Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook dit jaar een algemeen vaccinatietopic.

Heb jij jouw konijnen al laten vaccineren dit jaar? En zo ja, hoeveel heb jij moeten betalen?

Lees je ergens van een vaccinatiedag bij een konijnenopvang of nieuws over de vaccinaties die er zijn?

Dan is dit topic de plek om het te delen. 

Informatie over de ziektes waar je preventief tegen kan laten vaccineren:

https://www.bunnybunch.nl/virusziektes-bij-konijnen-myxomatose-en-vhs-rhd/

• Evee plaatste dit topic in de spotlight
Geplaatst:

Voeding meerekenen is best lastig. Ik heb veel kruiden gekocht en zelf gekweekt. Ik koop ook regelmatig basilicum, peterselie en selderij etc. Maar wat ik in 2024 aan onkosten bij de DA voor twee konijnen uitgegeven heb is nog geen 100 euro. Voor onderzoek en vaccinatie was ik € 26.02 per konijn kwijt. En volledig nagekeken. Ogen, oren, wegen etc. En Rosie heeft een gasbuik gehad en is toen onderzocht en ik kreeg een medicijn en ze kreeg een injectie en dat was 50,50. Dus bij de DA was ik in 2024

102,54 euro kwijt.

Geplaatst:

Ik was op Instagram aan het scrollen en kreeg een filmpje van een Australische dierenarts, die waarschuwde om je konijnen in te enten tegen RHD. Want blijkbaar gaan ze dat daar binnenkort weer verspreiden om de populatie wilde konijnen onder controle te krijgen.

Ik wist wel dat myxomatose en RHD daar oorspronkelijk voor gemaakt en gebruikt werden, maar ik wist niet dat dat nu nog steeds gebeurde. 

Ook weer wat geleerd dat RHD daar ookwel bekend staat onder een andere naam: calicivirus. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .