Cile205 Geplaatst: 23 februari Auteur Geplaatst: 23 februari 1 uur terug, Deeskuh88 zei: Nee, klopt. Bacterieel onderzoek is niet gedaan. Omdat hij tot nu toe het best reageert op de duplocilline is daar het behandelplan verder op gebaseerd. Er is bij hem een rhinoscopie uitgevoerd, maar toen de neusholte schoon bleek, is verder gekeken en kwamen ze uit bij, ik dacht, pus in de long rechtsonder. Er zijn röntgenfoto's gemaakt, die zijn doorgestuurd naar een andere arts en die zei dat het inderdaad een vermoedelijke longontsteking is. Injecteer je dan de duplocilline of hoe dien jij dit toe ?en hoe was jou konijntje toen hij uit de narcose kwam? Quote
Jelena van Marle Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Dag lieve mensen, Ook ik heb hier een konijn met ontzettend veel niesbuien, later begon er ook snot te komen. Ik vind het zo ontzettend sneu.. Ik vrees dat het met zijn kiezen te maken heeft. De da keek in zijn bek en zag wel wat wits. Zijn longen klinken goed het lijkt erg op de voorgrond te zijn ipv diep in de neus. Hij heeft olifanten tanden die heb ik 3 jaar geleden laten verwijderen. Hij eet / drinkt nog wel. De da gaf een antibiotica kuur en pijnstilling. Het leek even minder te worden maar helaas kwam het weer terug en lijkt het erger te worden. Ook ik heb Wilhelmina park gebeld maar om een scan te betalen lukt mij niet. Ik hou enorm veel van mijn beestje, maar ik weet niet wat ik verder moet doen nu. Ik weet ook niet of hij nou heel erg lijd. De gedachte al dat ik hem zou moeten inslapen is natuurlijk verschrikkelijk, juist omdat hij nog ‘ normaal ‘ doet. Maar dat niezen vind hij zelf ook echt niet fijn.. Hebben jullie enig advies voor mij/ons? Quote
Deeskuh88 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari 14 uren geleden, Cile205 zei: Injecteer je dan de duplocilline of hoe dien jij dit toe ?en hoe was jou konijntje toen hij uit de narcose kwam? Injecteren inderdaad. Maar ik heb nu langere naalden en daar heb ik erg veel ruzie mee. Hij heeft sinds gisteravond ook weer een terugval, maar minder erg dan de afgelopen weekenden. Uit de narcose komt hij eigenlijk altijd wel goed. Hij at dezelfde avond weer zelfstandig. Hij is gelukkig erg op eten gefixeerd 🙂 Mijn andere konijn, Nala, heeft ook al een rhinoscopie gehad. Zij had rhinolieten en die zijn toen verwijderd. De narcose ging ook goed en volgens mij daarna met eten ook geen noemenswaardige problemen gehad. Veel succes woensdag! Quote
Cile205 Geplaatst: 24 februari Auteur Geplaatst: 24 februari 4 uren geleden, Deeskuh88 zei: Injecteren inderdaad. Maar ik heb nu langere naalden en daar heb ik erg veel ruzie mee. Hij heeft sinds gisteravond ook weer een terugval, maar minder erg dan de afgelopen weekenden. Uit de narcose komt hij eigenlijk altijd wel goed. Hij at dezelfde avond weer zelfstandig. Hij is gelukkig erg op eten gefixeerd 🙂 Mijn andere konijn, Nala, heeft ook al een rhinoscopie gehad. Zij had rhinolieten en die zijn toen verwijderd. De narcose ging ook goed en volgens mij daarna met eten ook geen noemenswaardige problemen gehad. Veel succes woensdag! Ergens hoop ik dat ze woensdag iets vinden en dat t dan maar te verhelpen is ipv zo aan te blijven tobben. Bedankt voor je bericht ik hoop dat het na de narcose net zo goed gaat hier... Quote
Cile205 Geplaatst: 26 februari Auteur Geplaatst: 26 februari Hallo allemaal, wij zijn weer thuis na gasnarcose via een oor katheter, röntgenfoto's, rhinoscopie, neusswap, pijnstillers en een geslepen tandpunt. er is niks in de keel gevonden, geen tumoren of abcessen, snot, geen rinolieten. Wel zeer geïrriteerd slijmvlies wat erg rood ziet. De dokter denkt meer aan een allergie waar hij nu tabletjes voor krijgt. Of door het verwarmen thuis via de airco en je te droge lucht krijgt is ook nog een mogelijkheid. Hij is nu even aan t bijkomen.. Quote
bunnyempress Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Poei! Fijn dat alles goed is gegaan. Ook fijn dat veel ernstige dingen niet gevonden zijn. Wel lastig, een niet super duidelijke diagnose. Quote
Cile205 Geplaatst: 27 februari Auteur Geplaatst: 27 februari Ik ben zeer blij dat het niet om snot gaat, geen anti biotica meer met die rot injecties. Geen enge dingen gevonden. Ik kan nu gerichter gaan zoeken en wellicht helpen de allergie tabletjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.