Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb even deze hele topic gelezen: 

ik heb reeds 2 van mijn Nijntjes in laten slapen😓omdat ze allebei heel erg ziek waren,de een had een alvleesklierontsteking en daar heeft ze meer dan 7 maanden meegelopen en die is nooit overgegaan,ze kreeg prednoral,cerenia,famotidine en laxatract maar het mocht allemaal niet baten😓de ander had ook een alvleesklierontsteking en nierfalen,waarschijnlijk was bij haar de alvleesklierontsteking ook nooit weggegaan en was ik na een kuur van 4 weken ongeveer gestopt en dat was net in het voorjaar geweest.ze heeft ook prednoral en cerenia gehad,maar eind december had ze er dus nierfalen bij en zat ze aan de cerenia,famotidine,laxatract maar geen prednison en ze mochten allebei absoluut geen metacam.ik ben bij wp geweest en zelf woon ik nieteens in de buurt maar ik weet dat daar de beste konijnen artsen zitten.Ik vind het ook zo vreemd dat ze allebei een alvleesklierontsteking hadden en dat niemand weet hoe???

Ik heb altijd goed voor mijn meisjes gezorgd en volgende maand zouden ze 9 jaar worden😓Ik mis ze vreselijk maar wou toch even mijn verhaal kwijt,wat doet dat toch vreselijk pijn😭

Geplaatst:
3 uren geleden, Taantje zei:

Ik heb altijd goed voor mijn meisjes gezorgd en volgende maand zouden ze 9 jaar worden

Wel een mooie leeftijd maar vreemd dat ze dezelfde ziekte hadden. Waren het zusjes, zodat het in de familie kon zitten?

Ik weet van twee mensen die gerookt hebben en één rookt er nog die alvleesklierkanker gekregen hebben. De één is overleden. Maar ja, konijnen roken niet of ze moeten in een ruimte zitten waar gerookt wordt. Maar dat lijkt me een broodje aap verhaal. Ik zou het niet weten maar evengoed een nare geschiedenis en je hebt er wel alles aan gedaan wat in je vermogen lag. En ook aan ten koste gelegd! Sterkte.

Wil je verder gaan met konijnen?

Geplaatst:

Ach wat verdrietig Taantje, veel sterkte met het verlies van je konijntjes. 

Het is inderdaad bizar, je weet niet waar de ziekte vandaan komt en het is vaak pure pure pech. Dat maakt het verdriet natuurlijk niet minder 😞

Geplaatst:

Het zijn 2 verschillende konijntjes,de een was een kleurdwergje waarvan ze zeggen dat hun ras niet ouder word dan 6 jaar.Ondanks dat ze e.c bij zich droeg en ook vaak last had van blaaszand,is ze toch vrij oud geworden met bijna 9 jaar.De ander was een hangoor voskonijntje en droeg ook e.c bij haar.Ik heb ze allebei 2 dagen na elkaar gekocht in een dierenwinkel,maar toen destijds wist ik nog niks over konijnen opvang…anders had ik waarschijnlijk daar konijntjes gehaald.wij roken niet en er word nooit hier in huis gerookt dus dat valt af.

Ik vraag mij weleens af of het misschien door de vaccinaties kan komen,maar dat is pure speculatie.

Ik heb ook altijd bronwater gegeven en ook veel variatie qua groente,wel alleen Timothy hooi vanwege de mindere mate calcium.Ik heb nu nog een konijntje een lionhead en daar heb ik op 25 februari een afspraak staan bij wp.Zij heeft vaak gebitsprobleempjes en daar helpt Evert Jan de Boer mij altijd goed mee😇Ik laat haar ook gelijk op alles  checken omdat ik nu ook bang ben dat zij het ook onder de leden draagt.

Zij zit binnen en heeft haar eigen dorpje,ze is weliswaar alleen maar krijgt genoeg aandacht en zorg.Ik weet niet of ik ooit nog andere konijntjes erbij neem…want ik ben nu nog erg in de rouw😓ik vind dit ontzettend zwaar en dankjewel dat jullie met mij meedenken❤️Ik hoop ook dat Elsa er helemaal bovenop komt🙏🏼

Geplaatst:

Ik link het hebben van E.C. aan ontstekingen in het lijf, zeker de nieren zijn vaak het slachtoffer. Of de alvleesklier ook aangevallen kan worden door de parasiet, weet ik niet, ik zou denken van wel (als in ieder orgaan kan er door worden aangevallen), maar heb nog niet eerder die conclusie gezien. Ik zou liever zien dat een dierenarts tot zo'n conclusie komt. Dat is toch betrouwbaarder.

Het is inderdaad moeilijk om machteloos te staan.

Geplaatst:

Daar heb je idd wel een punt😓e.c kan heel veel schade veroorzaken.

Ik had het aan de dierenarts gevraagd of het wellicht door de parasiet zou kunnen komen….maar hij zei van niet.

Maar hij vond het wel heel erg vreemd dat ze allebei een alvleesklierontsteking hadden😨had uit voorzorg ook Meranox gegeven maar waarschijnlijk was ik daar dan toch iets te laat mee.

ik vind het zo erg en hoop dat er meer konijnen baasjes zijn die dit herkennen.

konijnen kunnen ook zo goed hun pijntjes verbergen en je kan het zo ook niet vragen wat er mis is.Wel fijn dat je hier op deze website terecht kan met advies😃

Geplaatst:

Hi Taantje,

ik maak nu hetzelfde mee met mijn konijn Meisje. Sinds vrijdag krijgt ze prednoral en het gaat nu een stuk beter. De vraag is voor hoelang...

Sterkte met je verlies.

Gr. K

Geplaatst:

Hoi Rex,wat vreselijk zeg😓hou het a.u.b. goed in de gaten,want bij mijn konijntje Tilly ging het helemaal niet meer over en moest ze prednoral en cerenia voorgoed innemen.Heeft meisje ook E.C toevallig?Dat zou ook nog de oorzaak kunnen zijn.Ik hoop echt dat alles goed komt en bedankt voor je condoleances,het valt allemaal niet mee😭mis ze echt enorm 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hi Taantje,

Bedankt voor je bericht en je steun. De eerste week is Meisje echt enorm opgeknapt, we mogen nu, de 2e week, gaan afbouwen (famotidine / ciseral / prednoral) en cerenia blijven we doorgeven. Ik kan me voorstellen dat je je konijntjes erg mist. Toen Meisje zo beroerd er aan toe was en ik hoorde dat het alvlees klier onsteking was, zat ik er ook helemaal doorheen...In het bloedbeeld kwam het niet naar voren, uit de echo wel. We kijken nu aan hoe het de komende weken verder gaat en hoe ze gaat reageren op het afbouwen. Meisje heeft geen E.C. Sterkte en liefs, Rex

Geplaatst:

Hoi Rex,

wat fijn dat ze geen e.c heeft dan kan je dat iig uitsluiten,maar ook zo vreemd dat  ze gewoon niet weten waar het dan wel doorkomt😕verleden jaar was eerst Lilli 3 dagen opgenomen geweest omdat ze niet keutelde en we niet wisten dat dat door de alvleesklierontsteking kwam,haar bloedwaarde was toen 285 en was ze snel opgeknapt met cerenia en prednoral,verder geen andere medicatie.Mijn andere Nijntje at heel slecht at geen biks en hooi meer en daardoor liet ik haar ook testen en haar bloedwaarde was 614😱ik schrok echt….die moest ook aan de prednoral en cerenia maar bij haar ging het gewoon niet meer over😓hij ging wel omlaag maar niet weg.Voor haar ras was ze ook echt oud(kleurdwergje)en ondanks dat we hoop hadden en nog famotidine erbij kregen mocht het ook niet baten.Aankomende dinsdag heb ik een afspraak met mijn dierenarts voor Oedie,zij is nu bijna 8 jaar en ga haar voor de zekerheid ook testen.Ik vind het wel weer spannend🙏🏻

Heb jij geen pijnstillers gekregen voor meisje?dat vraag ik me af want ik mocht dat absoluut niet geven en daar bedoel ik metacam mee.Jij ook heel veel sterkte want als bunny moeder voel je je zo verdrietig 😓🍀

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .