Evee Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari Ook dit jaar een algemeen vaccinatietopic. Heb jij jouw konijnen al laten vaccineren dit jaar? En zo ja, hoeveel heb jij moeten betalen? Lees je ergens van een vaccinatiedag bij een konijnenopvang of nieuws over de vaccinaties die er zijn? Dan is dit topic de plek om het te delen. Informatie over de ziektes waar je preventief tegen kan laten vaccineren: https://www.bunnybunch.nl/virusziektes-bij-konijnen-myxomatose-en-vhs-rhd/ Quote
Kolino Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari Kunnen we allemaal weer jaloers kijken naar de prijs die @To van de Veluwe betaald 😉 Ik heb de afspraak al wel gemaakt, maar vergeten te vragen wat het gaat kosten. 5 Quote
Evee Geplaatst: 12 februari Auteur Geplaatst: 12 februari Haha nou, inderdaad. Ik moet binnenkort rond gaan bellen, ze moeten uiterlijk begin maart. Quote
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari Hier volgens mij pas later, juni ergens ofzo? Heb de afspraak geloof ik al wel staan. Quote
Lappie2 Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari Ze hebben tot eind juni de tijd, maar we gaan in mei. Dan is het niet zo heet en ook niet te koud. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari 15 uren geleden, Arielle zei: Ik moet pas eind oktober! En weet je nog wat het kostte? Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Voeding meerekenen is best lastig. Ik heb veel kruiden gekocht en zelf gekweekt. Ik koop ook regelmatig basilicum, peterselie en selderij etc. Maar wat ik in 2024 aan onkosten bij de DA voor twee konijnen uitgegeven heb is nog geen 100 euro. Voor onderzoek en vaccinatie was ik € 26.02 per konijn kwijt. En volledig nagekeken. Ogen, oren, wegen etc. En Rosie heeft een gasbuik gehad en is toen onderzocht en ik kreeg een medicijn en ze kreeg een injectie en dat was 50,50. Dus bij de DA was ik in 2024 102,54 euro kwijt. Quote
mammafelina Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Wij moeten halverwege maart. Zal binnenkort de afspraak in plannen. Quote
happy211 Geplaatst: maandag om 20:39 Geplaatst: maandag om 20:39 Ik was op Instagram aan het scrollen en kreeg een filmpje van een Australische dierenarts, die waarschuwde om je konijnen in te enten tegen RHD. Want blijkbaar gaan ze dat daar binnenkort weer verspreiden om de populatie wilde konijnen onder controle te krijgen. Ik wist wel dat myxomatose en RHD daar oorspronkelijk voor gemaakt en gebruikt werden, maar ik wist niet dat dat nu nog steeds gebeurde. Ook weer wat geleerd dat RHD daar ookwel bekend staat onder een andere naam: calicivirus. Quote
Evee Geplaatst: dinsdag om 06:03 Auteur Geplaatst: dinsdag om 06:03 Dat is de naam van het virus dat de ziekte veroorzaakt, staat ook vermeld bij de info over de ziektes hier op de website 😉 https://www.bunnybunch.nl/virusziektes-bij-konijnen-myxomatose-en-vhs-rhd/ Heel soms noemt men het ook RCD, ipv RHD, maar in Nederland kom je die afkorting niet veel tegen. @happy211 ik heb je berichtje even naar het vaccinatietopic verplaatst. Quote
happy211 Geplaatst: dinsdag om 06:17 Geplaatst: dinsdag om 06:17 Ik twijfelde al waar ik het moest plaatsen, bedankt. Quote
Arielle Geplaatst: woensdag om 16:26 Geplaatst: woensdag om 16:26 Op 14-2-2025 om 01:05, To van de Veluwe zei: En weet je nog wat het kostte? Nee van vorig jaar weet ik niet meer. Maar oktober voor 2025 duurt nog wel even. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.