was anders:

Rillen, snel ademen, niet eten, ze was erg koud. Ben toen gelijk naar WHP gegaan. Daar is ze 2 dagen gebleven voor opname. Foto's  gemaakt, nix gevonden, weinig gas. Toen heb ik haar opgehaald met medicatie voor stil liggende darm. Het is toen een tijdje goed gegaan, nog 1 x hetzelfde gehad, metacam gegeven en de medicatie en ze knapte weer op. Begin vd week is ze weer ziek geworden, weer naar WHP voor opname, foto's gemaakt, bloedonderzoek gedaan met als uitslag verhoogd suiker maar geen tekenen van ontsteking. Donderdag opgehaald van WHP met advies voor een echo bij Evidentia in Nieuwegein. De uitslag was alvlees klier ontsteking en blaas ontsteking agv blaas gruis. Moet zeggen dat met de huidige medicatie Meisje weer eet, wat levendiger is, maar nog zeker niet de oude is. Ik ben gesloopt want ik heb snachts bij haar gezeten en overdag gewerkt, maar mijn Meisje gaat boven alles. Heb jij enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik gaf haar lijnzaadbrokjes stuk of 3 tot 6 per dag omdat ze ze zo lekker vindt, kan dit de oorzaak zijn? Mijn andere konijn Mannetje, haar broertje heeft het ook gehad maar mankeerde nix...

Groetjes K

Geplaatst:

Het gaat inmiddels een stuk beter met Meisje, ze eet weer, keutelt goed en is qua gedrag weer zo goed als de oude, wat een opluchting! Overleg gehad met WHP en vrijdag kijken we verder. Ben nog steeds benieuwd wat hier de oorzaak van is want het komt weinig voor bij konijnen.....

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .